Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skrivit att jag inte vill ha fler, och nämnde det även i vårt "samtal". Ändå verkade han jätteförvånad/besviken när jag avslutade det hela och jag menade på att jag inte är "rätt" för honom med tanke på hans barnlängtan...?

Senaste jag träffade vill också gärna ha barn, varvid jag naturligtvis upplyst om att här blir det inga fler. Jag är 45 och min yngsta blir 16 om en vecka, så no way liksom.

Men jag anser honom vara vuxen nog att själv avgöra om han vill träffa mig ändå och skulle aldrig i livet ta det beslutet åt honom eller någon annan..
 
Senaste jag träffade vill också gärna ha barn, varvid jag naturligtvis upplyst om att här blir det inga fler. Jag är 45 och min yngsta blir 16 om en vecka, så no way liksom.

Men jag anser honom vara vuxen nog att själv avgöra om han vill träffa mig ändå och skulle aldrig i livet ta det beslutet åt honom eller någon annan..

Jag ser det mer som att han redan tagit beslutet själv, iom att han skrivit tydligt i sin pres. att han vill ha egna barn. Men det är ju självklart olika hur man ser på det. :)
 
Jag ser det mer som att han redan tagit beslutet själv, iom att han skrivit tydligt i sin pres. att han vill ha egna barn. Men det är ju självklart olika hur man ser på det. :)

Eftersom han uppenbarligen blev förvånad/besviken av att du avslutade, så var det ju troligtvis inte något han ville i dagsläget. Så hur kan det då vara hans beslut att inte ge er en chans?

Totalt ologiskt.
 
Eftersom han uppenbarligen blev förvånad/besviken av att du avslutade, så var det ju troligtvis inte något han ville i dagsläget. Så hur kan det då vara hans beslut att inte ge er en chans?

Totalt ologiskt.

Jag vet inte hur du kan veta att han "uppenbarligen blev förvånad/besviken"? Jag skrev att han verkade förvånad/besviken. Alltså min tolkning av hans svar. Jag kan ha tolkat fel. Och hur ologiskt det än verkar vara så skulle det ändå inte falla mig in att ge mig in i nåt där jag redan från början vet att vi vill olika saker. För mig känns det inte som ett bra utgångsläge.
 
Senast ändrad:
Rätt dött för mig med. Tror dessutom att jag avslutat med kk idag. Orkar inte med veliga människor som avbokar ett par timmar innan bestämd träff. Men men, ser det som helt fri att dejta på riktigt nu, och hitta nån som faktiskt prioriterar mig. Ska bara hitta orken och nån intressant att gå på dejt med då...:down:
 
Så jävla ocharmigt är det :banghead:

Jag har tänkt och kommer iaf fortsätta träffa honom och hoppas att detta inte är något som kommer upprepas. Detta är den första negativa grejen jag upplever i relationen egentligen. Händer det måste jag tänka ett varv till, för det känns inte okej med den känslan jag somnade med igår.

Vi har inte hörts idag, mer än imorse när jag gick därifrån. Det var fortfarande lite konstig stämning men det var ändå "puss, vi hörs senare"
Typ. Vi brukar ändå höras på messenger varje dag, de sista dagarna är det nog mest jag som startat konversationen, vilket jag inte gjort idag. Vi har tidigare bestämt att vi ska åka på loppisrunda imorgon men nu vet jag inte. Blir osäker när han inte tar kontakt, och jag vet att jag kan fråga men känner mig lite tjurskallig och tycker att han kan gott kan visa lite omtanke nu. Är jag barnslig?
 
Jag har kommit en bit på väg. På två månader har jag träffat 8 män.
Jag blir mer klar på var jag står i livet.
Känner mig för. Än har det inte klickat.
Några har blivit intresserade. Någon har jag kommit nära. Finns en jag känner mera för men vi bor för långt ifrån.
Så jag fortsätter att dejta i tron på att det kan fungera och att jag träffar någon att släppa in i mitt hjärta igen.
Lycka till allesammans
 
Vi har inte hörts idag, mer än imorse när jag gick därifrån. Det var fortfarande lite konstig stämning men det var ändå "puss, vi hörs senare"
Typ. Vi brukar ändå höras på messenger varje dag, de sista dagarna är det nog mest jag som startat konversationen, vilket jag inte gjort idag. Vi har tidigare bestämt att vi ska åka på loppisrunda imorgon men nu vet jag inte. Blir osäker när han inte tar kontakt, och jag vet att jag kan fråga men känner mig lite tjurskallig och tycker att han kan gott kan visa lite omtanke nu. Är jag barnslig?

Nej det tycker jag inte.
Inte så kul att alltid vara den som startar konversationer. Lite kan han allt bjuda till tycker jag.
 
Usch, jag vet hur du känner dig!
Hoppas allt vänder och ordnar upp sig!
Det är ju alltid jobbigast när saker hänger i luften tycker jag! Och vi känner inte varandra tillräckligt väl för att veta vart vi har varandra (känner jag iaf). Han kanske känner sig dum och vill ge mig space eftersom han fattade både igår och imorse att jag inte tyckte att det kändes bra, vad vet jag... Eller så är han inte tillräckligt intresserad. Eller så tänker han att vi hörs imorgon, typ en kvart innan vi ska åka, för så kan han också vara "vi har ju bestämt att vi ska blablabla så det behöver vi inte stämma av".

För övrigt kollade vi flygresor till i vinter typ en halvtimme innan den här situationen uppkom. Det kanske ÄR din förra dejt @Singoalla O_o
 
Alltså :banghead: Måste skriva av mig.

Han ringde nu. Vi pratar typ aldrig i telefon. Han undrade hur det var, om jag var sur osv. Blev glad att han hörde av sig. Men när vi pratade om vad som ledde till konflikten igår gick han igång igen, och berättade vilka fel jag gjorde. Både i diskussionen och andra saker under kvällen. Jag försökte bemöta det men till slut bad jag honom fundera över varför han öht träffar mig, eftersom jag uppenbarligen inte beter mig/pratar på ett önskvärt sätt. Fick ett snabbt hej då och en lur i örat. Kul.
 
Alltså :banghead: Måste skriva av mig.

Han ringde nu. Vi pratar typ aldrig i telefon. Han undrade hur det var, om jag var sur osv. Blev glad att han hörde av sig. Men när vi pratade om vad som ledde till konflikten igår gick han igång igen, och berättade vilka fel jag gjorde. Både i diskussionen och andra saker under kvällen. Jag försökte bemöta det men till slut bad jag honom fundera över varför han öht träffar mig, eftersom jag uppenbarligen inte beter mig/pratar på ett önskvärt sätt. Fick ett snabbt hej då och en lur i örat. Kul.

Men gud så barnsligt! Det är ju superviktigt att kunna prata om olikheter och missförstånd.
 
Men gud så barnsligt! Det är ju superviktigt att kunna prata om olikheter och missförstånd.
Vi ska ses imorgon som planerat, och prata om det. Blir det samma reaktioner och vi bara blir arga så känns det jobbigt men kanske bra att det blir tydligt att vi inte funkar så bra som jag hoppats..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 064
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
530
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
524
· Visningar
14 296
Senast: Piglet
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vilka banor finns?
  • Prova på trav
  • Att köra travhäst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp