Bukefalos 28 år!

Hyreshöjning

Texaz

Trådstartare
Hur lång tid innan höjning av hyran har hyresgäst rätt enligt lag att få reda på att hyran ska höjas???
 
Sv: Hyreshöjning

Vi får ju hyreshöjning retroaktivt efter förhandling så Gud vet vad som är lagstadgat.
 
Sv: Hyreshöjning

Ojdå!

Såpass... Med någon motivering, eller?

Låter ju "toppen" för mig som hyresvärd, men skulle nog knappast ha samvete att höja i efterskott!!

Någon annan som vet? Har googlat men inte hittat något användbart:crazy:
 
Sv: Hyreshöjning

Är inte 100%, men har för mig att det är samma tid som uppsägningstiden är.

Detta för att undvika situationer som att man har 3 månaders uppsägningstid, och hyresvärden enbart ger (t.ex) 1 månads förvarning på en hyresökning på en miljard kronor när man har 3 månaders uppsägningstid.

Dvs, om hyresgästen inte vill acceptera ökningen, så har dom möjlighet att säga upp avtalet och inte bli påverkade.
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 524
Senast: Shaggy
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
37 38 39
Svar
761
· Visningar
27 014
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
25 272
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Hej, hur lång tid måste jag vänta innan jag kan ta med mig det gamla modemet till återvinningen som gamla ägaren lämnade kvar?
Svar
18
· Visningar
964
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp