Bukefalos 28 år!

Husky-Malamute tråd!!

Kicki_83

Trådstartare
Finns det några med Sibirien Husky, alaskan husky eller alaskan malamute vovvar här???

Just nu har vi ingen men i torsdags fick vi ta bort:cry: våran alaskan husky/sibirien husky och nästa helg hämtar vi en Alaskan husky valp :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Beklagar sorgen.

Jag har ägt en siberian husky/alska malamute för ca två år sen.
Jag fick honom som valp av mina föräldrar och han fyllde upp en stor plats i mitt hjärta. Men för två årsen så fick han somna in och än idag är det tungt, men vet att han har det bra där han är nu.

Idag har jag blandras valp som har siberian husky i sig...
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Va e det för vovve du har nu då?

Den vi ska hämta nästa helg ska vi döpa Sacko tror ja och han blir 8 veckor i helgen. Bilder kommer nästa helg!!
Shit första gången på 16 år man har valp...blir verkligen nytt...vi e ju van med en gammal lugn hund....blir väl helt tvärt om nu
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Jupp har en lite flock här hemma med 3 pojkar.
vinter-254_22041654.jpg


Ikaros 2½ år
bilder-p-hundarna-i-parken-137_19176404.jpg

Oscar 2½ år
vinter-278_22041768.jpg

Vegas 1 år
malm-valp-097_21325855.jpg


jane-ax4_21871605.jpg
:love:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Ni får gärna presentera vovvarna lite...berätta hur dom är och vad nni glr ed dom lixom...jätte gärna bilder oxå :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Så här ser väran Alaskan Husky ut som vi får hem i helgen:

Zacko.jpg


Han ska heta Screem Zacko men kallas Zacko :) Blir åtta veckor i helgen...mer än så vet jag inte just nu :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

:love: Superfina hundar!

Vart har du anförskaffat den cykeln?
Är den köpt till hund eller har ni byggt om den?
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Taack de är mammas älskling!:crazy: o mman får säga så om EN hund :angel:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Min uppfödare hobby bygger drag cyklar.
Annars finns MR som är stor säljare på dom en 3 hjuling ligger runt 8000 kr
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Tack för informationen! Vi har funderat på dessa typer av cyklar utan att ta tag i det då de idag endast är 5 mån. Inser att det är dags nu att börja planera och summan du angav hjälper mycket att veta c:a

:)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Det är en rottis/siberian husky hane, han ser mer ut som en svart/vit rottis.
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Beklagar sorgen...

Jag har en Alaskan Malamutedam som är 11 år. Det är den klokaste hund jag har träffat på (men jag kanske är något partisk ;)). Hon är relativt frisk än så länge men jag vet ju att hon inte har så lång tid kvar med mig och jag är tacksam för varje dag. Känns otroligt tungt att tänka på att hon en dag inte kommer finnas hos mig mer... Vi har gjort så mycket roligt tillsammans, dragit släde, klövjat, hon har dragit hem maten i sin skrinda, vi har gått spår, lydnadskurser, varit på utställningar osv osv..Ingen annan kompis har följt med på mina tokiga upptåg när jag plötsligt har fått för mig att gå 3 mil med packning bara för att det är roligt...

Och en liten bild på min "Mammamute"
malamute.jpg


Har även en gråhund (omplacering) men Malamuterna kommer alltid ha största platsen i mitt hjärta. Har man en gång drabbats av polarsjukan så verkar den svår att bli av med :D

Lycka till med din nykomling!

Mvh
eldhroka
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Ja det tar ett tag innan man sen fattar att dom e borta oxå...jag har inte riktigt fattat det än...men dom kommer ju alltid att vara med en ändå :)

Men sen ska det bli lite roligt att ha en valp oxå...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 674
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp