Bukefalos 28 år!

Hur torka upp hage

vinkelina

Trådstartare
Sommaren börjar lida mot sitt slut och hästen vars hage jag lånat vill ha tillbaka den. Vill inte sätta min häst med senskada i lerhage, utan måste fixa i ordning en av hagarna med sandbotten,som är i usligt skick. Nertrampad,våt och dynga. Ingen har använt den på ett tag så den har förfallit,fungerat lite som sjukhage.

Hur torkar man bäst upp en hage? Har typ en vecka på mig
 
Sommaren börjar lida mot sitt slut och hästen vars hage jag lånat vill ha tillbaka den. Vill inte sätta min häst med senskada i lerhage, utan måste fixa i ordning en av hagarna med sandbotten,som är i usligt skick. Nertrampad,våt och dynga. Ingen har använt den på ett tag så den har förfallit,fungerat lite som sjukhage.

Hur torkar man bäst upp en hage? Har typ en vecka på mig
dränerings dike runt om, grusa upp och hoppas på det bästa? en vecka är väldigt kort tid för att höstförbereda en dålig hage... hade varit bättre om ni dränerat den i våras och gjort i ordning den så att den fick växa upp och få ordentligt med gräs så att det inte blir lika halt av leran sen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 621
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 142
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 689
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp