Inavel? Olika led? Travare...

H

HappyBitch

Hur hög inaveskoefficient ska man ha? Blir ca: 3,5% & inaveln är i följande led 5+5 4+5. Fransk stam ca: 14% Amerikansk: 86%

Tror ni om dethär?
 
Jag vet inte mycket om det här men ju högre det är desto sämmre eller? Min polla har 9,2 %, inte så bra eller?
Är detta något man måste kolla upp när man väljer hingst sen eller? :confused:
 
Det bör du kolla upp.. absolut, men har din häst en bra individ i 5-6:e led på en sida så påverkar det faktiskt inte sååå mkt.. 3-4:e led påverkar mest!

Själv har jag en avkomma (val. snart 6 år) med 12,50%, medveten prestationsavel som skall visa besked nästa år & i framtiden :angel:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 220
Senast: Twirro
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 319
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 027
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 395
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp