Bukefalos 28 år!

Husky-Malamute tråd!!

Sv: Husky-Malamute tråd!!

Jag upplever också huskyn som mycket familjekär! :love:

Min dam är däremot inte speciellt förtjust i främlingar, så när vi får besök får hon ligga på sin plats - då är hon tryggast. Min förra husky var likadan, främmande människor var helt ointressanta. Jag vet inte om det ligger i rasen eller om det bara är dessa två individer. :)


(Edit: jag har mött en del personer som nästan blir sårade över att hunden inte vill/får fram och hälsa.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Jag upplever också huskyn som mycket familjekär! :love:

Min dam är däremot inte speciellt förtjust i främlingar, så när vi får besök får hon ligga på sin plats - då är hon tryggast. Min förra husky var likadan, främmande människor var helt ointressanta. Jag vet inte om det ligger i rasen eller om det bara är dessa två individer. :)


(Edit: jag har mött en del personer som nästan blir sårade över att hunden inte vill/får fram och hälsa.)

Ja ja tycker oxå att dom är väldigt familje kär :love: Man är lixom en del av flocken :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Helt olika..
Jga har närt jätte stor skillnad har varit mycket den senaste tiden ute hos lite Alaskan Husky kennar tillexempel väldigt lätthanterliga hundar goa och mysiga inte speciellt reserverade.

Sen jämnför jag med mina Siberian hemma den äldsta han kommer om han måste ligger gärna under köksbordet under sängen eller i hallen.
Hund 2 han ligger nästan alltid vid soffan eller i hallen aldrig bredvid en eller så typ 5 meter.
Lille man han är go men de är också på hans vilkor och precis så har jag införtrott mig att andra har de.
Passade 10 Sh för nå¨gon vecka sedan i 1 vekca och ikke där låg dom för sig själva och kom enbart vid godis eller mat tillfälle.

Så njaa har du mer än en SH som inte binder en till dig så binder dom sig gärna till varandra och då misster man mycket av människa.hund kontakten.
Mys hundar hr jag helelr aldrig sätt mina som jo med godis i hand och lile Oscar när HAN vill=) aldrig när jag ropar!
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Helt olika..
Jga har närt jätte stor skillnad har varit mycket den senaste tiden ute hos lite Alaskan Husky kennar tillexempel väldigt lätthanterliga hundar goa och mysiga inte speciellt reserverade.

Sen jämnför jag med mina Siberian hemma den äldsta han kommer om han måste ligger gärna under köksbordet under sängen eller i hallen.
Hund 2 han ligger nästan alltid vid soffan eller i hallen aldrig bredvid en eller så typ 5 meter.
Lille man han är go men de är också på hans vilkor och precis så har jag införtrott mig att andra har de.
Passade 10 Sh för nå¨gon vecka sedan i 1 vekca och ikke där låg dom för sig själva och kom enbart vid godis eller mat tillfälle.

Så njaa har du mer än en SH som inte binder en till dig så binder dom sig gärna till varandra och då misster man mycket av människa.hund kontakten.
Mys hundar hr jag helelr aldrig sätt mina som jo med godis i hand och lile Oscar när HAN vill=) aldrig när jag ropar!

Det är precis så jag menar. Att de kommer när de vill. Allt är på deras villkor. Jag har fördelen med att ha en annan ras inblandad vilket gör att hon kommer gärna och kelar även när jag ropar. Du kan sällan ha en husky lös ute för även där kommer den när den känner för det, inte när du ropar. Självklart finns det undantag.
Xera (som min hund heter) funkar att ha lös för hon har alltid koll på vad jag är. om jag och min sambo är ute och går och vi kommer för långt ifrån varandra så ska hon valla ihop oss. Där slår BC in.:love:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

har en blandras tik hemma. siberian husky/schäfer/golden/2 draghundar till vad nu dom hette och sen var det varg också.
hennes pappa liknar lite din Ikaros, fast han var inte renrasig och inte heller mamman.

men hon är en jätte go bondhund och smart sådan också =)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Försöker liva upp tråden med en ganska ny bild på Zacko. Han e 4 månader nu och lite större än på bilden...ska fixa lite nya bilder i helgen :)

Zacko20090217.jpg

Za.jpg
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Åh så fin Zacko är! :) Han liknar min tik en del i täckning, men hon har bara tassarna vita, inte strumpor =) och vita, lite blåspräckliga ögon :D
Har inte haft henne så länge, fick henne från ett par vi känner eftersom hon inte platsade i deras spann. Och det är vi glada för! Just nu ligger hon på rygg med benen rakt upp i luften och njuter av kvällen :laugh: Så lugn och fin inne och jätteaktiv och rolig när vi kommer ut. A.K.A den perfekta hunden :cool:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Du har inga bilder på henne?

Har börjat knäppa lite kort på Zacko nu som ni får se på söndag. Då får ni se hur han ser ut nu stora pojken :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Väcker lite liv i denna gamla tråden genom att bildbomba på mina malamuter.
Nowa är 20mån och mattes flicka, Nanuq är 7månader och husses pojke. Båda är otroligt mysiga och familjekära. Vill alltid vara nära och gosa.

Nanuq som 12v valp

5mån

6mån


skitgrisar

 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Din va fin han med!

Vad gör ni med eran?

Vi tränar vardags lydnad och spår med våra. Finslipar inkallningen på tiken så att vi kan börja med agility på riktigt. Det tycker både jag och Nowa är jättekul.
Båda våra ska ju köras in med. Hanen blir det troligtvis inte fören nästa vinte då han fortfarande växer så mycket, men tiken har sele och pulkan väntar i förådet på snön. :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Vad gör ni med eran?

Zacko är ju bara 10 månader än så vi går mest promenader och prövar lite inkallningar, sitt, ligg och sånt.
Å det är så roligt med Zacko han går det att ha lös om vi är ute i skogen. Våran förra vovve lyssnade inte alls när han var lös.
I vinter ska han få vara med oss när vi åker spark och skidor.
När han vuxit färdigt ska han få börja dra lite :)

Sånt här brukar Zacko sysslesätta sej med:
http://www.youtube.com/watch?v=YILngtxZS3E
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Mina är inte så gamla heller, Nanuq är 7/8månader och Nowa är 19/20månader.
Va kul att han kan vara lös!
Nanuq är med lös överallt där det är ok att ha lös hund men Nowa (omplacering som vi haft en månad) hade ingen inkallning alls när hon kom.

Jag ska börja på utställnings kurs med vovvarna :) utställning 12-13december i sthlm..
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Ja de ska bli kul, ganska stora förhoppningar på spec Nanuq men även på Nowa.
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Ja jag tror att vi är 4st malamute ägare här nu :)

Va söt han är med ett hjärta i pannan :love:

Det är underbart kul att dra :) Vi drar med våra och denna vintern har ju varit underbar!
Ni har haft huskys tidigare... har ni mycket drag erfarenheter?

Hur stor är han?
Min hane är drygt 1år, 74-75cm hög och 45-48kg, han har inte slutat växa än.
Tiken därimot är liten, hon är drygt 2år 58-59cm och 30kg.

*s* kanske ska leta fram den gammla polarhunds tråden ist för att kapa valptråden ;):o

Smart tänkt, här kommer svaret från tråden Vi med valpar i år!

Jag är uppväxt med fyra stycken siberian, så nog har det blivit en hel del drag här hemma! Dock har vi bara dragit "för skojs skull" och för att hundarna (och vi) älskar det!

Vilken stor hane du har, det blir verkligen något att åka bakom :rofl:

Min är dryga fem månader och skulle väl tippa på att han väger runt 25 kilo och är drygt 40 cm hög, men det är rena gissningar :angel:
Pappan är 67 cm och hans mamma 1 dm lägre, så han blir nog inte fullt så stor som din hane ;)

Vad är din ambition med hundarna?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 667
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp