Bukefalos 28 år!

Idag har jag varit olaglig

Glimfeather

Trådstartare
Jag har klippt av morrhåren på lille hunden :devil: Svårt att klippa runt på något sätt!

Stackars min djurplågade hund
27311127.jpg


Någon mer som behöver bekänna sina synder?
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Man kan inte klippa ner en hundnos utan att morrhåren ryker. Så du kan räkna in alla på pudeltråden direkt.:devil:
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Inte ett dugg olagligt, men oschysst! Dock är det ju svårt att klippa runt.
Måste säga att jag saknar iaf tio cm päls på din grabb, han är ju så vacker då!:love:
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Det växer ju fort ut :) Jag föredrar också lite päls, men nu får jag stå en kvart i duschen efter varje promenad! Inget någon av oss uppskattar, haha.

Min hund har i alla flal ingen användning av sina morrhår. Annars är de ju inbäddade i päls och är lika oanvändbara som när de är avklippta ;)
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Ehheeehhhe... då har jag vart olaglig flera gånger.. :angel: (pudelkorsning)

Kan erkänna att jag heller inte visste att man inte får ha strypkoppel på valpar, så vi hade ett retriever-koppel i början :eek::o tänkte bara att det var lätt och behändigt att ta av och på, och så slapp han ha halsband när han var utan koppel...

Åsså hade vi honom i bur ibland när han var liten...

Nu får ni ringa djurskyddet tror jag... :p
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Man får visst klippa hundars morrhår och man får också ha strypkoppel på valpar. Detta är inget som regleras i någon lag..
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Jasså? Hm? Vad konstig info man får då ;)
Jaja, han överlevde helt klart iaf :idea:
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Man får inte ha någon hund i bur utom vid transport och tävling eller hur det nu är.

Hehe, Sigge har också fått morrhåren klippta, de blev lockiga ett tag när de växte ut sen :p Nu beter de sig hyfsat normalt iaf.
(först blev han rakad på halva nosen för operation, sen blev han nedklippt i skägget av trimmaren för att det skulle bli jämnt).
 
Sv: Idag har jag varit olaglig

Varför skulle man inte få ha en unghund i bur?

Som sagt, jag tror det är sedan 1/1 2008 som det inte är tillåtet att ha hundar i bur inomhus(om man inte har dispens pga sjukdom el liknande). Inomhus ska de ha typ "hästboxar" med vissa mått.

I bilen får de däremot sitta i bur förståss. En viss tid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 055
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 554
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp