Hur vet man om någon är "scam"?

Snälla du - lugna din överlägsna ton lite. Jag vet vad scam är, och visste det innan jag googlade för att hjälpa dig! Det var ju du som frågade!! :banghead::banghead:
Nej jag har inte frågat om vad scam är. Jag frågade en person om denne viste det utifrån ett svar som tydde på motsatsen. Jag ville inte som du gör nu spamma nåon med oönska information som denne varken behöver eller vill ha.

Läs lite noggrannare så slipper du köra huvudet i väggen av irritation för att folk inte uppskattar information de inte bett om och inte har behov av.
 
Nej jag har inte frågat om vad scam är. Jag frågade en person om denne viste det utifrån ett svar som tydde på motsatsen. Jag ville inte som du gör nu spamma nåon med oönska information som denne varken behöver eller vill ha.

Läs lite noggrannare så slipper du köra huvudet i väggen av irritation för att folk inte uppskattar information de inte bett om och inte har behov av.
Då du frågade om scam är att tigga pengar tänkte jag hjälpa dig med att via länk få dig att förstå vad scam är. Jag visste inte att du bara var på krigsstigen. Nu vet jag :D
 
Jag måste lägga till här, att om han börjar tigga pengar ska vi försöka anmäla honom för scam, i hans egentliga hemstad.
Om inte OM vore! Hans egentliga hemstad, i Sverige eller italien eller i USA? :nailbiting::D Kanske Om det senare, good luck. :up: Vad tror ni han bryter mot, State Law, eller Federal law, internationella lagar, eller svensk lag? Kanske någon lag i något land i västra afrika - där de flesta romance scams kommer från i den digitala kärlekstörstande dating-djungeln? Till attt börja med skulle jag nog tagga ner lite och anmäla hans konto på tinder eller fejjan eller vad det nu månde vara.
 
Lite uppdatering.... Min väninna ville inte lyssna på mig... Han är amerikan med fransk förälder, akademiker, typ arkitekt el något och skulle alltså bo i samma stad som min väninna. Hon hade hittat honom på någon nätdejtsida och hon skickade ett mess. Där började ett chattande, han kunde inte ses el skypa för han hade något fel på rösten som han skämdes för, men skulle opereras i USA snart. Han åker till USA och opereras. Ska åka hem, men det blir problem, han krockar och behöver pengar. Han är arg så hon skickar 160 USD :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Direkt efter messar hon mig och ångrar sig :grin:
Hon insisterade på att skypa men hans kamera i mobilen är trasig, så hon ber honom skicka ett röstmeddelande, som jag har tagit dela av och äntligen har hon fattat att han är en scam! Ska se om jag kan få in röstfilen här, annars får ni tro på mig när jag igår kväll fick ta del av den att jag höll på att väcka hela huset av asgarv.
 
Lite uppdatering.... Min väninna ville inte lyssna på mig... Han är amerikan med fransk förälder, akademiker, typ arkitekt el något och skulle alltså bo i samma stad som min väninna. Hon hade hittat honom på någon nätdejtsida och hon skickade ett mess. Där började ett chattande, han kunde inte ses el skypa för han hade något fel på rösten som han skämdes för, men skulle opereras i USA snart. Han åker till USA och opereras. Ska åka hem, men det blir problem, han krockar och behöver pengar. Han är arg så hon skickar 160 USD :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Direkt efter messar hon mig och ångrar sig :grin:
Hon insisterade på att skypa men hans kamera i mobilen är trasig, så hon ber honom skicka ett röstmeddelande, som jag har tagit dela av och äntligen har hon fattat att han är en scam! Ska se om jag kan få in röstfilen här, annars får ni tro på mig när jag igår kväll fick ta del av den att jag höll på att väcka hela huset av asgarv.

Tack för uppdatering! Håller tummarna för att du får in röstklippet :angel: Läropengar, kunde blivit dyrare helt klart.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 306
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 211
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 026
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp