Bukefalos 28 år!

Hur ta ut semester när man jobbar tex dygn?

Fibusen

Trådstartare
Om man jobbar normalt så ansöker man ju om semester 5 dagar på en arbetsvecka,samt att man har 25 semesterdagar allt som allt.

Men hur funkar det om man jobbar halv eller heldygn? Som nu jobbar jag dygn,2 dagar i veckan,vilket blir en heltid. Har 25 dagars semester,men hur ska jag söka dom? Bara på dygnen jag jobbar eller hela veckan? Vill få ut en normal lön.
 
Senast ändrad:
Du lär ha en semesterdagskoefficient, den brukar stå på lönespecen. Det bästa är att ringa AG:n o fråga.

Jag jobbar t.ex. 10 timmarsdag och har en koefficient på 1,25. Så tar jag ut 3 arbetsdagar blir det 3,75 semesterdagar eller 30 timmar.
 
Som Tjöta skriver eller per timme som SIS hade när jag jobbade där är väl smarta grejer när det ser ut så. Där jag jobbar nu är det tyvärr dag trots att en dag är mellan 5 och 13 timmar för en heltidare.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 263
Senast: Badger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 849
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Funkar detta i verkligheten? Har två personer nära mig som har gått över till målbaserad lön. Ingen övertid, inget OB. Lönen höjdes...
Svar
7
· Visningar
1 172
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp