Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är såklart svårt att hitta ord ibland, men känner mig bekväm med att prata engelska ändå och jag tror jag kan uttrycka den jag är. Är van att prata engelska till vardags från internationella vänner på universitetet, men känns ändå såklart mer bekvämt med svenska.
Tror nog att du kan göra henne en mycket stor tjänst om ni blandar in lite svenska varteftersom! Dessutom kan ni nog finna rätt mycket nöje i det. Jag kan inte ett ord portugisiska men kan gilla att lyssna till melodin i det. Så passa på att lära dig lite av det nu när du har chansen!
Förr än du tror driver ni ert förhållande på tre språk.
 
Inspirerad av denna tråd så skaffade jag Tinder. En man kontaktade mig typ direkt och vi började chatta. Nästan direkt ville han att vi skulle träffas. Han frågade om jag hade bil och sen kom det ett förslag på mötesplats. Jag fick Kalla fötter! Inte sjutton åker jag iväg till en mötesplats bara sådär. Jag skrev till honom att det kändes för forcerat och han blev sur och undrade vad jag gjorde på Tinder.
 
Inspirerad av denna tråd så skaffade jag Tinder. En man kontaktade mig typ direkt och vi började chatta. Nästan direkt ville han att vi skulle träffas. Han frågade om jag hade bil och sen kom det ett förslag på mötesplats. Jag fick Kalla fötter! Inte sjutton åker jag iväg till en mötesplats bara sådär. Jag skrev till honom att det kändes för forcerat och han blev sur och undrade vad jag gjorde på Tinder.
Förbered dig på många sådana och många tusen gånger värre...

(Nu har jag bara haft tinder en gång för flera år sedan och det varade fem minuter typ, men tror väl inte det är så stor skillnad mot andra dejtingställen.)
 
Inspirerad av denna tråd så skaffade jag Tinder. En man kontaktade mig typ direkt och vi började chatta. Nästan direkt ville han att vi skulle träffas. Han frågade om jag hade bil och sen kom det ett förslag på mötesplats. Jag fick Kalla fötter! Inte sjutton åker jag iväg till en mötesplats bara sådär. Jag skrev till honom att det kändes för forcerat och han blev sur och undrade vad jag gjorde på Tinder.
Det där tror jag är en effekt av att där finns en grupp som missbrukar siterna för marknadsföring av dv. tjänster. Det är gott om dessa och tillhörande kundklientel. Bara blocka och glömma, trist är det men så det är.
 
Tror nog att du kan göra henne en mycket stor tjänst om ni blandar in lite svenska varteftersom! Dessutom kan ni nog finna rätt mycket nöje i det. Jag kan inte ett ord portugisiska men kan gilla att lyssna till melodin i det. Så passa på att lära dig lite av det nu när du har chansen!
Förr än du tror driver ni ert förhållande på tre språk.
Sant!
Jag kan inte heller ett ord portugisiska, men hade varit roligt att lära sig lite såklart. Tack för din fina input, så värdefullt med allas tankar man kan få här. :)
 
Jag har börjat prata en del med en kille på Tinder, 6 år yngre och 5 mil bort. Men vad tusan, han verkar trevlig så även om både åldersskillnad och avstånd känns som i största laget är det kanske värt att ta reda på vad han är för en filur. :)
 
Jag tror att stora delar av min bekantskapskrets består av gubbar :D
Flera vänner/bekantingar är minst 10 år äldre än mig, ett flertal är ca 20 år äldre.. Och jag tänker inte nämnvärt på deras ålder annat än när vi diskuterar gjort i livet och det blir tydligt att de hunnit med väldigt mycket mer än mig.
 
För den som vill kunna ta cykeln till allt. :D
Nej, det är ju kanske inte det. Det är väl mest i mitt huvud som Motala ligger så himla långt från Linköping. Norrköping känns så himla mycket närmre... haha!

Haha! Det är ju hur smidigt som helst att ta pendeln.
Åker ju motalapendeln till linkan och tycker inte jag har så långt till jobbet :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
571
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 718
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 274
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp