Idiotiska män!

Jag ser det som att personen inte kunde de sociala reglerna eller mer att han kan dem utifrån hur han har lärt sig dem och i det här fallet krockar det med vad TS har lärt sig om hur de sociala reglerna fungerar och är.
Nej. Allting är inte relativt vad man lär sig under sin uppväxt. Det finns ingen kod som säger att det är okej att tvinga sig på en annan människa fysiskt.
 
Ja. Här:


Det är helt obegripligt varför du, i en tråd om en man som tränger sig på en kvinna sexuellt, måste komma dragande med vad kvinnor minsann gör.
Kanske för att jag - förutom detta med sexuellt kränkning och fysiskt övertag - inte riktigt förstår varför det måste vara en rent manlig egenskap att vara vidrigt gränslös?

Att det inte gick att diskutera orsaker i de aspekterna begrep jag inte. My wrong.
 
Vad typiskt att en tråd där TS vill spy ur sig sin leda på en gång urartar till "INTE ALLA MÄN!". Nej, alla män i hela världen är inte svin, det vet vi bittra feminister med, men hur sjutton kan ni ha missat att den typiska mansrollen har en rad problem som bla resulterar i att vissa snubbar beter sig som äcklet TS råkade ut för?
 
Vad typiskt att en tråd där TS vill spy ur sig sin leda på en gång urartar till "INTE ALLA MÄN!". Nej, alla män i hela världen är inte svin, det vet vi bittra feminister med, men hur sjutton kan ni ha missat att den typiska mansrollen har en rad problem som bla resulterar i att vissa snubbar beter sig som äcklet TS råkade ut för?

Men kära du, vi får inte problematisera maskulinitet! Hur skulle det se ut?
 
Jag har många killkompisar hemma i Sverige som ag har sovit över hos utan att det blivit obehagligt eller gått över till mer än vänskap. Så jag menar inte att alla män är sådana. Det här var en gränslös idiot med noll social kompetens. Han har förmodligen lärt sig att om en kvinna går med på att ta en drink så betyder det att man ska ha sex. Eller så har han kanske lyckats att tjata till sig sex tidigare på det här viset.
Det var liksom så att han direkt ville kyssas och hålla på efter att vi träffades där på kvällen. Tidigare har vi enbart pratat alldagliga saker utan minsta sexuella anspel. När vi hälsat så har det varit utan fysisk kontakt. Och jag menar, om man nu är intresserad av någon annan så kanske man borde känna av läget innan man trycker upp sitt nylle i ansiktet på en annan och sedan håller fast en och börjar hålla om och säga väldigt intima saker när personen säger att det inte är intressant öht!! Urk!!! Kan inte släppa det.
 
Jag ser det som att personen inte kunde de sociala reglerna eller mer att han kan dem utifrån hur han har lärt sig dem och i det här fallet krockar det med vad TS har lärt sig om hur de sociala reglerna fungerar och är. Trist kan jag nog se det som att det är utifrån båda parter - andemeningen var ju att kolla av vem den andre är o se om det är något att bygga på.

Fast det här är ju snudd på lagbrott och inte bara att man inte förstår olika sociala koder.
Att berätta "för" privata saker, inte fatta när man bör sluta pladdra eller gå hem etc är att inte fatta koder.

Att hålla fast folk och försöka hångla upp dem fastän de tydligt säger nej känns som om inte lagbrott så väldigt nära.
Lagar får man liksom följa oavsett ev diagnoser eller kulturell skillnad som gör att man inte har samma "tänk" själv om vad som är rätt och fel.
 
Vad typiskt att en tråd där TS vill spy ur sig sin leda på en gång urartar till "INTE ALLA MÄN!". Nej, alla män i hela världen är inte svin, det vet vi bittra feminister med, men hur sjutton kan ni ha missat att den typiska mansrollen har en rad problem som bla resulterar i att vissa snubbar beter sig som äcklet TS råkade ut för?

Vad jag kan se så är det bara ett inlägg som ingen har svarat på som påpekat att det kan vara kränkande att kalla alla män för svin. Måste män är svin-spåret stödjas unisont för att tråden inte ska vara urartad? Att inte gå med på en sån retorik betyder inte alls att man missat några strukturella problem inom en grupp vilket blir uppenbart om du föreställer dig att det handlade om en minoritetsgrupp istället för män.
 
Senast ändrad:
Det jag tänker är, Jo, alla män är tex potentiella våldtäktsmän/förövare för den kvinna som går hem sent en kväll och knyter handen runt nyckelknippan. Exakt på vilket sätt ska hon VETA att just den mannen som går bakom henne ikväll INTE är en potentiell förövare?
Nej, det är inte likadant för män med kvinnor de möter om kvällen. Män är också mer rädda för andra MÄN.

Lite OT.
 
Apropå det här med att missa sociala koder så är jag ordentligt trött på att "han kanske har en diagnos" kommer fram som ursäkt när män beter sig pestigt. Ibland så är det faktiskt bara unkna inlärda könsroller. Att ha ett funktionshinder gör en inte automatiskt till ett respektlöst as, och folk måste sluta plocka fram det som någon slags förklaring när män (för det är alltid män av någon anledning, jag ser typ aldrig att kvinnor ursäktas med diverse diagnoser?) inte kan behandla kvinnor med grundläggande respekt.
 
Kanske för att jag - förutom detta med sexuellt kränkning och fysiskt övertag - inte riktigt förstår varför det måste vara en rent manlig egenskap att vara vidrigt gränslös?

Att det inte gick att diskutera orsaker i de aspekterna begrep jag inte. My wrong.

Men nu handlar ju just det här om sexuell kränkning och fysiskt övertag. Och TS undrar varför vissa män gör så här. Hon säger inte alla män. Men vi är förmodligen inte ens eniga om att beteendet hon beskriver är vanligare bland män än bland kvinnor? Eller att det det finns grader av gränslöshet där det hon blivit utsatt för gränsar till brottslighet?
 
Jag har många killkompisar hemma i Sverige som ag har sovit över hos utan att det blivit obehagligt eller gått över till mer än vänskap. Så jag menar inte att alla män är sådana. Det här var en gränslös idiot med noll social kompetens. Han har förmodligen lärt sig att om en kvinna går med på att ta en drink så betyder det att man ska ha sex. Eller så har han kanske lyckats att tjata till sig sex tidigare på det här viset.
Det var liksom så att han direkt ville kyssas och hålla på efter att vi träffades där på kvällen. Tidigare har vi enbart pratat alldagliga saker utan minsta sexuella anspel. När vi hälsat så har det varit utan fysisk kontakt. Och jag menar, om man nu är intresserad av någon annan så kanske man borde känna av läget innan man trycker upp sitt nylle i ansiktet på en annan och sedan håller fast en och börjar hålla om och säga väldigt intima saker när personen säger att det inte är intressant öht!! Urk!!! Kan inte släppa det.
Det förstår jag att du inte kan. Han kränkte din integritet på ett ovanligt allvarligt sätt. Och jag tror inte att han "lärt sig" att en drink också betyder sex, jag tror att han sket i din vilja, helt enkelt.
 
Varför är det viktigt i en tråd om gränslösa män att då nämna gränslösa kvinnor?

Därför att frågan/påståendet var ställd/ställt?

Vissa män har alldeles för höga tankar om sig själva och saknar självrespekt . Vem har hört talas om en tjej som skulle hålla fast en kille och försöka trycka upp sin käft mot mannen om och om igen!?

Jag har personligen varit med om just det, vilket var enormt obehagligt. Sedan går det säkert 10 män på 1 kvinna i det sammanhanget, men icke-existerande är det inte. Jag tror att det handlar om maktobalans och skevt psyke, vilket gör det förklarligt att fler män är "gärningsmän".
 
Men nu handlar ju just det här om sexuell kränkning och fysiskt övertag. Och TS undrar varför vissa män gör så här. Hon säger inte alla män. Men vi är förmodligen inte ens eniga om att beteendet hon beskriver är vanligare bland män än bland kvinnor? Eller att det det finns grader av gränslöshet där det hon blivit utsatt för gränsar till brottslighet?

* För att det är kul.
* För att de vill ha sex

mm mm
 
Men nu handlar ju just det här om sexuell kränkning och fysiskt övertag. Och TS undrar varför vissa män gör så här. Hon säger inte alla män. Men vi är förmodligen inte ens eniga om att beteendet hon beskriver är vanligare bland män än bland kvinnor? Eller att det det finns grader av gränslöshet där det hon blivit utsatt för gränsar till brottslighet?

Fast beteendet är ju vanligare bland män. Bara fånigt att förneka. Däremot finna det ju exempel på kvinnor (ex fru Schymann) som sexuellt trakasserar.
 
Jag har personligen varit med om just det, vilket var enormt obehagligt. Sedan går det säkert 10 män på 1 kvinna i det sammanhanget, men icke-existerande är det inte. Jag tror att det handlar om maktobalans och skevt psyke, vilket gör det förklarligt att fler män är "gärningsmän".

10 män på en kvinna? Knappast. Händelser som den TS beskriver finns det inte statistik på. Däremot finns det på sexualbrott, och förra året var 97 procent av dem som misstänktes för sexualbrott män (BRÅ).

Det finns nog ingen anledning att tro att beteendet som beskrivs i tråden avviker så där jättemycket från anmälningarna om sexbrott.
 
10 män på en kvinna? Knappast. Händelser som den TS beskriver finns det inte statistik på. Däremot finns det på sexualbrott, och förra året var 97 procent av dem som misstänktes för sexualbrott män (BRÅ).

Det finns nog ingen anledning att tro att beteendet som beskrivs i tråden avviker så där jättemycket från anmälningarna om sexbrott.

Jag köper det också. 33:1 kan också vara helt rätt. Mitt 10:1 var bara ett statement om att jag visst håller med om att det är betydligt vanligare åt ena hållet än det andra.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp