Bukefalos 28 år!

Inridningar 2009!! =)

Sv: Inridningar 2009!! =)

här kommer äntligen lite bilder på lucas!!:bump:

hag mys
frnannelieskamera081.jpg



ett försök till å se någolounda proper ut:banana:
frnannelieskamera111.jpg


från i höstas
frnannelieskamera200.jpg


sadel träning
DSC01069.jpg


å ett från i somras
DSC01051.jpg
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Jag var ute och longerade min pålle i grimma igår och det var en upplevelse! :) Vilken liten buse han är! Jag tror dessutom inte att han har haft några regler överhuvudtaget innan så han blir lite upprörd om han inte får bestämma. Men med träning och tälamod skall han nog bli bra. :) Passet i paddocken blev väldigt bra iallafall och han var väldigt samarbetsvillig i slutet. :)

Jag har köpt en sadel till honom som kommit nu oxå! En crates som jag hoppas skall passa honom, men jag får vänta lite med att lägga på den tills markarbetet sitter lite mera. Sadeln var ursnygg!! :love:

Ska inhandla lite saker på scandinavium när jag skall dit. En bosal vill jag ha till honom och ett träns behöver köpas. Det är så kul att köpa nytt!! :)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Jag har köpt en sadel till honom som kommit nu oxå! En crates som jag hoppas skall passa honom, men jag får vänta lite med att lägga på den tills markarbetet sitter lite mera. Sadeln var ursnygg!! :love:

Ska inhandla lite saker på scandinavium när jag skall dit. En bosal vill jag ha till honom och ett träns behöver köpas. Det är så kul att köpa nytt!! :)

ååå jag älskar crates sadlarna.. :love: vad e de för typ av sadel?

jag längar verkligen till mässan.. blir helt sjuk när man går in där.. har oxå tänkt å köpa en bosal, jag trivs inte riktigt med den jag har nu..
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Det är en crates trailsadel. Tänkte att jag börjar med den och skulle det bli att jag bara kommer att tävla tex reining sedan då får jag väl köpa mig en reiningsadel. :)

Ska se om jag kan hitta en bild på den.

Vad är det du inte gillar med din bosal? Har inte haft någon innan så det kan ju vara bra att veta vad man skall undvika. ;)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

*kl*

Tänkte ta premiär turen ut i skogen nästa helg, men får kanske skjuta upp det då Wille var super halt på vänster bak (framsidan strax under knäet) i dag :crazy::confused:
Som tur e är ställägaren, utbildad hästvårdare och hon kände igenom honom och trodde bara det var en muskelskada, typ smäll eller sträckning. Får avakta och se till i morgon.

Jag som sett fram emot turen nästa helg, men har jag tur så har det gått över till nästa helg.
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

*kl*

Tänkte ta premiär turen ut i skogen nästa helg, men får kanske skjuta upp det då Wille var super halt på vänster bak (framsidan strax under knäet) i dag :crazy::confused:
Som tur e är ställägaren, utbildad hästvårdare och hon kände igenom honom och trodde bara det var en muskelskada, typ smäll eller sträckning. Får avakta och se till i morgon.

Jag som sett fram emot turen nästa helg, men har jag tur så har det gått över till nästa helg.

Va tråkigt! Hoppas att han blir frisk till nästa helg! :)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Det är en crates trailsadel. Tänkte att jag börjar med den och skulle det bli att jag bara kommer att tävla tex reining sedan då får jag väl köpa mig en reiningsadel. :)

Ska se om jag kan hitta en bild på den.

Vad är det du inte gillar med din bosal? Har inte haft någon innan så det kan ju vara bra att veta vad man skall undvika. ;)

Kan du inte slänga in en bild på sadeln? Jag har också en Crates, provade först en som skulle kosta 12 000 kr men det hade jag inte råd till då men fick tag på en för 5 300 kr med frakt. Har aldrig ångrat det köpet. Min Crates har glasfiberbom, och bommen är full quater plus att det är rundskirt så den är inte jättetung, ska lägga in en bild när jag kan för jag vet inte vad det är för inriktning på den. Hittar inte det nummer som står på sadeln i listan på Crates hemsida och just nu kommer jag inte ihåg det ändå, återkommer med det också.

MVH Ann
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Det är en crates trailsadel. Tänkte att jag börjar med den och skulle det bli att jag bara kommer att tävla tex reining sedan då får jag väl köpa mig en reiningsadel. :)

Ska se om jag kan hitta en bild på den.

Vad är det du inte gillar med din bosal? Har inte haft någon innan så det kan ju vara bra att veta vad man skall undvika. ;)

jaaa det hade vart jättre kul å se bild.. e oxå på jakt.
har en tex tan till lillen nu som passar bra för stunden, men han kommer å växa ur den ganska snart antar jag.

den bosalen som jag har är lite väl klumpig på lucas, så jag är ute efter något lite "nättare". men det är ju väldigt individuellt vad dom trivs med...
det jag tycker är viktigt är att dom är av bra kvalitet och gjorda av råhud (det ät iaf dom jag gillar bäst!!)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Jag ska ta ett kort på den!! :) Jag har bilder som hon som sålde den tagit men dom får man väl inte använda??

Råhud alltså... :) Då ska jag hålla ögonen öppna efter det!! Jag vill heller inte ha en som är för klumpig. ;)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Halloj,
har en appaloosatjej som blir 3 i april. Har haft henne ca 8 månader nu.
Hon har varit helt okomplicerad i alla lägen, tagit allt nytt med ro.
Hon går genom vatten, över träbro (ett måste för att komma till en av hagarna, he he...), över pressenning, går med på att bli berörd överallt även med (numera ofarliga) foderpåsen. Går undan för lätt tryck, backar, stannar på whoa. Har haft all utrustning, gått som handhäst, mm, mm.
Ja, då allt går så smidigt är det lätt att bli övermodig. Blev ledd de två första gångerna - helt cool häst. Red sedan ett 10-tal gånger själv i ca 15 minuter. Heeeeelt cool häst. Tills hon fick för sig att galoppera. Nja, jag åkte av i krumbuktsprång nr 2. :devil:
Övermodig arbetar nu sin häst mer på marken innan nästa uppsittning. :angel:
Här en bild på typ 8:e gången i sadeln. :cool:
DSC00014.jpg

(Min border vallar hysteriskt...)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Halloj,
har en appaloosatjej som blir 3 i april. Har haft henne ca 8 månader nu.
Hon har varit helt okomplicerad i alla lägen, tagit allt nytt med ro.
Hon går genom vatten, över träbro (ett måste för att komma till en av hagarna, he he...), över pressenning, går med på att bli berörd överallt även med (numera ofarliga) foderpåsen. Går undan för lätt tryck, backar, stannar på whoa. Har haft all utrustning, gått som handhäst, mm, mm.
Ja, då allt går så smidigt är det lätt att bli övermodig. Blev ledd de två första gångerna - helt cool häst. Red sedan ett 10-tal gånger själv i ca 15 minuter. Heeeeelt cool häst. Tills hon fick för sig att galoppera. Nja, jag åkte av i krumbuktsprång nr 2. :devil:
Övermodig arbetar nu sin häst mer på marken innan nästa uppsittning. :angel:
Här en bild på typ 8:e gången i sadeln. :cool:
DSC00014.jpg

(Min border vallar hysteriskt...)

Hej!! :laugh:

Ja, visst är det lätt att bli övermodig! :D Tur att det inte hände nåt iallafall (?). Man får lära sig den hårda vägen med unghästar, avtrillning hör till!! :)
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

suck...
idag var ingen bra dag... min lilla är så envis!:devil:
idag ville hon inte alls som jag ville och bara grävde ner hovarna i ridhusbotten o vägrade röra på sig. :eek: hon kunde inte gå på volt heller... fick hjälp tillslut, så att hon fick ge med sig lite innan vi gav upp för idag...
ville bara busa och bråka, gav mig en brännblåsa i handen, trots vantar, när hon valde att springa åt andra hållet under longeringen. så nu har vi fått något nytt att jobba med.:angel:
jag fick ordentlig träning iaf... sprang som en galning för att hinna med i alla svängar.;)

någon mer som åkt på lite bakslag? eller går allt toppen för er andra?
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Min planerade skritt tur till helgen är framflyttad på obestämd tid :crazy::crazy:

För Wille står på boxvila pga av hovböld, läs mer om det här. Så han och hans kompis är instängda i lösdriften i 9 dagar :crazy:

Innan hovbölden han vi tömköra "rätt" mycke i skogen vilket börjar gå riktigt bra. Han lyssar bra för hjälperna och rösten (när han vill) och vi han även prova den nya selen.
 
Senast ändrad:
Sv: Inridningar 2009!! =)

men stackars liten.. hoppas att allt läker och växer ut som det ska!!
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Ja jag hoppas det oxå.
Dom tycker det är jätte tråkigt att bara få vara i lösdriften, men lyckas leka där inne med :cool: tur iaf att dm står tillsammans annars skulle Wille smälla av av trisstes. Nu har han ju iaf kompis och mycke mat (fri tillgång på hö) ska dessutom lägga in lite av ensilagen i dag nu när dom inte kommer ut till balen i hagen......om inte kossorna redan ätit upp den.
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

Bakslag kommer alltid med unghästarna mer eller mindre, men det är ju oxå då problemen kommer fram så att man kan arbeta igenom dom. :) Du ska se att det går bättre nästa gång nu när du är beredd på vad som kan hända. ;) Lycka till!! :D
 
Sv: Inridningar 2009!! =)

huuu. stackars liten.:crazy:
hoppas han blir bättre snart och inte har så ont.:)

idag gick det lite bättre för oss i ridhuset,:) vi har fått backa några steg men nu börjar det gå framåt igen. vi tar det lugnt och övar på longeringen och att skicka ut på volten och för hoppningsvis få till en HEL volt...:cool: vilket för tillfället är problemet.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 640
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 172
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Ska försöka hålla denna långa bakgrundshistoria kort, men det är så att jag har en valack på 11 år som jag ägt nu i ett år. Han är...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Lexa
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp