Bukefalos 28 år!

Hyra stallplats 30 min fr stan?

Sv: Hyra stallplats 30 min fr stan?

Jag har ganska exakt 2.8 mil till stallet hemifrån. Det funkar bra eftersom vägen är stor och det dessutom finns tåg/buss inom en km där det går ca 1 gång i timmen kombinerat med att det är en lösdrift där jag inte måste åka ut varenda dag. :-)

Det är bara ett litet ställe utan lyx, finns lösdrift, sadelkammare, vatten och lite ridvägar. Men sällskapet är oslagbart och stallägaren är en livräddare som tog in oss när mitt förra stall avvecklade väldigt plötsligt och oväntat.

Nu hjälps vi åt med saker så vi löser skötseln på det viset :-)

Iom att vägen är så bra känns det mindre 'jobbigt' att köra ut än stallkläder som legat en mil närmare. Tycker inte 28 km är särskilt långt utanför Uppsala :-)
 
Sv: Hyra stallplats 30 min fr stan?

Jag har ganska exakt 2.8 mil till stallet hemifrån. Det funkar bra eftersom vägen är stor och det dessutom finns tåg/buss inom en km där det går ca 1 gång i timmen kombinerat med att det är en lösdrift där jag inte måste åka ut varenda dag. :-)

Det är bara ett litet ställe utan lyx, finns lösdrift, sadelkammare, vatten och lite ridvägar. Men sällskapet är oslagbart och stallägaren är en livräddare som tog in oss när mitt förra stall avvecklade väldigt plötsligt och oväntat.

Nu hjälps vi åt med saker så vi löser skötseln på det viset :-)

Iom att vägen är så bra känns det mindre 'jobbigt' att köra ut än stallkläder som legat en mil närmare. Tycker inte 28 km är särskilt långt utanför Uppsala :-)

Edit : kanske ska tillägga att jag har en unghäst och en äldre som inte rids varje dag. Vi hjälps även åt med motion av hästarna ibland om det behövs :-)
 
Sv: Hyra stallplats 30 min fr stan?

Jag bor i Uppsala, relativt centralt (Johannesbäck) och har hästen uppstallad i Vattholma. Har haft honom ännu en bit längre bort än så. På nuvarande stallplats ingår allt utom mockning, vilket man kan betala extra för vid behov. Om man i övrigt ser på stall i Uppsala så ligger de flesta utanför stan med många större inackorderingsstall 1-3 mil från stadskärnan. Folk är vana vid att köra så det är nog inga problem! Men såklart, lite beroende på vad du bor också, jag själv skulle ju inte åka åt 272an eller 55an eftersom jag måste ta mig genom/runt stan först isf.
 

Liknande trådar

E
Anläggning Hej! Som det står skrivet i ett tidigare inlägg så är vi just nu intresserade av att ta över en gård. Eftersom gården fortfarande...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
20 979
J
Hästmänniskan Skulle behöva lite hjälp och riktlinjer i mina funderingar. Jag och sambon funderar på att hyra en gård, med stall, och då skulle det...
2
Svar
33
· Visningar
3 273
Senast: Ramona91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp