ingen mer hund

_Viva_

Trådstartare
Jaha, då var man inte hundägare längre.
Ibland får man låta bli att vara självisk och göra det som är rätt, men det gör det inte lättare för det. :cry:

När vi skaffade hund bodde vi på landet och jag och Mitsy tillbringade större delen av dagarna ute med hästarna. Hon var aldrig ensam utan de dagar jag jobbade var hon med mig på jobbet eller med min man på hans jobb.

I januari flyttade vi till en större stad och med ett hus mitt i stan. Var givetvis orolig för hur vovven skulle klara en sådan förändring. Hon tog det rätt bra, hon hade sin roll som vakthund på vår yard att fylla och det gjorde det lite lättare.
Nu ska vi dock flytta igen till en annan del av staden pga jobb och denna gång var det bara att inse att det inte skulle fungera.

Nya huset ligger vid en Marina, har ingen inhängnad trädgård utan vattnet är typ 4 meter från vår bakdörr. Vovve måste alltså vara intängd i huset.
Jag jobbar 10,5 timmar om dagen, kan såklart gå hem på raster och släppa ut henne. Fast att lämna en hund ensam 10 timmar känns helt orimligt. Hon behöver socialt umgänge, annars tynar hon bort. :(

Satte ut en annons i onsdags och fick direkt svar från en kvinna som förlorat sig schäfer i våras. Hon bor på en stor estate med 11 acres fält och hästar. Precis som Mitsy är van vid och som hon älskade så mycket.
Idag kom kvinnan och hälsade på och när hon åkte igen hade hon Min älskade Mitsy med sig. :cry:

Känner mig som världens sämsta person - jag menar vem ger bort en familjemedlem sådär? :confused:
Å andra sidan känns det rätt. För hundens skull.
Hon kommer att ha möjlighet att springa runt och busa, jaga kaniner, gräva hål, bli skitig och bara sitta i solen och njuta.

Gjorde jag rätt eller är jag bara hemsk?

before-1.jpg
 
Sv: ingen mer hund

Tycker självklart att du gjorde helt rätt! även om det är jobbigt så är det stort av dig att vara så osjälvisk.
 
Sv: ingen mer hund

Tycker att du gjorde rätt. Ett bra och osjälviskt beslut:bow:.
 
Sv: ingen mer hund

jag trodde att du hade blivit tvungen att avliva din hund, men när jag läste klart så tycker jag att det var ju en kanonlösning du fick till!!!! :bow:

Nya ägaren har säkert inget emot att du håller kontakten? Du kanske kan hälsa på henne?

Förstår att du är ledsen över att ha hamnat i den här situationen, men, hunden lider förmodligen inte så... Hoppas att det får dig att må lite bättre!!!
 
Sv: ingen mer hund

Du gjorde helt rätt, absolut! Önskar att fler kunde vara så osjälviska och fatta detta svåra beslut! Men visst förstår jag att hjärtat värker - vilket underbart ansikte hon visar upp på fotot!!! Men du kan vara lugn och säker i att du gjorde rätt!
 
Sv: ingen mer hund

Tack för alla snälla ord, det värmer.
Sitter och väntar på att de ska ringa och säga att de är framme och att allt gått bra.
Det är så tomt i huset, jag hajar till då och då och tycker jag hör henne. Det började nyss regna och instinktivt klev jag upp för att släppa in henne...
Kommer ta tid att vänja sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 972
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 546
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 824
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 206
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp