Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har äntligen (låter som det har tagit flera veckor, så illa är det ju inte iofs) bestämt dag för dejt! Fick påminna om att det är röd dag på måndag efter att ha varit lite så där lagom pushig i stil med "a girl has needs" :D

Ett halvårs torrt singelliv har gjort sitt, now I'm hungry! :d:D

Ja fy tusan, jag förstår dig! Jag förstår inte hur vissa lyckas ligga så ofta! Önskar ibland att jag var lite mindre både lat och kräsen :D
 
Ja fy tusan, jag förstår dig! Jag förstår inte hur vissa lyckas ligga så ofta! Önskar ibland att jag var lite mindre både lat och kräsen :D
Haha, jag har inte direkt känt behovet innan. Varit sjukt nöjd med att somna klockan 21 i soffan och skeda med mina hundar :D
Men det räckte uppenbarligen med att börja tänka i dejtingbanor så vaknade saker till liv ;)
 
Jag och sambon gjorde slut för 3 veckor sedan och det var på mitt initiativ. Vi hade det egentligen inte dåligt, men levde väl egentligen mer i en kompisrelation än som ett par, så det känns ändå helt rätt att ha tagit det här steget.
Såå, jag gissar att jag kanske kommer hänga i den här tråden lite :p
Men, jag tycker det är svårt att veta när det är "okej" att börja dejta?
Emotionellt känner jag mig redo, men jag nojar väl lite över vad andra kommer tycka och sådär :cautious: Det är så klart ingen som har med det att göra egentligen, men...
 
Jag och sambon gjorde slut för 3 veckor sedan och det var på mitt initiativ. Vi hade det egentligen inte dåligt, men levde väl egentligen mer i en kompisrelation än som ett par, så det känns ändå helt rätt att ha tagit det här steget.
Såå, jag gissar att jag kanske kommer hänga i den här tråden lite :p
Men, jag tycker det är svårt att veta när det är "okej" att börja dejta?
Emotionellt känner jag mig redo, men jag nojar väl lite över vad andra kommer tycka och sådär :cautious: Det är så klart ingen som har med det att göra egentligen, men...
Jag tycker att du ska dejta när du har lust till det! Skit i vad andra tycker.

Själv väntade jag ju i typ ett halvår innan jag var på min första (och enda hittills) dejt, men det hade mest att göra med att jag inte ville innan. Så hur man dejtar eller inte dejtar måste få vara helt upp till en själv!
 
Jag tycker att du ska dejta när du har lust till det! Skit i vad andra tycker.

Själv väntade jag ju i typ ett halvår innan jag var på min första (och enda hittills) dejt, men det hade mest att göra med att jag inte ville innan. Så hur man dejtar eller inte dejtar måste få vara helt upp till en själv!

Ja, rent logiskt tänker jag så också, men jag har uppenbarligen lite svårt att inte bry mig eftersom jag ändå funderar över det :p

Det är ju så olika det där, och måste så klart få vara det!
Jag tror att en av anledningarna till att jag känner mig "klar" är för att vi diskuterat att förhållandet inte varit så bra ett tag, och för att jag känt det rätt länge. Jag har nog bearbetat klart så att säga..

Det finns en sjukt fin grabb som jag har träffat ett par gånger, men där vi än så länge bara hängt och pratat. Vi har tagit med lite fika och hundarna ut på promenad och sedan snackat bort kvällen tills myggen ätit upp oss ungefär :p Så det är väl någon form av dejtande, men som än så länge har skötts diskret för att visa respekt för mitt ex och sådär.
Men nu börjar jag känna att det vore nice om det hände lite mer liksom :D
 
Ja, rent logiskt tänker jag så också, men jag har uppenbarligen lite svårt att inte bry mig eftersom jag ändå funderar över det :p

Det är ju så olika det där, och måste så klart få vara det!
Jag tror att en av anledningarna till att jag känner mig "klar" är för att vi diskuterat att förhållandet inte varit så bra ett tag, och för att jag känt det rätt länge. Jag har nog bearbetat klart så att säga..

Det finns en sjukt fin grabb som jag har träffat ett par gånger, men där vi än så länge bara hängt och pratat. Vi har tagit med lite fika och hundarna ut på promenad och sedan snackat bort kvällen tills myggen ätit upp oss ungefär :p Så det är väl någon form av dejtande, men som än så länge har skötts diskret för att visa respekt för mitt ex och sådär.
Men nu börjar jag känna att det vore nice om det hände lite mer liksom :D
Go for it! :up:
 
Jag och sambon gjorde slut för 3 veckor sedan och det var på mitt initiativ. Vi hade det egentligen inte dåligt, men levde väl egentligen mer i en kompisrelation än som ett par, så det känns ändå helt rätt att ha tagit det här steget.
Såå, jag gissar att jag kanske kommer hänga i den här tråden lite :p
Men, jag tycker det är svårt att veta när det är "okej" att börja dejta?
Emotionellt känner jag mig redo, men jag nojar väl lite över vad andra kommer tycka och sådär :cautious: Det är så klart ingen som har med det att göra egentligen, men...
Det är precis som med att skaffa nya (fler) hundar :D Att låta bli något för att andra har åsikter är bara idiotiskt. Känner du dig redo att dejta någon så hejar vi på buke på dig ;)
 
Welcome to the dark side :devil: :D
Say what? Är singellivet the darkside? :eek:

Coolt, då passar min disktrasa in i mitt liv. :laugh:
13342039_1319251198105723_494896374_n.jpg
 
Jag och sambon gjorde slut för 3 veckor sedan och det var på mitt initiativ. Vi hade det egentligen inte dåligt, men levde väl egentligen mer i en kompisrelation än som ett par, så det känns ändå helt rätt att ha tagit det här steget.
Såå, jag gissar att jag kanske kommer hänga i den här tråden lite :p
Men, jag tycker det är svårt att veta när det är "okej" att börja dejta?
Emotionellt känner jag mig redo, men jag nojar väl lite över vad andra kommer tycka och sådär :cautious: Det är så klart ingen som har med det att göra egentligen, men...
Håller med dom som säger att man dejtar när man känner sig redo och skiter i andra. Jag hade en liknande relation som din, sambo där vi levde som två kompisar mot slutet. För mig tog det ett halvår innan jag kände mig redo att påbörja något nytt.
Känner du dig redo, kör, annars vänta. Oavsett lycka till. :up:
 
Det är precis som med att skaffa nya (fler) hundar :D Att låta bli något för att andra har åsikter är bara idiotiskt. Känner du dig redo att dejta någon så hejar vi på buke på dig ;)

+ @MiniLi

Ja, det är ju så klart sant :D Blir så trött på mig själv som ens tänker sådär.
Buke-hejande är ju inte fy skam, jag kanske får ta tag i det här i helgen :D
 
Håller med dom som säger att man dejtar när man känner sig redo och skiter i andra. Jag hade en liknande relation som din, sambo där vi levde som två kompisar mot slutet. För mig tog det ett halvår innan jag kände mig redo att påbörja något nytt.
Känner du dig redo, kör, annars vänta. Oavsett lycka till. :up:

Ja, det är ju helt rätt som ni säger :)

I tidigare relationer där det är jag som blivit bränd har det ofta tagit lång tid innan jag ens haft lust, men just nu känns det faktiskt som att det bara hade varit roligt att dejta lite. Det kanske är lite fördröjda vårkänslor också? Haha.
 
Ja, det är ju helt rätt som ni säger :)

I tidigare relationer där det är jag som blivit bränd har det ofta tagit lång tid innan jag ens haft lust, men just nu känns det faktiskt som att det bara hade varit roligt att dejta lite. Det kanske är lite fördröjda vårkänslor också? Haha.
Man behöver inte heller vara superseriös när man dejtar, kanske vill man bara testa vattnet lite och se vad som erbjuds, om man inte hittat rätt medan man testar och kanske går inte för att vara mer seriös kanske man åtminstone haft kul på vägen, man kan till och med ha tur och hitta rätt även när man inte var så seriös.

Själv har jag tagit en paus, då jag behöver landa lite. :)
 
Man behöver inte heller vara superseriös när man dejtar, kanske vill man bara testa vattnet lite och se vad som erbjuds, om man inte hittat rätt medan man testar och kanske går inte för att vara mer seriös kanske man åtminstone haft kul på vägen, man kan till och med ha tur och hitta rätt även när man inte var så seriös.

Själv har jag tagit en paus, då jag behöver landa lite. :)

Nej, det är ju verkligen så :)
Jag vet inte om jag vill ha något nytt förhållande nu, men att dejta lite och ha lite kul känns rätt lockande :D Killen i fråga är ett par år yngre också, vilket känns superovant för mig som bara haft äldre killar innan :p
 
Ja fy tusan, jag förstår dig! Jag förstår inte hur vissa lyckas ligga så ofta! Önskar ibland att jag var lite mindre både lat och kräsen :D

Jag skulle väldigt gärna åtminstone hitta en kk, men jag är tydligen helt körd. Jag har varit aktivt sökande ett tag men till slut tappade jag sugen när ingen av dem som jag gillade ville träffas igen. "Jag sitter hellre under min korkek och luktar på blommorna"...
 
Bubblan har en dejt i helgen...typ hela helgen faktiskt :) vet inte hur jag tänkte :nailbiting: men karln har en bit att åka så jag har tydligen bjudit hit honom och hans hund över helgen. Vi har messat sjukt mycket i nån vecka nu så jag känner mig ändå trygg med att det inte är ett weirdo, och att vi oavsett om tycke uppstår på riktigt kommer ha väldigt trevligt :)
 
Dagens bästa på HP: kille 26 mailar mig, jag svarar att jag tycker han är för ung, han frågar om vi inte ändå kan prata på Kik, jag säger att jag inte ser vitsen med det....får tillbaka: "Jag är välutrustad"...och ett till med måtten på det hela....O_o:rofl::meh:
 
Vad är vitsen med killar som gillar ALLA ens bilder, skickar en flirt och även ett mail. Jag tycker det är skumt.
 
Tycker det är mer skumt med de som gillar alla ens bilder utan att skicka var sig flirt eller mail :confused:

Eller den som har skickat typ tio flirtar till mig...ge upp eller byt taktik :cool:
Att gilla en bild tycker jag inte är konstigt. Men alla? Att gilla bild och skicka flirt tycker jag är ganska likvärt.

De som skickar flirt gång på gång är störande. Fick de ingen respons första gången så får de nog inte det andra eller tredje gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 221
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
334
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 400
Senast: MiniLi
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
556
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp