Bukefalos 28 år!

Importera från USA

Sv: Importera från USA

först och främst hej allihop!
tänkte önska dig tråd startaren lycka till med import och jag hoppas själv kunna importera från USA en dag när jag blir riktigt rik så man kan ta hem något av det bästa i appaloosa väg :love:.
sedan måste jag bara lägga en fet komentar till monke som först missuppfattade det lite angående vilken ras som skulle importeras och sedan säger att " men då är ju inte Appaloosan känd för att tillhöra de bästa raserna i någon speciell tävlingsgren av något slag så vitt jag vet." då måste jag genast uppdatera dig eftersom du inte har hängt med riktigt tex hingsten:
High Scootin Lena
2003 kvalificerad till World Show i reining junior.
2004 1:a Working Cowhorse, Final Countdown
1:a Ranch Cutting, Hjo ko
2:a Working Cowhorse, Final Countdown
3:a Working Cowhorse, High Chapparal
2005 1:a Team sorting, High Chapparal
1:a Ranch Cutting, High Chapparal
2006 Silver Reining öppna SM
2x 1:a Working cowhorse, Hjo Ko
1:a Limited Opan, September Rundown
2:a Bridel Spectacular cowhorse, High Chappar
för att inte bara nämna hingstar som ofta tävlas mer finns stoet Surprise som fick silver i working cowhorse på WRAS SM 2004 .
sen får man tänka på hur många appaloosa hästar det finns i sverige till skillnad från tex quarter. men appaloosan växer i antalet och jag hoppas starkt på att se fler på tävlingsbanorna i framtiden.;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hjälper en vän omplacera en häst. Vacker skimmelvalack, 12 år. Ca 155cm mankhöjd. Har varit riden tidigare i livet, men mest stått...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 724
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
Svar
17
· Visningar
605
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp