Bukefalos 28 år!

Inbördes pladdertråd

Sv: Inbördes pladdertråd

Ballar har chipfrakturer i knäna. Så är det bara! Sune har också två men dom är i samma knä. Nu är han behandlad med IRAP och jättefräsch. Vi får se hur länge det håller. :laugh:

Jag tror inte att det är magarna som är deras problem. Snarare att dom har så mycket fart i sina ben och att dom tycker det är så kul att springa fort. Andra hästar bromsar när dom känner att det gör ont.:angel:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Nej magen är nog inte problemet, det är musklerna som väger.. Jo dom har problem med sina knän men dom som är lite "större" drabbas nog värre. Något som ballar överlag har stora problem med är det sina muskler och då antagligen för att dom ofta har lite mer än andra... vilket i sin tur kan ge problem med knän. Jag har en sån tur att jag är sambo med en massör som ser efter mina hästar ytterst noggrant, massage och elektroterapi minst en gång i veckan..:laugh:
Face the Fact hade nog aldrig funkat utan sina otaliga massager. Han är även en mycket klok häst som säger ifrån i löpen om underlaget inte passar honom, då hänger han bara med. Men när banan är mjuk och skön går han som tåget. Lycka till med din balle:bump:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Jag som är från skaraborg blir ju fundersam när ni här så öppet pratar om era ballar, har ju inte riktigt samma betydelse här som i söder...
 
Sv: Inbördes pladdertråd


Vi får väl ta lite före och efterbilder för den roliga saken skull ...
Här är (om jag nu lyckats) en bild på Fancy när han var ung och smärt. ;)
pic_show_id25397706.html

Återkommer med bild på dagens form, få se om vi får till något bra i morgon. :p
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Min Sune har faktiskt aldrig haft några större problem med sina muskler. Jag masserar honom själv och så har jag haft en del "maskinister" som kommit och behandlat honom. Ursprunget till hans problem är att han kvalade på 0.50,0 på Jägers mördarbana när han var klar att gå 0.55,0 så där. :eek:

Första frakturen....
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Jag som är från skaraborg blir ju fundersam när ni här så öppet pratar om era ballar, har ju inte riktigt samma betydelse här som i söder...

Åh, jo! Men det finns flera varianter!:angel: Men vi kan ju inte hjälpa att somliga har andra referensramar.......

Min kompis Anne-Beth från Göteborg hade också en Balle. Han var döpt Ballarat efter en bana i Australien.
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Missuppfattnigarna med detta ord är ju ganska roliga. Min första kontakt med ordet i skåne gjorde mej mycket generad. Sambons pojkvän kom mer och sa att han hade så ont i ballen.... jag rusa därifrån och tänkte att detta var nog ett privat samtal som jag inte skulle höra. Sambons pojkvän kan ju ge andra funderingar kan jag tänka... Vi var två tjejer som jobbade ihop hos Nalle Lovén och bodde då ihop.
Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt galoppår!!!
Kram Linda
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Här behövs inga knapplån! Här kan vi pladdra om vad vi vill!

Så Gott Nytt År på er alla! Vi ses i vinnarcirklarna runt om i Skandinavien!:bump::bump:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Hej ni som vet allt om galopphästar!!! Någon som har nån info om en hingst som heter Musketeer Steel ? (reservation för om det stavas så?) All info välkommen. Hälsn ridhästmänniska som ridit en del godkända fbl-hingstar innan
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Minns honom från när han stod hos Mischa och har för mig att han var en goding. Om det är hans resultat du är intresserad av finns dom på galoppsport.se.
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Tycker jag det var länge sedan vi pladdrade något.. Helt off topic så borde det vara förbjudet att ha kompisar som åker till Cagnes, erbjuder en gratis boende och talar om havet när man är ledig en vecka efter tentor, dessutom ännu värre finns det biljetter dit som inte kostar skjortan.... :mad::p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 425
Senast: Habina
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 768
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Hej! Har fått reda på att jag har en kronisk ögonsjukdom som tyvärr kommer att påverka mig resten av livet. Har extremt torra ögon som...
2
Svar
27
· Visningar
3 284
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp