Bukefalos 28 år!

Hyreshöjning

Texaz

Trådstartare
Hur lång tid innan höjning av hyran har hyresgäst rätt enligt lag att få reda på att hyran ska höjas???
 
Sv: Hyreshöjning

Vi får ju hyreshöjning retroaktivt efter förhandling så Gud vet vad som är lagstadgat.
 
Sv: Hyreshöjning

Ojdå!

Såpass... Med någon motivering, eller?

Låter ju "toppen" för mig som hyresvärd, men skulle nog knappast ha samvete att höja i efterskott!!

Någon annan som vet? Har googlat men inte hittat något användbart:crazy:
 
Sv: Hyreshöjning

Är inte 100%, men har för mig att det är samma tid som uppsägningstiden är.

Detta för att undvika situationer som att man har 3 månaders uppsägningstid, och hyresvärden enbart ger (t.ex) 1 månads förvarning på en hyresökning på en miljard kronor när man har 3 månaders uppsägningstid.

Dvs, om hyresgästen inte vill acceptera ökningen, så har dom möjlighet att säga upp avtalet och inte bli påverkade.
 

Liknande trådar

Samhälle Nån här som vet mer om pensionssystemet där? De protesterar ju för att pensionsåldern ska höjas till 64 år. Men jag läste på Facebook...
Svar
6
· Visningar
794
Senast: sjoberga
·
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 106
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 389
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
739
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp