Hur vet man om någon är "scam"?

Från FB
bU8xhzk.png
 
Dom chattar på engelska, och han finns inte på Ratsit för han har inte fått sina 4 sista siffror...:meh:

De får han så snart han är folkbokförd. Och folkbokföra sig här ska han om han förväntas vistas här mer än ett år. Är han folkbokförd dyker han upp på ratsit. För att folkbokföras krävs giltigt uppehållstillstånd, vilket Migrationsverket utfärdar.

Så. Endera är (var) han här som turist, har aldrig nånsin varit här eller är (var) här illegalt. Själv skulle jag gissa på att han inte varit bosatt här alls. Kanske aldrig ens varit i landet.

Så. Att han bor i vännens stad eller ens i Sverige är med största sannolikhet bullshit. Undantaget om han bott på hotell som turist.

Snacket om att han inte "fått" sina fyra sista är också bullshit. Det är rent pappersarbete och går fort. Givet då man har uppehållstillstånd ;)

Så. Scammer eller ej - håller sig till sanningen gör han i alla fall inte.
 
De får han så snart han är folkbokförd. Och folkbokföra sig här ska han om han förväntas vistas här mer än ett år. Är han folkbokförd dyker han upp på ratsit. För att folkbokföras krävs giltigt uppehållstillstånd, vilket Migrationsverket utfärdar.

Så. Endera är (var) han här som turist, har aldrig nånsin varit här eller är (var) här illegalt. Själv skulle jag gissa på att han inte varit bosatt här alls. Kanske aldrig ens varit i landet.

Så. Att han bor i vännens stad eller ens i Sverige är med största sannolikhet bullshit. Undantaget om han bott på hotell som turist.

Snacket om att han inte "fått" sina fyra sista är också bullshit. Det är rent pappersarbete och går fort. Givet då man har uppehållstillstånd ;)

Så. Scammer eller ej - håller sig till sanningen gör han i alla fall inte.
Nej, och det finns fler luckor än så. Hoppas verkligen han visar sitt rätta Jag snart. De har chattat i 10 v, så min kompis är väldigt intresserad av honom.
 
Nej, och det finns fler luckor än så. Hoppas verkligen han visar sitt rätta Jag snart. De har chattat i 10 v, så min kompis är väldigt intresserad av honom.

Jo det är ju massor med hål. Men där är något konkret, lätt kontrollerat osv som kanske kan få kompisen att förstå eller iaf ifrågasätta.

Jag skulle efter 10 v blivit less om man INTE träffats. Ingen ide bygga luftslott ju, och folk kan verka kanon i text och sen platt fall. Men antar din kompis blivit lite kär i illusionen så att säga :/
 
Jag har fått ett antal vänförfrågningar från äldre militärer i USA ?. En del ser snygga ut på bild ;) men har inga vänner på FB. Nänä klickar bort. Skulle ju inte svara även om de hade vänner.
 
Jag får hela tiden förfrågningar från snygga amerikanska militärer. På sista tiden även från kvinnor, Jag har ett rätt så ovanligt förnamn, många tror det är manligt
 
Detta är dock ingen manlig militär. Utan ett mer sofistikerat scam, med en kille som utger sig bo i samma stad som min väninna.
 
Nej, nej, nej. För mycket luckor och saker som omöjligt kan överensstämma med hans version. Hoppas verkligen inte din väninna "lånar" ut pengar till honom utan att prata med dig först. Kan hända att hon så gärna vill tro på det att hon avskärmar sig från de kritiska rösterna.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 300
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp