Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inte överdrivet intresserad av medellängd men googlade nu. I åldersgruppen 16-84 år 1980-81 164.2 cm, 2003-04 165.5 cm
Länk
Kanske finns undersökningar som inte visar exakt dessa längder, min poäng var att den har ökat i alla fall.
Intressant. Men vem ser skillnaden på 4.5 cm i vardagen?? Det var ju där diskussionen startade.
Gnist tyckte ju 161 var kort och om medellängden är 165.5 så är det väl inte nåt man ens funderar på, eller?
 
Intressant. Men vem ser skillnaden på 4.5 cm i vardagen?? Det var ju där diskussionen startade.
Gnist tyckte ju 161 var kort och om medellängden är 165.5 så är det väl inte nåt man ens funderar på, eller?
Ingen aning. Beror väl på hållning och hur man är byggd också, jag känner två systrar som är lika långa men den ena ser verkligen längre ut än den andra.
 
Jag ställer in mobilen så det går inte att ringa eller skicka meddelanden till mig mellan vissa klockslag som jag ändrar efter behov, perfekt när jag inte vill bli störd då jag har oregelbundna arbetstider och det kan vara svårt för andra att hålla reda på hur jag jobbar.
Ok. Ja jag orkar inte ha kontakt med någon som inte reSpekterar det jag sagt flera gånger om att jag inte vill få meddelanden på natten.
 
Ett enkelt sätt är att kontra med att få deras nummer istället. "Jag kan ta ditt nummer så kanske vi hörs". Sen låter du helt käckt bara bli.

De va den jag försökte med i mitt fall varvid jag fick hans nummer men han bara "då kan ju jag få ditt" ... Som sagt nu hörde ingen av sej så problemet löste sej ändå ...
 
Jo, men det var rätt mycket mer invecklat då. Men jag är nog rätt gammaldags i tankesättet antar jag. Kräsen kanske mer rätt beskrivet :p.
Det där har jag undrat över. De jag pratat med som refererat till sextiotalet har tryckt på just hur otroligt okomplicerat det var. Sex var sex liksom och innefattade inte löften eller förhoppningar om att det var något annat än just sex mellan dem som hade det. Nu verkar det vara ett jäkla krångel stundtals känns det som.
Att vara kräsen känns för mig som en del av urvalsprocessen snarare än hur man hanterar personen efteråt.

Vi pratar ju här ibland om en bara kan sluta svara eller inte. Eller om en kan vara positiv och glad under dejten och sen inte höra av sig eller svara och sådana saker. Det ses ju som både oartigt och ibland fegt av vissa men jag håller inte alls med. För min del är det ren och skär lättja. När jag tappar intresset är det just tappat och jag skriver inte mer till den personen utan lägger tiden på andra mer lovande kandidater när jag är i dejtingperiod.
 
Det är ju i alla fall jättebra att du vet att du borde bli bättre på att avvisa ;) Kanske det går att tänka runt problemet lite, att inte tänka att du "avvisar" dem utan bara... "är tydlig med att ni inte passar ihop perfekt, och att det för bådas skull är bäst att därför inte fortsätta ha kontakt"? Det låter ju om inte annat lite snällare :p Och annars, försök banka in i huvudet att det inte är din skyldighet att göra männen glada/nöjda/whatever. Inte heller lär de ta speciellt hårt av att du inte vill ha kontakt med dem, om du bryter redan i ett tidigt läge innan ni hunnit lära känna varandra.

Ja, min bästa kompis har alltid sagt att jag borde gå i dissa-skola hos henne :D Fast jag har alltid tyckt att hon är lite väl hård mot grabbarna. Man kan faktiskt vara en artig och snäll person även när man tackar nej (oftast, vissa behöver ju lite hårdare ton..). Det jobbar jag mycket på just nu, att vara schysst men tydlig. Dejting-klimatet kan ju vara hårt som det är så lite vänlighet skadar inte, men jag har lärt min den hårda vägen att det här med tydlighet är precis lika viktigt.

Tack för bra pepp! Jag brukar också fundera på vad alternativen är. Att jag dras med lång oönskad kontakt med någon där jag blir less på att svara på mess och han får falska förhoppningar? Nej, plus att förr eller senare måste man ju ändå bryta. Eller att jag börjar dejta karln utan att jag vill och det känns ju inte direkt heller rimligt :p
 
@Singoalla jag tycker också det är lite jobbigt att avvisa, så jag drar gärna på det, men brukar komma fram till att jag hade hellre velat ha ett tydligt tack, men nej tack än någon velande och undvikande. Jag tror att det beror på att jag vill vara folk till lags och vill att folk ska tycka om mig och inte vill att de ska känna sig bortvalda. Kan tycka det är jobbigt att vara avvisande till vänner när vänskapen eller sättet att umgås i ger mig något, så tror i mitt fall att det inte nödvändigtvis är pga någon kvinna-gentemot-man-norm eftersom det även gäller kvinnliga vänner.

Kul med tinder-matchen. Hoppas han är lika snygg i verkligheten oxå (och trevlig så klart) :)

Ja, du har faktiskt rätt. Det är lika jobbigt med vänner. Jag sitter och är lite orolig för att jag har glömt bort att bjuda in någon nu när jag dragit ihop lite fest och resor framöver. Tänk om någon sitter och undrar varför den blev bortvald :nailbiting: Det är ju inte kul, och ingen känsla man vill utsätta någon för.

Ja, jättekul med Tinder-matchen! Han verkar vara en genuint schysst kille, sånt gillar vi. Vi skulle egentligen ha mötts upp ute i lördags, men han skickade mess och skrev att det blev hemmakväll för honom. Min kompis undrade om jag verkligen ville möta upp honom såhär på natten, om han nu verkade så intressant. Jag förstod inte frågan :confused: :angel:
 
Träffade min date ett par timmar igår igen. En liten plump har han lyckats skaffa i sitt protokoll - en dum liten grej som han skrev i lördags då han var lätt berusad. En grej jag trodde på men som igår visade sig bara ha varit påhitt. Tror han fatttade att jag inte uppskattade grejen. Pendlar nu mellan att ta upp det en gång till och förtydliga, eller att vänta och se om liknande händer igen - eventuellt ta upp det då det är aktuellt i liknande sammanhang. Tror ändå jag ska försöka släppa och se tiden an...
Annars har vi trevligt - vi skojar och pratar allvar om vartannat...men längre än till en hej- kram och hejdå-kram har vi inte kommit. Lite hångel skulle jag kunna testa nu ;) ...eller en liten beröring mellan de två kramarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 074
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
535
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
14 410
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp