Hur vet man en veteranbils värde?

kamomillo

Trådstartare
Halloj allvetande Bukevänner.
Finns det någon som vet hur man värderar en 50 år gammal mercedes?
Min man är bilnörd, och kan väldigt mycket om bilar, men säljer ju aldrig nått:angel:
Så vad jag letar efter är en mercedessida på nätet, där man kan jämföra med andra objekt på marknaden.
Eller något annat sätt att ta reda på ett ungefärligt värde.

De är inte vår bil, min man säljer som sagt aldrig nått....:banghead:

Om ni inte säger nått till min man, så finns de flera andra bilar som JAG skulle kunna vilja veta värdet på :angel:
Kanske det finns någon internet sida där man kan se olika bilars värde?

Har någon ideer?

* Jenny *
 
Kolla blocket är ju enklast. Sen finns det ju flera biltidningar som är inriktade på klassiska bilar men annonser, titta i en sån.
Blocket är kollat, fanns bara en som va i närheten, och biltidningar har vi drösvis av... men de är ett hästjobb att hitta just rätt modell, och årsmodell.
Jag ville hitta en genväg :angel:

* Jenny *
 
Skicket är helt avgörande om den 50 år gamla mersan är värd 5.000.000 eller 5.000.
Iofs ska man inte heller underskatta vilken modell det rör sig om.

Jag har inte sett bilen i verkliga livet, men det är en -68, diesel, stått avställd sedan -84. Stått i varmgarage hela tiden. De finns viss rost "under" men vad som är angripet, vet vi inte än.
vi ska få se bilen i morgon :) Den har visst "vingar"
Jag Tycker att det är spännande med gamla bilar, men det är inte säkert att dom jag tycker är fina, är värda nått :o

* Jenny *
 
Classiccars eller Fyndbörsen kanske. Det lär ju bero väldigt mycket på modell och skick. Om mercor kan jag intet.
De har ju alltså nätannonser där det går att söka på modell. Sedan ska du väl ha tur om det finns en liknande till salu.
 
Det finns företag som riktar in sig på uppfräschning och försäljning av veteranbilar :) Kanske vore något så ni slipper bli "lurade" av någon som prutar på tok för mycket?
 
På Autouncle kan man fylla i uppgifter om sin bil och få veta hur liknande bilar ligger i pris osv. Nu kanske det inte går om det är en extremt ovanlig bil, men det kan vara värt att testa!
 
Den tyska försäljningssidan mobile.de är en bra väg. De har en bra möjlighet att filtrera sökningen så att man inte får för många svar samtidigt som de har många annonser så att man får ett bra underlag.
 
Halloj allvetande Bukevänner.
Finns det någon som vet hur man värderar en 50 år gammal mercedes?
Min man är bilnörd, och kan väldigt mycket om bilar, men säljer ju aldrig nått:angel:
Så vad jag letar efter är en mercedessida på nätet, där man kan jämföra med andra objekt på marknaden.
Eller något annat sätt att ta reda på ett ungefärligt värde.

De är inte vår bil, min man säljer som sagt aldrig nått....:banghead:

Om ni inte säger nått till min man, så finns de flera andra bilar som JAG skulle kunna vilja veta värdet på :angel:
Kanske det finns någon internet sida där man kan se olika bilars värde?

Har någon ideer?

* Jenny *


Vänd dig till en märkesklubb för denbilen du vill veta värdet av. Många bilklubbar har "entusiast" försäkringar o då har de duktiga människor som besiktigar för försäkringen. Dom kan mycket om bilen o värdet.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 517
Senast: verser
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 110
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: kma
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp