Hyresrätt, rättigheter och skyldigheter

Grejen är att dem rena schabraken och sånt ligger i en typ dynlåda/byrå så det är inget dem kan se men självklart kan det kanske ge allergiska reaktioner. Konstigt dem inte sagt till mig och min sambo om våra hästsaker men det kommer kanske :O
What if: grannen är westernryttare och rider i ett par jeans... Som läggs i förråden.Och ingen vet om att dessa har varit i stallet, undrar om grannen då får fortsatt astma eller om grannen får astma för att han ser att det är ett par ridbyxor...
Och vad skulle hända om någon ställde dit en utemöbel som varit angorakattens favorit men som ingen vet om att det förhåller sig på det viset.
Jag har respekt för astma och att man får svårt att andas, men detta tror jag har helt andra syften....
 
What if: grannen är westernryttare och rider i ett par jeans... Som läggs i förråden.Och ingen vet om att dessa har varit i stallet, undrar om grannen då får fortsatt astma eller om grannen får astma för att han ser att det är ett par ridbyxor...
Och vad skulle hända om någon ställde dit en utemöbel som varit angorakattens favorit men som ingen vet om att det förhåller sig på det viset.
Jag har respekt för astma och att man får svårt att andas, men detta tror jag har helt andra syften....


Mm det är det jag menar när det legat hästgrejer i förrådet i mer än 3 år och det inte har framförts klagomål förrän nu..har man så svår allergi så är det ganska lämpligt att säga det också vid dem tillfällena grannen har pratat häst med både mig och kompisen. Att klämma ur sig "jag gillar hästar men är tyvärr allergisk" hade passat in intyg varje samtal...
Mitt syskon är väldigt allergisk så jag vet hur dåligt syskonet mår men jag betvivlar starkt att denna grannen är så allergisk som det påstås...
 
Jag skulle bli fly förbannad om någon klagade på att jag hade hästgrejer i förrådet. Visserligen så har jag mina grejer i tätslutande plastbackar och har ett förråd som inte gränsar till något annat men hyr/köper jag ett utrymme för förvaring så förvarar jag vad jag vill av mina saker i det (så länge det inte förstör någonting eller är farligt förstås). Har aldrig hört om någon som är så allergisk att ett par ridbyxor i ett förrådsutrymme orsakar allvarliga problem. Hur vet människan ens att dom är otvättade? Låter helt klart som det är något annat som är det egentliga problemet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 186
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 307
Relationer En vän har råkat skaffa sig en religiös fanatiker som inneboende, redan samma dag som hon flyttade in så uppstod problemen och nu har...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
27 730
Äldre Hur fungerar prissättningen av hyran på privata hyresrätter? Vem bestämmer vad som är hyran som ska betalas - är det bara hyresvärden...
2
Svar
27
· Visningar
2 669
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp