Hur vet man om någon är "scam"?

Det är okej att tycka olika. Och jag tycker att väninnan verkar definitivt behöva grundläggande vuxenstöd, och att prallans sätt att lägga ut detta på ett forum är obehagligt. Någon behöver sluta läsa kärleksromaner och någon behöver sluta leka miss marple online.
Jag måste lägga till här, att om han börjar tigga pengar ska vi försöka anmäla honom för scam, i hans egentliga hemstad.
 
Nja, inte hittat honom, men som sagt, vi har många bilder, som vi kunnat lista ut var ifrån de är. Och, nej, hon är på sin vakt nu :) Men tänker låtsas om som ingenting, för att se om han försöker scamma.
Vad är det som säger att han och bilderna skulle vara från samma plats?
 
@prallan Mest troligt skulle jag säga är att bilderna är stulna på nätet. Det är otroligt vanligt att få sina bilder från facebook stulna för att det göra fejkade profiler i sociala medier och på dejtingsajter. Jag hittade en bild på mig med en en fejkad profil för nåt år sen.

@honung Nej, det är inte creepy att kolla upp folk grundligt på nätet. I synnerhet inte när det finns så många tveksamheter som i detta fallet. Det är sjukt vanligt med denna sortens bedrägerier där de försöker få ut pengar eller att det ens bara är ensamma människor som för nån form av kick av att leka med andras känslor. Precis som @lenafurberg kollar jag på Catfish. Det är galet och alla gånger ska en eventuell förälskelse kollas upp så hen är den hen säger att hen är. Tror vi alla varit med om att hitta nån trevlig typ och tack vare internet även hittat hens ovetande partner...
 
@prallan Mest troligt skulle jag säga är att bilderna är stulna på nätet. Det är otroligt vanligt att få sina bilder från facebook stulna för att det göra fejkade profiler i sociala medier och på dejtingsajter. Jag hittade en bild på mig med en en fejkad profil för nåt år sen.

@honung Nej, det är inte creepy att kolla upp folk grundligt på nätet. I synnerhet inte när det finns så många tveksamheter som i detta fallet. Det är sjukt vanligt med denna sortens bedrägerier där de försöker få ut pengar eller att det ens bara är ensamma människor som för nån form av kick av att leka med andras känslor. Precis som @lenafurberg kollar jag på Catfish. Det är galet och alla gånger ska en eventuell förälskelse kollas upp så hen är den hen säger att hen är. Tror vi alla varit med om att hitta nån trevlig typ och tack vare internet även hittat hens ovetande partner...
Nja, med största sannolikhet är han på bilderna med, då jag har inte lyckats hitta en enda av dessa på nätet. Eller på hans "kusin".
 
Nja, med största sannolikhet är han på bilderna med, då jag har inte lyckats hitta en enda av dessa på nätet. Eller på hans "kusin".
Jag förstår inte varför det faktum att bilderna tycks vara ogooglingsbara skulle säkerställa att mannen på bild är lika med mannen som chattar.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 306
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 211
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 026
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp