Bukefalos 28 år!

Inbördes pladdertråd

Sv: Inbördes pladdertråd

Har läst om den Hemliga Kocken och känner mig ganska säker. Lagar den mesta av min mat från "scratch" och bakar mitt eget bröd och odlar även en del av mina egna grönsaker. Grönsakerna innehåller även de flesta nu kända droger mot ledproblem i form av Sunes gödsel...:angel:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Grönsakerna innehåller även de flesta nu kända droger mot ledproblem i form av Sunes gödsel...:angel:

:laugh: :D
Ungefär som vår nyanlagda gräsmatta då ... Inget gräs växer så bra som på en grund av brunnet hästgödsel! Om än något kontaminerad av liknande som ovanstående ... Hade varit intressant att skicka in lite prover på analys om man hade haft råd ... ;) Har nu läst ut "Kocken" och ska övergå till uppföljaren "Äkta vara". Återkommer med information om den var läsvärd eller ej. Nu när jag har fått för mig att "frälsa" min stackars omgivning från den "onda" maten, eller snarare fått vatten på min kvarn ... Har redan börjar med dem som är påverkbara, kompisarna klagar redan på att deras barn tjatar om källsortering och ekologisk mat så fort de hälsat på hos mig ...Hehe :devil:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

ekologisk mat så fort de hälsat på hos mig ...Hehe :devil:

Man känner verkligen skillnad på smaken jämfört med det smaklösa man kan hitta i affärerna. Ska verkligen försöka få lite ordning på mina odlingar i år. :d

Man får se det som en god cirkel, mer gräv-> mer ont -> mer grönsaker ->mindre ont!:idea:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Antar att det är "sune" du syftar på?! ja dom är inte alltid så lätta att "tas" med dom små balderavkommorna..Bmi på min vill jag inte ens tänka på 158cm och dryga 600kg muskler...
Gott nytt galoppår vill jag också passa på att önska, jag själv hoppas på fler stolpar in nästa år istället för stolpar ut(vem gör inte det ?!), detta året var ett typiskt hovår då det mesta som gick fel var på grund av hovar och skor...och någon startbox som inte gick upp och en och en annan snökocka...:crazy:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Ja det är sant, han väger t.o.m över 610...än så länge har jag bara fått komplimanger från jockeys men det är många som vänder sig inne på jägers..:D Han tycker iaf att han är snyggast på planeten, och matte håller med. Hade en annan balle avkomma (som tragiskt gick bort i sommras) ett sto som t.o.m var ännu kraftigare än honom. Man tror att dessa muskelpaket inte ska vara så snabba i svängarna men GUUUUD så fel man kan ha!:devil:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

han väger t.o.m över 610...

Måste kontra med att i stallet står en som närmar sig 700kg ... Ska klura ut hur man lägger in kort så ska ni få se en bild och förfasas över det rundaste fullblod ni någonsin skådat! :D
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Måste kontra med att i stallet står en som närmar sig 700kg ... Ska klura ut hur man lägger in kort så ska ni få se en bild och förfasas över det rundaste fullblod ni någonsin skådat! :D

Hur hög är h*n? Det är BMI som räknas vet du väl?:angel:

Anorektiker-Sunes matte:cry:
(börjar verkligen känna mig som en dålig djurägare)
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Ja, det är ganska likt fast han är ju faktiskt en fuxj-l!:angel:

Jag har tyvärr ingen kamera, bara den lilla i mobilen och det blir för små bilder för att få med hela Sune. Ni får väl komma upp till Täby den 18, eller så, när han ska rejsa igen!:laugh:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Känner inte att jag skryter om deras storlekar, skapar bara problem när dom är så tunga..Tur är att han har ett så grovt skelett som han har.Face the Fact har haft chipfrakturer i båda karpus, vilket kan vara till följd av bla hans storlek. Det är ett hårt jobb med alternativmetoder för att hålla honom så fräsch som han är, massage i massor mm. Jag har en del bilder på honom i en tidigare tråd med träningsbilder/tävlingsbilder ligger på första sidan, där kan du titta. Annars är du så välkommen att hälsa på hos oss på österlen!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 425
Senast: Habina
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 768
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Hej! Har fått reda på att jag har en kronisk ögonsjukdom som tyvärr kommer att påverka mig resten av livet. Har extremt torra ögon som...
2
Svar
27
· Visningar
3 284
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp