Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev väldigt svamligt när jag skrev igår, men det är lite rörigt i mitt liv just nu. Det känns inte helt optimalt att utsätta någon annan stackare för röran även om jag hoppas och tror att det lugnar ner sig nu.

En fd granne/husockupant har sedan tidigare anmält mig till Länsstyrelsen för bl a att min hund är ute på tomten och mina siameser inte får gå ut vintertid utan har låda inne. Mina hästar går ju dessutom i en stor hage, har ligghall och får analyserat foder och vatten, hu så illa. Han har stullit och även måttat upprepade slag mot mitt huvud för att skrämmas och jag vet att han har misshandlat folk tidigare. :cautious: Nu har även min genomsnälle, sjukpensionerade granne blivit polisanmäld för hot, misshandel och egenmäktigt förfarande, allt för att han stängde av elen i huset de hade ockuperat. :banghead:

Jag antar att det inte går till åtal då det finns mycket som styrker motsatsen, men det hela rör upp obehagskänslor hos oss trots att de inte längre finns kvar i området, tack och lov. Så, jag är lite osäker på mina känslor när då min flirt för tre år sedan hör av sig igen, är jag intresserad av honom eller är jag intresserad för att han är en stor nallebjörn/grizzly som inte låter sig skrämmas? :o
 
@Mia_R för mig låter det helskruvat att du dras till en grizzly för att han ska kunna beskydda lilla dig.

Hotfulla situationer är ju något för polisen.
 
Alltså snubben som ville att jag skulle betala tågbiljetten. Han svarade aldrig på mitt senaste sms och jag tänkte ok, då slapp jag fundera på hur jag skulle säga att detta är inte intressant för mig längre. Det var en vecka sedan. Nu bjöd han in mig till en grej (via fb) hemma hos honom, två dagar efter han enligt vad han sa ska åka till Skåne.

:confused:
 
@Niyama - förslag på svar:

"Jättekul! Jag kommer! Jag fattar att du inte är där, för du är ju i Skåne. Kan jag hämta nyckeln hos grannen, på det lokala haket eller lägger du den under den stora stenen vid korsvägen i parken? Om du gör det sistnämnda, undvik helst att göra det vid fullmåne. Ja förresten - kan du tänka dig att betala halva min tågbiljett?"

Seriöst - något fel är det. Känns som om snubben hittar på saker och sen glömmer vad han skrivit. Eller är han bara extremt virrig? Men det är fortfarande mysko att han som van tågåkande student inte kom ihåg att han kunde åka för 190 spänn.

Näääää, verkar - skumt!
 
@Mia_R för mig låter det helskruvat att du dras till en grizzly för att han ska kunna beskydda lilla dig.

Hotfulla situationer är ju något för polisen.
Jag har alltid sett honom som en stor och snäll nallebjörn, men visst är det sjukt att jag nu när obehagskänslorna kommer fram igen blir osäker på om det är nallebjörnen som intresserar mig.

Tyvärr så skedde ju alla hot, stölder och trakasserier mot mig utan andra vittnen än ockupanterna, men de gick ju hårdast på grannen som ägde huset de ockuperade och han har som tur är journaler som styrker vem som kunnat hota vem egentligen. När ambulanshelikoptern landade för 1.5 år sedan var jag rädd att de slagit ihjäl honom och hans mamma trodde inte hon skulle få se honom i livet igen. :crazy:
 
Nybliven singel sedan 4 månader då sambon sedan 7år bestämde sig för att avsluta allt. Från typ ingenstans. Chockartat och förvånande för mej då jag inte hade en aning.

Har landat in en ny vardag och känner att jag kan börja sondera lite. Vet inte om jag är redo att börja dejta, troligtvis inte, men kolla runt lite kanske :o

Hur gör man nu för tiden?

Oddsen att jag ska springa på nån i vardagen är typ minimal så om jag vill träffa nån det här decenniet får jag nog ge mej ut i den digitala världen. Vad rekommenderar ni, för någon som är 30+?
 
@Niyama - förslag på svar:

"Jättekul! Jag kommer! Jag fattar att du inte är där, för du är ju i Skåne. Kan jag hämta nyckeln hos grannen, på det lokala haket eller lägger du den under den stora stenen vid korsvägen i parken? Om du gör det sistnämnda, undvik helst att göra det vid fullmåne. Ja förresten - kan du tänka dig att betala halva min tågbiljett?"

Seriöst - något fel är det. Känns som om snubben hittar på saker och sen glömmer vad han skrivit. Eller är han bara extremt virrig? Men det är fortfarande mysko att han som van tågåkande student inte kom ihåg att han kunde åka för 190 spänn.

Näääää, verkar - skumt!

Jo, jag funderade på att fråga om pengar till min tågbiljett :D

Han är jättekonstig nu! Skåneplanerna kan ju förstås ha ändrats men det börjar bli lite väl mycket konstigheter. Jag misstänker att det helt enkelt är lögner och så glömmer han bort vad han sagt.
 
Nybliven singel sedan 4 månader då sambon sedan 7år bestämde sig för att avsluta allt. Från typ ingenstans. Chockartat och förvånande för mej då jag inte hade en aning.

Har landat in en ny vardag och känner att jag kan börja sondera lite. Vet inte om jag är redo att börja dejta, troligtvis inte, men kolla runt lite kanske :o

Hur gör man nu för tiden?

Oddsen att jag ska springa på nån i vardagen är typ minimal så om jag vill träffa nån det här decenniet får jag nog ge mej ut i den digitala världen. Vad rekommenderar ni, för någon som är 30+?
Jag tycker det verkar finnas människor i alla åldrar iaf på Tinder. De andra varianterna har inte jag provat.
Kände också att jag nog behövde en skjuts av nätdejtapp, träffar inte så himla mkt dejtbara människor i vardagen ;)
 
Jag tycker det verkar finnas människor i alla åldrar iaf på Tinder. De andra varianterna har inte jag provat.
Kände också att jag nog behövde en skjuts av nätdejtapp, träffar inte så himla mkt dejtbara människor i vardagen ;)

Det kryllar inte av unga, snygga hunkar på brukshundklubbarna precis :grin:
Och skulle det finnas nån så är han garanterat upptagen! :p

Visserligen letar mina kollegor bland våra djurägare och hittar enligt dom bra adepter ofta. Vet inte riktigt hur det skulle gå till bara..

Typ: "Jo, jag har ju precis behandlat din sjuka katt och du är väldigt ledsen men... Du skulle inte vilja gå på en dejt med mej?? "

Öhh näe, tror inte det..
 
Det kryllar inte av unga, snygga hunkar på brukshundklubbarna precis :grin:
Och skulle det finnas nån så är han garanterat upptagen! :p

Visserligen letar mina kollegor bland våra djurägare och hittar enligt dom bra adepter ofta. Vet inte riktigt hur det skulle gå till bara..

Typ: "Jo, jag har ju precis behandlat din sjuka katt och du är väldigt ledsen men... Du skulle inte vilja gå på en dejt med mej?? "

Öhh näe, tror inte det..
Haha precis! :D
 
Jag har funderat på en sak-jag hör ofta folk säga att man träffar någon när man slutar leta eller anstränga sig.
Jag tycker det för mig varit tvärtom dvs när jag träffat någon har jag medvetet ansträngt mig. Antingen genom en dejtingsida eller genom att fråga den trevliga personen om vi ska ses igen .
 
Haha, jag känner igen det där. Jag träffade en ny bekanting idag och sa redan innan vi träffade att vi ju inte behövde gå så lång promenad om vi skulle hata varandra :p Hans svar var att han tänkte låta hundarna avgöra och sedan när vi sedan träffades så tryckte sig Ebrah upp i hans knä för att pussas. Tur att han är vältränad, hade hon kastat sig på någon annan sådär så hade nog personen flugit iväg :rofl: Han var väldigt duktig med hundarna, så tja, jag bestämde mig ganska snabbt för att han inte kan vara allt för dum :p


Det där med att låta hundarna bestämma är helt klart ett vinnande koncept :D
De är ju en så stor del av vårt liv, så funkar inte det så kommer det ju inte bli något, haha.
 
Ain't that the truth! Synd man inte tänder på schäfergubbar i 70-års åldern, de har iaf vi gott om på min klubb :D

:D

Vi har inte ens sånna hos oss.. Möjligtvis 50 åringar med krulltottar som kör rally eller agility ;) (inget ont med krulltottar som kör rally eller agility, mest 50åringarna när man är 30..)
 
Nybliven singel sedan 4 månader då sambon sedan 7år bestämde sig för att avsluta allt. Från typ ingenstans. Chockartat och förvånande för mej då jag inte hade en aning.
Hade en liknande erfarenhet i höstas efter femton år. Uppe på knä igen nu, och träffar faktiskt någon.
Vad rekommenderar ni, för någon som är 30+?
Spela Quizkampen. :D
Och börja tramschatta om frågorna, och efter hand om allt möjligt, med nån motspelare.
Rätt vad det är så har du ett distansförhållande - eller nåt (inklusive irl-träffar förstås). :)
 
Hade en liknande erfarenhet i höstas efter femton år. Uppe på knä igen nu, och träffar faktiskt någon.

Spela Quizkampen. :D
Och börja tramschatta om frågorna, och efter hand om allt möjligt, med nån motspelare.
Rätt vad det är så har du ett distansförhållande - eller nåt (inklusive irl-träffar förstås). :)

Så det kan gå! :p
Har ju hört om folk som träffat sin partners genom wordfeud. Får börja spela mer helt enkelt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag behöver fräscha upp bilens säten (tygsäten). Kommer hyra en sån där textil-/mattvättsmaskin och en av de som ska ge torrast...
Svar
10
· Visningar
346
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
438
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
321
Senast: Niyama
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 576
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skrota bilen?
  • Förvara sticking när ute på språng
  • Badbyxa/blöja

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp