Få ut maximal vinst av gård?

Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Kruxet är att du genom att sitta o hålla få en i förväg underskriven uppsägning avsiktligt försöker kringå en lagstiftning. Synd att du själv inte fattar detta. Lägg din energi på att skaffa justa hyresgäster istället!
PL
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

KL

Oj villken urspårad tråd! Bukefalos som bäst, eller värst. :rofl:

Kan inte någon klok gårdsboende bukafalist dela med sig av egna erfarenheter som är relaterade till ursprungsfrågan, dvs. hur man får ut maximal vinst - eller vinst överhuvudtaget - av en gård?
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Vem har snackat om att försöka ;o)

Jag har sedan ett par år en schyst hyresgäst.
Har visserligen en uppsägning liggande men vill inte använda den.

Men det ändrar inte det faktum att varken du eller jag hittat någonstans där det står att det är förbjudet att ingå avtal och säga upp avtal samma eftermiddag.
to det to det...
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Nej varför skulle det vara förbjudet att ingå ett avtal och säga upp det samma dag, men diskussionen handlar inte om det.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

????Det hela handlar ju om att fixa ett hyreskontrakt och samtidigt fixa en uppsägning samma dag??? är inte det att ingå ett avtal och säga upp det samma dag???
Sorry då måste jag verkligen fråga vad diskussionen handlar om?
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Jodå fixa uppsägning får du gör samma dag, men då får du allt bestämma dig för vilken dag uppsägningen gäller. Efterdatering är alltid någonstans mellan tveksamt-olagligt-urkundsförfalskning.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Tänkte fråga dig bara för jag är nyfiken..

Varför får inte höns o hästar dela utrymme?
Menar du att dom inte ens får vara i samma byggnad eller mer i boxarna där hästarna står?

mvh :)
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Hyreskontrakt o uppsägning fixas dag ett eller hur?

Det är ju bara dagen som uppsägning "löses" in som inte är spikad. Men varken på denna uppsägning och checkar finns det ju ett bäst föredatum ;o)
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Tänkte fråga dig bara för jag är nyfiken..

Varför får inte höns o hästar dela utrymme?
Menar du att dom inte ens får vara i samma byggnad eller mer i boxarna där hästarna står?

mvh :)

Får?
Hästarna mår inte bra.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Du verkar ha extremt svårt att ta till dig ngt eller att läsa ngt du inte vill. Men i slutändan är det ju ditt problem så länge vi andra får folk att begripa att din väg är olaglig.
PL
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Menar att dom blir stressade då eller?

Blev bara nyfiken då jag aldrig hört det innan.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Uthyrning av bostäder är ganska så bra om man råkar ha några över.
Men som du ser så är det också ganska så komplicerat.
Jag hoppas att alla dessa sidor skall visa ungefär vilka regler som gäller och vilka fallgropar man kan trilla i.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Så länge ni kan fixa så folk förstår...vore det inte rakare att försöka förstå vad lagstiftningten säger?
Och varken du eller ng annan har visat på var i lagstiftningen det står att det är förbjudet att in blanco skriva på ngt och att det gäller.
Såväl check som avtal o uppsägning.

Självklart är det mitt problem om jag gör ett övertramp olagligt. Men jag riskerar inte flera års fängelse för grov mened eller andra påföljder mer än att det möjligtvis blir så att uppsägningen ogiltigförklaras.
Och för att den ska göra det så måste hyresgästen ha på fötterna , mer än bara sitt ord. Han måste bevisa att jag förfalskat papperet.
En omöjlighet eftersom jag inte gjort det.
Eller har du måhända fakta i målet?
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Målet? Har du redan åkt dit?
Som sagt gör hur fan du vill men lura inte andra till samma idiotier.
PL
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Du riskerar faktiskt påföljder, inte troligt men det kan nog bli frågan om böter.

Det är lätt att bevisa att förfalskat pappert. Det är ingen konst att bevisa din efterdatering. Har du missat de 10-20 gånger vi har påpekat det?
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Varför ger du dig inte?
Om du nu skiter i vad vi skriver så kan du väl göra det någon annan stans än här?

Ta dina falska papper och dra dem i en annan tråd nu.
Så kan vi försöka att återgå till TS frågeställning.
Du har fått alla svar som du behöver och alla källhänvisningar.
Att du sedan inte kan förstå vad du läser kan vi tydligen inte hjälpa dig med.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Skulle ni hyra en boxplats som ligger trettio minuters bilväg (ca 28 km) utanför stan (om ni själva bor i stan)? Vilken...
2
Svar
22
· Visningar
3 272
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Jag håller på att undersöka vad det finns för möjligheter att få en vit hästverksamhet att gå runt. Det behöver inte vara med vinst utan...
Svar
7
· Visningar
1 566
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp