Bukefalos 28 år!

Hyra för paddock?

P

Prince

Hejsan! Jag rider i grannens paddock ca en gång i veckan i ca en timme om gången. Paddocken är ganska välskött, men det finns inga hinder eller annat att låna. Jag beställer ingen tid, och stör ingen annan heller. om den är upptagen rider jag i skogen i stället.
Grannen andvänder den ej så ofta nu för tiden.
Har frågat vad de skall ha för detta, men de vet ej.
Vad betalar ni? 10:- eller 20:- eller mer, eller ska jag kanske ge en engångssumma för hela året?
Vad är normalt?
 
Sv: Hyra för paddock?

Det beror ju lite på, är den belyst? Dvs. funkar det att rida där kvällstid? Hur är banan att rida på vintertid? Vid enstaka tillfällen så tycker jag att 20-30:-/ggr verkar rimligt, men annars kanske
ca 100:-/månad 400:-/halvår eller 700:-/år..

Om underlaget är bra och sköts, den är belyst och sköts bra även vintertid så stiger ju kanske priset ett par kronor.. du får väll fråga vad som är rimligt att du ska betala.

Här kostar anläggnigsavgift (ridhus, ridtält, två belysta ridbanor)
60:-/ggr eller 600:-/halvår. Underlaget m.m. underhålls som det ska (harvas, krattas m.m.)
 
Sv: Hyra för paddock?

Vi får betala 20 :- /gång.
Den paddocken är belyst,finns hinder,sköts noga, bra underlag och den är 50*100m.
 
Sv: Hyra för paddock?

jag red i grannens padock innan vi skaffade egen.
den är 30*60m med belysning och sköts väl, det finns även en stor spegel.
där betalade jag 10kr/gång när jag använde belysningen annars fick jag rida gratis mot att jag hjäöpt till med staketet, målning och harvar efter mig.
 
Sv: Hyra för paddock?

vi betalade 400:-/år för en paddock som var lite si och så att rida i. läget gjorde att den vid regn var en bassäng och när det isade så var det ofta oridbart tills det låg en hel del snö på. dock sköttes den så gott det gick och belysning fanns.
 
Sv: Hyra för paddock?

jag tycker nog att ca 30 kr /gången är lagom. ;)
Jag brukar rida i paddock/ridhus på ridskolan dör kostar det 100 kr gången om man bara vill betala så annas kostar det 100 kr mån & 50 kr om man hjälper till vid tävlingar mm. Men där finns dett en mssa matrial till hoppning, löshoppning lekar m.m + belysning :rofl:
 
Sv: Hyra för paddock?

Vi blev erbjudna att rida i en grannes paddock hur ofta vi ville för 50 kronor i månaden. Det var för att täcka elkostnaden. Om du bara rider där en gång i veckan skulle jag betalat mindre. På den stora anläggningen kostar det 900 kronor om året för medlemmar. Går att rida där nästan alltid, gott om hindermaterial, och flera utebanor.
 
Sv: Hyra för paddock?

jag betalar 500 kr för en belyst paddock med hindermaterial/termin.
den andra paddocken får jag använda gratis. Ingen belysning men lite lätta hinder finns.
 
Sv: Hyra för paddock?

Här kostar tiptop skött ridhus med 100 tals hinder som man kan släpa fram om man vill.
För detta betalar man 1000 kronor om året helt oki pris tycker jag.
Så en paddock borde ju kosta halva denna summa eftersom det dels är ute och du kan inte rida året om oftast i den.
 
Sv: Hyra för paddock?

finns det speglar att ha utomhus??? vart?
*vill ha*


det är en vanlig spegel.
fast den måste ju sättas fast ordentligt så
vi tog telefonstolp och satte fast i betongklumpar i backen och sen kraftigt virke mellan dem att sätta fast spegeln på.
 
Sv: Hyra för paddock?

smart! men en spegel för ridhus då eller? för det går väl inte att använda vanliga speglar utomhus?
 
Sv: Hyra för paddock?

Får du inget svar kan du ju ge en slant som tack. Även om man inte stör nån eller bokar tid så har det förmodligen kostat en hel del att anlägga - underlag är inte direkt gratis ... ;)

Grannen gav jag sporadiska presentkort (granngården, blomaffär osv) när de aldrig kunde klämma ur sig en summa. Känns bäst, och jag var verkligen tacksam att få rida där.
 
Sv: Hyra för paddock?

Jag tycker det enklaste är att betala en engångsumma per månad, typ kanske 100 kr / månad
 
Sv: Hyra för paddock?

Jag betala 300kr/år för belystpaddock med ridbart underlag åretrunt sam några hinder. Rimligt pris med tanke på att ridhuskortet kostar 500kr /år här. förut så betalade jag 15 spänn varje gång jag använde lyset men det blev så förbannat jobbigt att hålla reda på så det är enklare såhär.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 494
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 056
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp