Idiotiska män!

Man blir vansinnig!! Liksom när somliga män tjatar om att man "väl kan ge dem en CHANS!" "Varför vill du inte ge mig en CHANS??" Vaddå "chans"?? Att vi ska prova att umgås intimt under en period för att jag ska inse hur fantastisk han är och bli kär? Ska jag göra det med alla män? Ge dem en "chans" för deras skull, så de ska kunna bevisa sin förträfflighet? GAAAHH!!! :wtf::wtf::wtf:
Men gud ja, tål verkligen inte snubbar som går på om att få en chans! Stötte på en karl som tjatade om att jag borde ge honom en chans när jag var i stort sett upptagen för ett par år sen, det creepet dyker upp under nya nick då och då än idag och låtsas inte veta vem jag är, alltid med samma "får jag en chans att få äran att lära känna dig?". Så JÄVLA glad över stort avstånd i det fallet, förbannat obehaglig snubbe.
 
Igår gick jag med på att ta en drink med en man jag lärt känna för två veckor sedan då han verkade normal. Absolut inte en man jag tycker ser bra ut bör påpekas.
Jag gav han mitt nummer så skulle vi höras efter jobbet.
Sagt och gjort. När vi sen ses så hälsar han med en att försöka pussa mig i ansiktet vilket vi aldrig gjort under dessa två veckor och det känns helt främmande för mig att han försöker sig på det då vi aldrig hälsat så förr. Iaf sen vill han hålla i handen! Sliskigt värre! *spygubbe*
Vi går och tar en drink och efter det vill jag betala och gå, men han beställer in en till drink och efter den går vi, jag vill betala för mina drinkar men det får jag inte och varken kypare eller han tar emot mina pengar *rasande *
När vi sen ska skilja oss åt så vägrar han släppa iväg mig utan håller KVAR mig och försöker tjata sig till att hångla och att tjatar om att jag ska stanna kvar. Jag vart så jävla arg att jag faktiskt gav han en käftsmäll och puttade undan honom med all min kraft. Han blev nog lite förvånad men så går det om man är iq-befriad som man

Alltså hur fan är vissa män uppfostrade!?!? Fattar Dom inte att man aldrig kan TJATA till sig kärlek och sex!?!???????? Jag blir så j*vla arg det är inte första gången man råkat ut för stolpskott till män som tror att det går att övertala mig till exempelvis kyssar, närhet och sex.
Hur kommer det här sig?
Jag vet att jag inte är ensam om fenomenet, det händer även vänner till mig mellan varven. Men den här typen var extrem.
Att man går med på att ta en drink betyder verkligen inte att man ens är sexuellt intresserad av personen.

Inte nog med det så skrev han ett sms mitt i natten att han vill sova med mig *spyr * och imorse frågade han vad jag gör
jösses
Övergrepp eller ofredande, är du i Sverige är det ett lagbrott.
 
Men gud ja, tål verkligen inte snubbar som går på om att få en chans! Stötte på en karl som tjatade om att jag borde ge honom en chans när jag var i stort sett upptagen för ett par år sen, det creepet dyker upp under nya nick då och då än idag och låtsas inte veta vem jag är, alltid med samma "får jag en chans att få äran att lära känna dig?". Så JÄVLA glad över stort avstånd i det fallet, förbannat obehaglig snubbe.
Alltså det där är ju läskigt! Han låter som en stalker :(
 
Därför att frågan/påståendet var ställd/ställt?



Jag har personligen varit med om just det, vilket var enormt obehagligt. Sedan går det säkert 10 män på 1 kvinna i det sammanhanget, men icke-existerande är det inte. Jag tror att det handlar om maktobalans och skevt psyke, vilket gör det förklarligt att fler män är "gärningsmän".
.

Det inlägg jag kommenterade, handlade dock inte om att kvinnor kränker män sexuellt, utan om andra saker som kvinnor sades göra mot (om jag fattade rätt) kvinnor och som sades vara lika vidrigt. Där ser jag inte relevansen och dessutom håller jag inte med om att den beskrivna gränslösheten är lika vidrig som det snudd på lagbrott som en man begick mot TS.

Dessutom lutar jag åt att den frågan som du citerade, snarast var retorisk.

Sen är det helt enkelt så att det på ett helt annat sätt ligger i maskuliniteten (och alltså utförs av män) att vara sexuellt gränslös på kränkande vis, än i feminiteten. Det har naturligtvis i sin tur med allehanda aspekter av makt och sociala och kulturella mönster att göra. (Även om vi inte direkt har sett jämställdhet i verkligheten annat än mycket fläckvis, så tror jag inte att mer konsekvent genomförd jämställdhet är omöjligt på grund av biologiska essenser, eller något liknande. Maktobalansen mellan könen ligger så att säga inte i det naturgivna materialet.)
 
.

Det inlägg jag kommenterade, handlade dock inte om att kvinnor kränker män sexuellt, utan om andra saker som kvinnor sades göra mot (om jag fattade rätt) kvinnor och som sades vara lika vidrigt. Där ser jag inte relevansen och dessutom håller jag inte med om att den beskrivna gränslösheten är lika vidrig som det snudd på lagbrott som en man begick mot TS.

Dessutom lutar jag åt att den frågan som du citerade, snarast var retorisk.

Sen är det helt enkelt så att det på ett helt annat sätt ligger i maskuliniteten (och alltså utförs av män) att vara sexuellt gränslös på kränkande vis, än i feminiteten. Det har naturligtvis i sin tur med allehanda aspekter av makt och sociala och kulturella mönster att göra. (Även om vi inte direkt har sett jämställdhet i verkligheten annat än mycket fläckvis, så tror jag inte att mer konsekvent genomförd jämställdhet är omöjligt på grund av biologiska essenser, eller något liknande. Maktobalansen mellan könen ligger så att säga inte i det naturgivna materialet.)

Jag håller med. Men efter att personligen ha upplevt det - är det svårt att uppfatta just den frågan som retorisk. Som om det inte skulle vara lika allvarligt.
 
Alltså det där är ju läskigt! Han låter som en stalker :(
Känns inte så farligt, men jag kan ju inte påstå att jag skulle vilja springa in i honom på stan :p
Han skriver dock samma sak till andra kvinnor också och påstår sig ha fått minnesförlust i samband med epilepsianfall och ska därför ha glömt mig (efter att ha "älskat" mig och gud vet allt). Har ingen aning om vad som stämmer och inte och låter helt enkelt bli att svara numera. Turligt nog bor vi på helt olika håll i landet så risken att springa in i honom är hyfsat obefintlig.
 
Jag håller med. Men efter att personligen ha upplevt det - är det svårt att uppfatta just den frågan som retorisk. Som om det inte skulle vara lika allvarligt.
Det förstår jag väl, när jag tänker efter, ja. Självklart är det lika allvarligt. Och uppenbarligen har det lite svårt att bli taget på allvar, vilket verkar ha att göra med att man tänker sig att män kan försvara sig fysiskt mot kvinnor. Nu är det ju inte så att alla män är fysiskt starkare än alla kvinnor och dessutom förnekar ju den där tanken hela det psykologiska maktspelet bakom sexualiserat våld.

Sen finns det ju (minst) två sätt att prata om företeelsen. 1. Man kan prata om den som ett mönster - och då är ju utan tvekan mönstret att män sexuellt kränker såväl kvinnor som män. Jag tror att i princip alla kvinnor har någon erfarenhet av att sexuellt kränkas av män. 2. Man kan prata om individuella erfarenheter. I det fallet kvittar inte kön, men spelar en annan roll än då man talar om mönstret.
 
Det förstår jag väl, när jag tänker efter, ja. Självklart är det lika allvarligt. Och uppenbarligen har det lite svårt att bli taget på allvar, vilket verkar ha att göra med att man tänker sig att män kan försvara sig fysiskt mot kvinnor. Nu är det ju inte så att alla män är fysiskt starkare än alla kvinnor och dessutom förnekar ju den där tanken hela det psykologiska maktspelet bakom sexualiserat våld.

Sen finns det ju (minst) två sätt att prata om företeelsen. 1. Man kan prata om den som ett mönster - och då är ju utan tvekan mönstret att män sexuellt kränker såväl kvinnor som män. Jag tror att i princip alla kvinnor har någon erfarenhet av att sexuellt kränkas av män. 2. Man kan prata om individuella erfarenheter. I det fallet kvittar inte kön, men spelar en annan roll än då man talar om mönstret.

Jag tror att mönstret var detsamma även i mitt individuella fall. Ung osäker 18-åring mot kvinna i 35-årsåldern, hon upplevde säkert ett "makt"-övertag och tyckte att hon hade rätt att göra det hon önskade. Det är bara så mycket mer sällsynt att kvinnor anser sig ha det övertaget i vårt patriarkat. Kryddat med den vansinniga föreställningen att män vill ha sex med alla kvinnor som skulle platsa på framsidan på ett modemagasin.
 
Jag tror att mönstret var detsamma även i mitt individuella fall. Ung osäker 18-åring mot kvinna i 35-årsåldern, hon upplevde säkert ett "makt"-övertag och tyckte att hon hade rätt att göra det hon önskade. Det är bara så mycket mer sällsynt att kvinnor anser sig ha det övertaget i vårt patriarkat. Kryddat med den vansinniga föreställningen att män vill ha sex med alla kvinnor som skulle platsa på framsidan på ett modemagasin.
I mitt yrkesliv har jag stött på en kvinnlig chef som på snart sagt alla sätt var som en riktigt hopplös manlig dito. Vilket innefattade frekventa "romanser" med företrädesvis hälften så gamla manliga underordnade. Där var det verkligen samma sak, vilket ju väl visar att det handlar om sociala maktspel och andra kulturella faktorer. Men maktarenan är ju tills vidare dominerad av män.

Det vore intressant att veta om sexövergrepp och sexmaktspel skulle upphöra i ett jämställt samhälle eller snarare bli mer jämnt fördelade mellan könen.
 
Samhället har blivit så sjukt så alla verkar fan tro man flörtar med dom och vill ha dom i säng bara för man visar allmänt hyffs!

Jag blev utbjuden på middag här för nån vecka sen,sa klart och tydligt innan att jag är INTE intresserad av något mer än ev vänskap, vilket han naturligtvis förstod. Sen när kvällen ledde mot sitt slut så hade han hunnit planera att vi skulle ut och resa i sommar, han skulle komma och bygga klart ett rum i mitt hus, han skulle hjälpa mig med sonen, sen försökte han klänga sig på en kyss, och 5 minuter efter jag gått så fick jag sms: Tack för att du gjorde min dag! Hoppas du kände mer för mig än vad du hoppades på, så det kanske kan bli vi i framtiden,för jag gillade dig mer än mycket. Hoppas vi kan ses i veckan? Puss.

Alltså nej. Nej. Det blev en FET blockering.
 
Samhället har blivit så sjukt så alla verkar fan tro man flörtar med dom och vill ha dom i säng bara för man visar allmänt hyffs!

Jag blev utbjuden på middag här för nån vecka sen,sa klart och tydligt innan att jag är INTE intresserad av något mer än ev vänskap, vilket han naturligtvis förstod. Sen när kvällen ledde mot sitt slut så hade han hunnit planera att vi skulle ut och resa i sommar, han skulle komma och bygga klart ett rum i mitt hus, han skulle hjälpa mig med sonen, sen försökte han klänga sig på en kyss, och 5 minuter efter jag gått så fick jag sms: Tack för att du gjorde min dag! Hoppas du kände mer för mig än vad du hoppades på, så det kanske kan bli vi i framtiden,för jag gillade dig mer än mycket. Hoppas vi kan ses i veckan? Puss.

Alltså nej. Nej. Det blev en FET blockering.
Förlåt men :laugh:

Lyhörd typ, den där! :up:
 
Efter sista försöker så finns uppenbarligen inte en enda människa på denna jord som skulle få mig att ge upp allt det underbara jag har nu. För mig själv. Jag har mitt hus som jag gör vad jag vill i, jag kommer och går som jag vill. Jag har mina underbara vänner som jag kan prata och träffa när och hur jag vill. Ifall jag vill leva på micromat och chips en helg så är det ingen som klagar. Jag kan ägna hur många timmar jag vill i stallet, kolla på vad jag vill på tv, lyssna på vilken musik när jag vill. Varannan vecka har jag världens mest underbaraste lilla man (sonen ) hemma.

Det är så jävla skönt att inte behöva anpassa sig till någon annan 24/7. Och det låter som om det är synd om mig, hur jag klarar att rodda runt ett helt hus själv, och är det inte dags att skaffa en karl snart ?

Och alltid alltid så får jag frågan: Men hur kan DU vara singel?
Kanske för att jag valt det!? Idiot...
 
Efter sista försöker så finns uppenbarligen inte en enda människa på denna jord som skulle få mig att ge upp allt det underbara jag har nu. För mig själv. Jag har mitt hus som jag gör vad jag vill i, jag kommer och går som jag vill. Jag har mina underbara vänner som jag kan prata och träffa när och hur jag vill. Ifall jag vill leva på micromat och chips en helg så är det ingen som klagar. Jag kan ägna hur många timmar jag vill i stallet, kolla på vad jag vill på tv, lyssna på vilken musik när jag vill. Varannan vecka har jag världens mest underbaraste lilla man (sonen ) hemma.

Det är så jävla skönt att inte behöva anpassa sig till någon annan 24/7. Och det låter som om det är synd om mig, hur jag klarar att rodda runt ett helt hus själv, och är det inte dags att skaffa en karl snart ?

Och alltid alltid så får jag frågan: Men hur kan DU vara singel?
Kanske för att jag valt det!? Idiot...

Stackare... Men oroa dig inte, Den Rätte står bakom nästa hörn! :love:



Med kloroform, huva och förberedd bunker. :meh:
 
Efter sista försöker så finns uppenbarligen inte en enda människa på denna jord som skulle få mig att ge upp allt det underbara jag har nu. För mig själv. Jag har mitt hus som jag gör vad jag vill i, jag kommer och går som jag vill. Jag har mina underbara vänner som jag kan prata och träffa när och hur jag vill. Ifall jag vill leva på micromat och chips en helg så är det ingen som klagar. Jag kan ägna hur många timmar jag vill i stallet, kolla på vad jag vill på tv, lyssna på vilken musik när jag vill. Varannan vecka har jag världens mest underbaraste lilla man (sonen ) hemma.

Det är så jävla skönt att inte behöva anpassa sig till någon annan 24/7. Och det låter som om det är synd om mig, hur jag klarar att rodda runt ett helt hus själv, och är det inte dags att skaffa en karl snart ?

Och alltid alltid så får jag frågan: Men hur kan DU vara singel?
Kanske för att jag valt det!? Idiot...
Men du fattar väl att singel alltid är ofrivilligt? ;)
 
Samhället har blivit så sjukt så alla verkar fan tro man flörtar med dom och vill ha dom i säng bara för man visar allmänt hyffs!

Jag blev utbjuden på middag här för nån vecka sen,sa klart och tydligt innan att jag är INTE intresserad av något mer än ev vänskap, vilket han naturligtvis förstod. Sen när kvällen ledde mot sitt slut så hade han hunnit planera att vi skulle ut och resa i sommar, han skulle komma och bygga klart ett rum i mitt hus, han skulle hjälpa mig med sonen, sen försökte han klänga sig på en kyss, och 5 minuter efter jag gått så fick jag sms: Tack för att du gjorde min dag! Hoppas du kände mer för mig än vad du hoppades på, så det kanske kan bli vi i framtiden,för jag gillade dig mer än mycket. Hoppas vi kan ses i veckan? Puss.

Alltså nej. Nej. Det blev en FET blockering.

Ha ha ha...

Bra exempel på hur män blir när de smitit från ansvar hela livet.

Så patetiskt!
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp