Få ut maximal vinst av gård?

Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Papperet är ju inte förfalskat!!!
Hyregästen har i orginal skrivit under det, vilket all krimminalteknisk undersökning kan påvisa.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Med målet menar jag ju naturligtvis det vi diskuterar.
Nej jag har inte "åkt dit"
Och jag hävdar att jag skulle inte heller göra det om det blev aktuellt.
Och med säkerhet inte baserad på den mängd obefintliga fakta ni har presenterat
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

suck..
Det hela följer följande tidsplan.
1 uppsägning kvitteras o lämnas
2 hyresgästen accepterar o flyttar
eller
2 hyresgästen vägrar med hänvisning att han blivit lurad.
3 jag lämnar inen ansökan hos krfogde skickar med kopior.
4 hyresgästen får möjlighet att antingen bestrida eller acceptera dokumenten.
vid en eventuell bestridning måsta han tillföra ytterliga dokumentation för att inte krfogde verkställer vräkning. För fogden dömmer inte han verkställer efter de dokument han har att tillgå. Hyresgästen måste alltså bevisa att uppsägningen inte är korrekt.
Fogden gör tillsammans med rättsinstans den bedömningen.
4a fogden accepterar inte dokumentet av någon anledning uppsägningen annuleras. Samma beviskrav som när någon lämnar in en fodran. Papper, papper o åter papper är detsom gäller. Inge snack alltså!
4b fogden får klartecken och genomför avhysningen.
5 hyresgästen gör en polisanmälan för Gällande ,?bedrägari eller förfalskning eller vadå?
5Åklagaren tar ställning till om hon/han ska driva målet ?bedrägari eller förfalskning eller vadå?

6 Jag blir, om åklagaren väljer detta inkallad till rättegång och anklagas för ?bedrägari eller förfalskning eller vadå?

7 Åklagaren MÅSTE och detta ä ett absolut krav!! ställa i bevis att jag brutit mot gällande lagstiftning. Kan inte detta bevisas går jag fri och vräkningen vinner laga kraft ( om den inte är verkställd, vilket är troligt eftersom rättegången inte lär komma till stånd före 12 månader efter polisanmälan.

Hepp:0)
Snarare denna tidplan eller golgatavandring:
  1. Du efterdaterar den liggande uppsägningen
  2. Kvitterad uppsägning skickas till hyresgäst
  3. Om det är en mesig hyresgäst så flyttar dom och du går antagligen fri eller så vägrar dom och sagan fortsätter.
  4. Du begär handräkning från KFM och skickar kopia på din efterdaterade uppsägning( visserligen med rätt namnteckning)
  5. Hyresgästen får möjlighet att bestrida uppsägningen. Redan här börjar nog KFM att ana ugglor i mossen, varför behövs det handräckning när hyresgästen enligt dokumentet har sagt upp sig självmant.
  6. Efter att hyresgästen har inkommit med en skriftlig bestridan och förklaring på ditt arrangemang för att komma runt hyreslagen så kommer KFM att be dig komma med något som styrker att detta är en korrekt uppsägning och inte en efterdaterad historia som hyresgästen hävdar. Om du lägger dig platt här och nu så kommer du nog undan men med en bunt försvårande papper som kan dyka upp vid senare tillfällen. Om du insisterar så kommer det enklaste sättet för att utreda vem som har rätt att antigen KFM eller hyresgästen polisanmäler dig för urkunds förfalskning.
  7. KFM medelar dig antagligen att ärendet med handräkning återupptas när brottsutredningen är klar. Som lök på laxen kan det vara så att hyresgästen i ett sådant läge kan deponera hyra hos länstyrelsen.
  8. Vid det här laget så har nog pressen vädrat blod och du är ett rätt tacksamt byte: en ensam privat hyresvärd som använder ojusta metoder för att bli av med en hyresgäst, plus att du gärna uttrycker dig provokativt. Så åtminstone lokaltidningen kommer nog att kunna snickar ihop ett par artiklar om historien och ett löp. Har du tur/otur med nyhetstorka och om du har kläckt ur dig några lagom provokativa uttalanden för någon journalist så kanske du får din tid i rampljuset hos Aftonbladet eller Expressen. Detta är ju något som inte direkt skadar dig, men kan vara nog så otrevligt.
  9. Efter så där 12 månader eller så blir det kanske rättegång. Åklagare har då rätt lätt att bevisa att uppsägningen är efterdaterad av dig och att hela syftet är att komma runt hyreslagen för egen vinning. Som tidigare påpekats så räknas hyresgästen redan vid kontraktskrivningen som i beroende ställning till dig i juridisk mening. Om du inte är en flitig gäst hos tingsrätten så är det nog bara böter eller vilkorligt som kommer ifråga
  10. Efter hela denna manövern så har du fortfarande kvar din hyresgäst. Skall du nu på nytt försöka bli av med denne så ligger du redan från börja på minus hos alla instanser som hyresnämnden. Visserligen har du antagligen fått tillbaka eventuel deponerad hyra från länsstyrelsen.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Varför? därför att du kommer gg med falsarier.
Papperet är inte förfalskat!!!
Det finns en 100% äkta underskrift på det av hyresgästen så det kan inte kallas förfalskat.
Inte mer än en check utan mottagare. den blir möjlig att lösa in så fort det fylls i ochg det behöver inte kontoinnehavaren göra.
Dina "mallar" räknar inte som lagtext. de må vara lagliga men där stod ingenting om vad som var olagligt, fast du hävdade det.
Jag hävdar att förfarandet är lagligt, jag kan inte hitta ng lagtext som utryckligen förbjuder det.
Inte du heller eftersom du inte lyfter fram en sådan text.
Så min förståelse av dina obefintliga uttrag från lagtext må vara obefintlig men i allra högsta grad förståelig.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Jag hävdar att förfarandet är lagligt, jag kan inte hitta ng lagtext som utryckligen förbjuder det.

Och du är alldeles ensam i hela tråden om att anse det.
Om nu alla i hela Sverige anser att förfarandet är olagligt så kommer det att var den åsikten som gäller - även i rätten.
Och jo jag har länkat till brottsbalken där det står.
Men lagar står inte i klartext utan måste sys ihop av olika delar i Boken och bland Prejudikat.
Allt du behöver finns det länkat till i tråden.
Det är bara att börja att sy.
Om du inte begriper vad du läser och kan få ihop det så är det inte mitt problem utan ditt.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

1.Nej jag efterdatar inte uppsägningen.
Jag kvitterar densamma med namn, ort o datum. Skickar tillbaka en kopia som acceptans till hyresgästen.

4 jag skickar en kopia på uppsägningen inklusive min acceptans av densamma med namn, ort o datum till kfm.

6 Jag behöver inte lämna förklaring till någon uppsägning eftersom hyresgästen har begärt denna men ångrat sig. Alltså behövs ingen muntlig sådan.

'9 Jag har ju redan påvisat ett ng efterdatering inte skett.

Där står ju att uppsägning ska gälla från datum nedan och nedan står min kvittering komplett med datum o ort.


och ärligt talat var står att undertecknandet ska följas av ort o datum?
I lagtexten?
I mallarna, ja det vet jag.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Äntligen..du inser att det inte finns.
Då kan jag sova gott i natt ;o)
Jag har ju letat men inte hittat.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Äntligen..du inser att det inte finns.
Då kan jag sova gott i natt ;o)
Jag har ju letat men inte hittat.

Det är fel slutsats.
Det finns men jag är inte din sekreterare.
Att du inte hittar betyder just bara att du inte hittar.

Men här då ditt blindstyre.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19150218.HTM

Det är rent makalöst hur mycket gratis Juridisk rådgivning som du lyckas med att klämma ur denna tråden.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Så blir det i besittningsrättens Sverige. Underbart Landsbygdsbo!äntligen någon som har en plan emot idioter som utnyttjar oss husägare. Vi har varit med om att sitta i hyresnämnden med en person som inte betalt hyra på ngt år (min svärfar tyckte synd om mamman med 2 underbegåvade barn o lät dem bo för 200kr!/mån) sedan dog mamman o en av de numera äldre sönerna bodde kvar o allt förföll. Han vägrade flytta, vi trodde att vi varit humana i ett 40talår! och det slutade med att VI fick betala flyttbil och fick INGA pengar för senaste årets hyra. trodde inte mina ögon o öron när han hade advokat i hyresnämnden och vi var bovarna???!! har MÅNGA andra exempel på hur aningslösa husägare som tror att andra är lika ärliga som de själva,har utnyttjats!! skamligt.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

3 kap. Om rättshandlingars ogiltighet
28 § Rättshandling, den någon blivit rättsstridigt tvungen att företaga, vare, där tvånget utövats genom våld å person eller genom hot, som innebär trängande fara, icke gällande mot den tvungne.
Har tvånget utövats av annan än den, gent emot vilken rättshandlingen företogs, och var denne i god tro, åligger det dock den tvungne, där han vill mot honom åberopa tvånget, att utan oskäligt uppehåll efter det tvånget upphörde giva honom meddelande därom vid äventyr, om sådant underlåtes, att rättshandlingen varder gällande.

Jag har inte tvingat någon och han har inte anmält något tvång till myndighet umder de 2 år han bott där så avtalet gäller såvitt jag ser.

31 § Har någon begagnat sig av annans trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att taga eller betinga sig förmåner, vilka stå i uppenbart missförhållande till det vederlag, som må hava blivit erlagt eller utfäst
Nejdå jag har inte krävt något utöver kontraktet

35 § Har någon underskrivit skuldebrev eller annan handling, som är gällande i innehavarens hand eller eljest av löpande beskaffenhet, vare handlingen, ändå att den utan hans vilja kommit ur hans besittning, gällande mot honom, där den efter överlåtelse förvärvats av någon, som därvid var i god tro.

Nej då han skrev frivilligt på och gav mig sedan papperet.
36 § Avtalsvillkor får jämkas eller lämnas utan avseende, om villkoret är oskäligt med hänsyn till avtalets innehåll, omständigheterna vid avtalets tillkomst, senare inträffade förhållanden och omständigheterna i övrigt.

Nej rent formelt är uppsägning i ordning. 3 månader innan lägenheten skall vara tömd.
Hyran är inte oskälig, hyresvillkoren håller normala krav.
Så??
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Alltför många.
Typexemplet var när LRF skulle fixa till bra arrendekontrakt för jakt tillsammans med Jägarförbundet.
Man fick lusläsa för att märka att man då accepterade besittningsrätt för arrendatorerna.

Men den här metoden fungerar där med ;o)
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Hur skulle en gammal bonde ha utryckt sig

-De va möe skrik för lete ull!
Om den omtalde juridiska rådgivningen hehe...
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

....nu har jag läst lite mer i tråden och -ja den var verkligen utspårad!!:eek: och jag vidhåller besittningsrätten är fruktansvärt orättvis och gör att en massa hus står obebodda för man vågar inte ta risken att bli utnyttjad som husägare. För att återgå till ursprungsfrågan: det är mkt svårt att tjäna pengar på det du beskriver.... mitt tips är att sälja huset om det är möjligt o inte ligger för nära ert boningshus. annars kolla korttidsuthyrning- kolla med www.bo på lantgård.org
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Ja besittningsrätten och även kravet på lägsta standard är egentligen rent horribelt.
Liksom att man inte får renovera som man vill.
Det är vanskligt att hyra ut bostäder.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Om du inte begriper vad som står där så kan jag inte hjälpa dig.
Affärsrätt är knepigt också så till vida att det bygger mycket på praxis och prejudikat.
Så det står inte exakt i klartext i Lagtexterna vad som gäller.
Utan det handlar om uppsåt.

Ditt uppsåt är att kringgå lagen.
Och där så börjar problemen.
Du har dessutom läst fel paragrafer.

Här om Bedrägeri:
"10 § Mottager någon, för användning såsom påtryckningsmedel vid krav, handling som är falsk, upprättad för skens skull eller eljest oriktig eller ock check utan täckning, dömes för ockerpantning till böter eller fängelse i högst två år."
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Men det är inte värt att sitta i fängelse för bedrägeri bara för det.
Eller hur?
Man måste ju fundera på om det är värt priset att utsätta sig för en sådan risk.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Handling som är falsk..stämmer ju inte
Upprättad för skens skull..stämmer ju inte. handlingen används ju i allra högsta grad
Och det är ju knappast ett påtryckningsmedel.
Samtidigt står det i § 28 att om agerandet inte anmäls inom rimlig tid så vinnar papperet verkan...så som jag läser det.
Och hyresgästen har bott i huset i 2 år

Det är ju fortfarende så att vi har två dokument upprattade.
båda finns i orginal och är vederbörligt undertecknade.
Självklart ska detta lagföras om ngt av papperen är förfalskade. men så är ju inte fallet
Ej heller att killen var i beroendeställning då papperen skrevs.
Ej heller att han blev hotad eller tvingad att skriva på.
Om så vore falletså återstår bevisningsfrågan. en synnerligen prekär historia då endast 2 personer var närvarande.
Vi har trots allt en någorlunda fungerande rättssäkerhet här i landet.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Att du inte förstår innebörden av texten kan inte jag hjälpa.
Men att vinna över mig hjälper inte dig.
Det är fortfarande fel och kan ge dig stora problem.

Du uppför dig som att du skulle gå fri bara du kan överbevisa just mig.
Det fungerar ju inte så.
Så du kan lägga ner det där med att försöka få det till att du får rätt om du kan få det till att mina argument tryter.
Det är ju inte jag som bestämmer det där.
Utan de som bestämmer kommer att göra det oavsett om du håller med eller tror att du vunnit argumentationen.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Skulle ni hyra en boxplats som ligger trettio minuters bilväg (ca 28 km) utanför stan (om ni själva bor i stan)? Vilken...
2
Svar
22
· Visningar
3 272
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Jag håller på att undersöka vad det finns för möjligheter att få en vit hästverksamhet att gå runt. Det behöver inte vara med vinst utan...
Svar
7
· Visningar
1 566
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp