Hur ska vi praktiskt få till ett jämställt samhälle

Nu tror jag seriöst att du verkligen har tomtar på loftet, jämställdhet handlar inom om en person är singel eller inte, det handlar inte om vem som är starkast heller.

Det är du som inte klarar av att tänka i två steg.

Du är inte bara okunnig. Du kan inte heller göra en analys och komma fram till en rimlig slutsats.

Nej, forskningen visar att om man är kvinna lever man längre som singel.
"Livslängd och civilstånd hänger också samman. Gifta lever längst och de som aldrig gift sig kortast. Genomsnittsåldern bland avlidna gifta var 87,6 år bland kvinnor och 84,8 år bland män. Den var 3–4 år lägre för personer som aldrig gift sig. Skilda hade något högre medelålder bland avlidna än de som aldrig gift sig, och änkor och änklingar levde i sin tur något längre än skilda."

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
 
Senast ändrad:
Det är du som inte klarar av att tänka i två steg.

Du är inte bara okunnig. Du kan inte heller göra en analys och komma fram till en rimlig slutsats.
Du saknar mig ser jag.
Och letar nu efter den intellektuella stimulans som du inte får hemma.
Kan din fru inte tillfredsställa de behoven hos dig?

Ditt resonemang är så grunt att det inte kommer framåt alls.
Och nu så tar du till alla de saker som du själv har fått höra och upprepar dem likt en papegoja utan att förstå innebörden i orden.

Du är dig lik.
 
Återigen.
Nu tror jag seriöst att du verkligen har tomtar på loftet, jämställdhet handlar inom om en person är singel eller inte, det handlar inte om vem som är starkast heller.

Var har du läst in dina högskolepoäng och i vad? Det verkar som du har kunskapsluckor som brukar fyllas redan i grundskolan om man inte har det med sig hemifrån. O_o
 
Mia_R

Du är inte bara okunnig och oförmögen att göra en analys. Din läsförståelse är dessutom under all kritik. Gå tillbaka och läs igen.
 
Mia_R

Du är inte bara okunnig och oförmögen att göra en analys. Din läsförståelse är dessutom under all kritik. Gå tillbaka och läs igen.
Jag är varken okunnig eller har dålig läsförståelse, var har du läst in dina högskolepoäng och var har du läst dem? Det står ingenstans i din text. Att vara korkad är ingen akademisk merit.
 

Liknande trådar

Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Mineur
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 550
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp