Bukefalos 28 år!

Husky-Malamute tråd!!

Sv: Husky-Malamute tråd!!

Vilka fina hundar ni har!

Jag har en Alaskan husky tik, Lyra, som är drygt två år. Världens sötaste energiknippe enligt mig! :)

Hoppas bilderna fungerar!


Vattenapportör:
22406_1231947562.jpg


Busfrö:
81996_1231945277.jpg


Båtsman:
31790_1231947272.jpg


Sötnos:
http://images6.bilddagboken.se/41/_u1/_u5/_u0/_u7/_u9/_u1/u1507913/48758_1231947188.jpg
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

En granne till mig har en alaskan malamute
Mycket fin tik. Vinner på utställningar . Har nu bara drag cert kvar..
Gör fin tik
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

På lördag eller söndag får ni väl vara beredd på bildbomb...:o...då kommer lilla Zacko hem :)
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Vi har haft en huskyblandis förr, sen en renrasig siberian. Nu har vi en gammal gentleman från Hundstallet som antagligen är schäfer/husky :love:
Vi "jagar" valp som vår gamling ska få hjälpa till att fostra och det är skrämmande ofta man letar efter huskys :angel:

picture.aspx
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Så söt! :love:
Ser lite ut som en bordecollie.
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Han är det! :love: Och en riktig gentleman.. Det var nära att vi inte ens åkte och tittade på honom då han är så pass gammal. Men idag är vi överlyckliga att vi har honom!
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Jag har en dam som är husky/bordercollie, 75%husky 25%bordercollie. Hon har väldigt mycket energi, men är väldigt snäll.:D
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Åh.. Den blandningen har de en på Hundstallet. Hur är din? Jag har tidigare haft en schäfer/BC-blandis som jag mest minns som studsig :D
Vi är lite intresserade av SH/BC:n så det vore lite kul att höra en variant av det :bump:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Varför korsa BC och Husky?
Vad vill man ha ut av den typen av hund?:crazy:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Jag hade inte tänkt att korsa, det framgår av mitt inlägg. Utan det finns en hund på Hundstallet med den blandningen. Vi har tidigare tagit en hund därifrån och gör så gärna igen. :bump:
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Åh.. Den blandningen har de en på Hundstallet. Hur är din? Jag har tidigare haft en schäfer/BC-blandis som jag mest minns som studsig :D
Vi är lite intresserade av SH/BC:n så det vore lite kul att höra en variant av det :bump:

Hon är en väldigt trevlig individ.:love: Hon kan bli lite ivrig, men guda snäll och uppmärksam. Hon har väldigt lätt för att lära sig men kräver väldigt mycket jobb, iom att hon har två raser i sig som älskar att jobba. Jag har med henne i stallet varje dag där hon älskar att få hjälpa till med allt möjligt. Hon bär hinkar åt mig, hjälper till att sprida ut torven i boxen (hon älskar om den är lite frusen så hon verkligen får jobba med den). Sen är hon agility tränad, vilket hon är jätte duktig på. BC gör att hon är mer familjekär än vad huskyn normalt är, så jag är bara glad över att hon har det lilla inslaget som hon har.:D
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

MER familjekär!:eek: Oh.. Jag som har den erfarenheten av huskyn att famljen betyder allt :love:
Låter som en trevlig individ du har :D Vi kanske skulle titta närmare på den i Hundstallet..
 
Sv: Husky-Malamute tråd!!

Kolla på den i hundstallet. Jag tror du kan hitta en väldigt trevlig individ. Huskyn är ju lite mer självständig även om den är familjekär. Min hund mer bunden till oss. eller hur jag ska förklara. Hon har inte samma jakt instinkt heller som renrasiga SH har. :D
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 672
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp