Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men för att säga ja eller nej måste jag ju gå in på varje person, eller är det enbart utseendet man ska gå på? Lite trist också att få upp personer som bor så långt bort, blir rätt svårt att dejta när avståndet är så långt...
Jag har verkligen tröttnat på idioter, så jag tycker tinder är bra på det viset. Man kan bara prata med folk som vill ha kontakt med mig. Har man swipat ja på någon, och sen ångrar sig, kan man ta bort matchningen så kan de inte prata med en längre.
Sen visst, det suger när folk inte skrivit någon presentation så man inte kan få en uppfattning om hur de är, så då måste man gå på utseende; Men jag har satt rätt så strikta regler för mig själv att BARA swipa ja på människor jag verkligen skulle kunna tänka mig möta irl. Resten slänger jag. Annars märkte jag att jag började undvika att gå in på appen pga pressen att prata med folk jag egentligen inte ville prata med eller såg potential i.
Efter att jag utbytt några meningar med folk där lade jag till de på t.ex. snapchat så lärde vi känna varandra bättre innan jag träffade de. Har därför nästan bara mött vettigt folk. :) (sen ibland ångrar jag lite att jag slutat prata med så många jag matchade med, men det gick bara inte att fokusera på mer folk och hålla igång konversationer med mer än kanske 3-4 personer åt gången, så det är väl en nackdel. Och sen ser folk en som oseriös bara för att man inte kan prata med alla).
 
Kränkt snubbe coming this way!

Snubbe, Idag 22:09
Vilken fruktansvärt vacker tjej du var då, kände mig tvungen till att skriva.. och fick hålla tummarna för att du skulle acceptera;) Antar att du får hundratals mejl dagligen men kände mig tvungen till att skriva ändå! Är en social, glad och overkligt sugen kille (dock bra på att dölja det, haha!).
Alltid trevligt med nya bekantskaper, se vart det leder, uppleva saker, göra nya minnen! Är sjukt dålig
på att planera, utan är mer spontan av mig! Studerar på högskolan, och tränar dagligen:)
Förgyll min dag och var lite social tro? Så får vi väl se vart det leder?
(Du mottog detta meddelande eftersom: Du tillåter alla att skriva till dig. Sociala inställningar)

Snubbe, Idag 22:52
Inte? :D

Jag, 22:58
Nej.

Snubbe, 23:00
Varför så dryg? :)

Jag, 23:02
Du frågade, jag svarade. Uppfattar du det som drygt är det något som ligger hos dig.

Snubbe, 23:15
Fast du svarade ju inte på mitt första meddelande, utan jag var tvungen till att fråga igen? Så nej, jag kan inte påstå att du svarade..

Jag, 23:21
Nej, jag svarade inte på ditt första meddelande. Jag svarade på ditt andra. Det finns ingen skyldighet att svara på meddelanden man får, men du fick ändå ett svar på ditt andra meddelande. Nu betackar jag mig från vidare konversation.

Snubbe, 23:28
You must be fun at parties ♥

:D
 
Nu har jag kommit hem. Jag överlevde och gjorde inte bort mig mer än väntat, tror jag. Åt jättegod mat och sedan åkte vi hem till honom och var där några timmar :p Det jag funderar mest på nu är hur jag öht stått ut med de hopplösa jäkla män jag träffat tidigare. Det känns som att det är nu först jag börjar fatta hur det kan vara att faktiskt trivas i någon annans sällskap på riktigt.
 
Nu har jag kommit hem. Jag överlevde och gjorde inte bort mig mer än väntat, tror jag. Åt jättegod mat och sedan åkte vi hem till honom och var där några timmar :p Det jag funderar mest på nu är hur jag öht stått ut med de hopplösa jäkla män jag träffat tidigare. Det känns som att det är nu först jag börjar fatta hur det kan vara att faktiskt trivas i någon annans sällskap på riktigt.
Det lät ju jättebra :) Har ni pratat om att ses igen?
 
För mig börjar nervositeten/spänningen krypa på inför att träffa M ikväll.

Kul igår när vi skulle bestämma var vi skulle ses. Han förslog ett ställe och jag frågade om jag tänkte på rätt ställe (beskrev placeringen i stan), då kom han på att han menat ett annat ställe i samma område (men blandad ihop namnen) så det var tur att jag dubbelkollade :p Hade kunnat bli ett snöpligt slut om vi gått till olika ställen :rofl:
 
@Ceta Haha, hade kunnat bli en spännande början på kvällen :D
----
Jag lyckades hålla min deadline på att fråga ut min (i brist på bättre ord) brevvän, tänkte att det skulle vara lika bra att klara av en träff på en gång när jag ändå var i närheten av centrum (typ mit emellan båda och lagom neutralt) igår och frågade om vi inte kunde ses och säga hej till varandra nån stans. Men då hade han visst inte tid. Haha, är lite rädd att jag skrämde bort honom:o :angel: men aja, nu har jag i alla fall uttryckt en önskan om att det skulle vara kul att ses IRL så jag är ändå nöjd med att jag tog tag i det :)
 
Jag har tröttnat på HP, har inte fått bra kontakt med någon sedan jag aktiverade mitt konto för några veckor sedan. En enda har verkat vettig - tills han talade om för mig att jag borde tänka mer positivt och bör njuta av livet mer (för att jag haft mycket att göra runt jul/nyår, saker som jag fö ville göra). Då tappade jag intresset.

Ett litet axplock från min meddelandekorg.

Man 1
Hans inledningsfras: ”Pingla wow me like”
Han konstaterat rätt tidigt att jag är mysig, och att ”det är mysigare att vara två”.
Efter att jag tackat nej skriver han: ”Vi e båda singlar u never know”.
Jag upprepar mig och han svarar med, ”Har du kk?”
Som om det inte är acceptabelt att tacka nej om jag inte är upptagen redan.

Man 2
Man, 62 år, vill lära känna mig. Går in på hans profil av ren nyfikenhet, och tackar sedan för mig. Han börjar ifrågasätta och menar på att jag enligt min egen profil ska vara väldigt öppen för åldersskillnad. Och visst, jag har skrivit att jag är relativt öppen för åldersskillnad. Och då tänkte jag att ca 10 år äldre kan funka, men inte över 30 år.

Han söker någon att mysa med enligt hans presentation.

Man 3
Letar efter en kk.
Han bor 4 timmar enkel resa bort från mig.

Man 4
Öppnar med: ”Hej :)”. Jag svarar och frågar hur det är. Han svarat: ”Bra :)

Jaha?

Man 5
Han vill lära känna mig. Jag tackar för mig då han bor för långt bort och dessutom söker något annat.

Inom loppet av några minuter skickar han fyra meddelanden, ”varför inte acceptera mig”, ”Du vill inte mig. För att inte tala svenska så mycket”, ”du är en mycket vacker kvinna”, ”Vad söker du här”.

Jag svarar på hans fråga och upprepar att jag inte är intresserad på grund av avståndet, m.m.

Han tycker inte alls avståndet är något problem, och ifrågasätter varför jag inte vill ha honom… För både jag och han söker ju en relation!

Han har dessutom lösningen på avståndsproblemet - att han kommer och bor hos mig. Då kommer vi vara antingen vänner (med benefits) eller gifta.

Kanske lite väl höga växlar att börja prata om samboskap och giftermål redan efter 3 dagar. Jag tackar (återigen) för mig.

Han tolkar det som att jag dissar honom för att han är en dålig människa och för att hans svenska är för dålig. Sedan säger han igen att han kan bo hos mig och att han ska älska mig… Han vill så gärna träffa mig och vill ha just mig, ingen annan. Sedan börjar han böna och be…

Han ger upp rätt snart efter det.
 
Jag har tröttnat på HP, har inte fått bra kontakt med någon sedan jag aktiverade mitt konto för några veckor sedan. En enda har verkat vettig - tills han talade om för mig att jag borde tänka mer positivt och bör njuta av livet mer (för att jag haft mycket att göra runt jul/nyår, saker som jag fö ville göra). Då tappade jag intresset.

Ett litet axplock från min meddelandekorg.
Veckor? Kom tillbaka om några år. Har haft mitt konto där aktiverat till och från i tre år nu, och det är exakt samma snubbar nu som då.
 
Det känns som jag har världens krångligaste dejtingliv och då dejtar jag inte ens någon!

Mr det är komplicerat för jag är gift (ska separera) har tagit ett steg tillbaka och det har väl i ärlighetens namn jag också för att ja, det är komplicerat. Men efter att ha pratat i princip varje dag i en hel vecka känns det ändå konstigt.

Sen började jag, eftersom inget annat ändå hände, att stöta lite på en kompis. Vi har strulat lite innan och det är no hard feelings eller några andra feelings mellan oss så tyckte att det kändes som en bra idé. Numera känns det som en dålig idé. Han är intresserad men har för mycket i sitt liv just nu för att något verkligen ska bli av.

Så killen jag faktiskt träffat (som jag skrev om tidigare) som jag inte trodde ville ses igen, han vill plötsligt det och nu är det jag som är tveksam. Det har funnits/finns den del varningstecken som jag har rationaliserat bort i och med att det ändå inte var tänkt som något "seriöst". Men nu börjar jag ändå tveka på att jag borde.

Och som detta inte var alldeles nog för mitt arma huvud börjar jag prata lite med en man och det visar sig att vi pratat tidigare, en hel del faktiskt för lite över ett år sedan men det rann ut i sanden innan vi träffades. Jag var intresserad men kände att han inte var det utan drog sig undan och fascinerande nog säger han precis samma sak fast motsatsen då. Så att han vill ses efter nyår. :nailbiting:
Uppdateringen är väl att det inte hänt mycket.

Det är fortfarande komplicerat med Mr snart inte längre gift. Vi pratar inte (så mycket) i telefon längre men fortfarande på nätet och ingen av oss vet nog vad vi egentligen vill. Vi klickar väldigt bra (utan att ha träffats) och det finns något där, men gissningsvis är vi allt för olika för att det ska bli något mer än (bra?) sex. En del av oss båda är nog nöjda med att bara prata vilket vi gjort i ungefär 10 år nu.

Kompisen har jag släppt, eller jag försöker fortfarande stötta men inte stöta på honom. :)

Killen som jag faktiskt träffat, alltså jag vet inte. Som idag frågade han om jag jobbar eller är ute på äventyr. Jag svarar att jag är på äventyr (vad det nu betyder) och då frågar han med en kille? Varpå jag svarar att nej, jag är iväg på hundgrejer. Och får då till svar: "Men vad fan.. När är du hemma?" Och när jag ifrågasätter så menar han på att han bara vill träffas och om "det är så svårt att greppa". Alltså, det är en månad nu sen vi sågs men det är knappast vara mitt "fel". Han jobbar mycket och jag ser inte varför det ska vara på mig att vara tillgänglig de få dagar han kan, jag har också ett eget liv. Men som tidigare nämnt, det finns dåliga vibbar men jag tänker att det kanske inte spelar någon roll om det ändå bara är sex?

Mannen jag börjar prata med igen efter uppehållet kommer i alla fall ner vecka tre, får vi se var det leder. Jag är sanslöst dålig på att ha många bollar i luften så känner mig lite tudelad men han är väldigt snäll och gullig så jag vill nog ändå testa. Oavsett tror jag att vi kommer vara vänner. Vi kan kalla honom Mr Music eftersom han bara "råkade" nämna att han jobbat med ett band jag gillar i det allra första mailet.
 
Killen som jag faktiskt träffat, alltså jag vet inte. Som idag frågade han om jag jobbar eller är ute på äventyr. Jag svarar att jag är på äventyr (vad det nu betyder) och då frågar han med en kille? Varpå jag svarar att nej, jag är iväg på hundgrejer. Och får då till svar: "Men vad fan.. När är du hemma?" Och när jag ifrågasätter så menar han på att han bara vill träffas och om "det är så svårt att greppa". Alltså, det är en månad nu sen vi sågs men det är knappast vara mitt "fel". Han jobbar mycket och jag ser inte varför det ska vara på mig att vara tillgänglig de få dagar han kan, jag har också ett eget liv. Men som tidigare nämnt, det finns dåliga vibbar men jag tänker att det kanske inte spelar någon roll om det ändå bara är sex?
let.

Alltså nej, nej, nej (gäller det citerade stycket)!!
Så dåliga vibbar! Nu vet jag inte hur många gånger ni träffats men att redan (om ens någonsin) tycka sig få ha åsikter som att du ska vara hemma för att han är det så ni kan träffas när det passar honom bäst!? Åter igen, nej! Lita på din känsla tycker jag!
 
Alltså nej, nej, nej (gäller det citerade stycket)!!
Så dåliga vibbar! Nu vet jag inte hur många gånger ni träffats men att redan (om ens någonsin) tycka sig få ha åsikter som att du ska vara hemma för att han är det så ni kan träffas när det passar honom bäst!? Åter igen, nej! Lita på din känsla tycker jag!
Vi har bara setts en enda gång. Och just hundarna känns som det har stört honom innan, eftersom jag tackat nej till att besöka honom när jag har jobbat eftersom jag inte lämnar dem ensamma igen efter det. Det är väl en anledning till att han tycker att jag aldrig har tid. Men ibland ifrågasätter jag vill mig själv, att han kanske inte alls menar så utan bara uttrycker sig klumpigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 175
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
453
Senast: Acto
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
345
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp