Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har bara setts en enda gång. Och just hundarna känns som det har stört honom innan, eftersom jag tackat nej till att besöka honom när jag har jobbat eftersom jag inte lämnar dem ensamma igen efter det. Det är väl en anledning till att han tycker att jag aldrig har tid. Men ibland ifrågasätter jag vill mig själv, att han kanske inte alls menar så utan bara uttrycker sig klumpigt.
Jag säger också nej nej nej! till den där killen. Ni har setts en gång och han stör sig på att du inte har tid att ses den minut han vill ses och på att du har hund? Nä, det bådar inte gott.
 
Jag har reggat mej på BC igen... Men inte ens lagt upp bilder... Redan fått över 20 mail...
Nu är jag ju "tinder kräsen" så bara kukbild/ingen bild alls blir oftast inget svar, personer som inte är intressanta blockar jag direkt, besparar mej och dem tidsspill.. Jag kan inte gå in på dom och förhoppningsvis inte de på min sida... Så slipper man "varför svarar du inte" ...

Hade över lastbilschauffören igår (trots snöovädret) ... Har nu beslutat mej för att han måste varit oskuld när vi träffades... Vilket jag anade redan då men ändå...
Han är fortfarande "tafatt" och så men samtidigt är han gullig när vi väl ses... Vilket är typ en gång i kvartalet... Inte riktigt så illa men nästan...

Skulle ha över en annan som ikväll men med tanke på snökaoset känns det som att det nog inte är den bästa iden.. Men får snacka med honom.. Han är ju från Falkenberg eller nåt, men bott till å från i Sthlm så vet inte hur "körvan" han är i snö :p
 
Träffen igår var väldigt trevlig :D Tycker det flöt på som sist vi träffades (i somras/höstas). Mycket skratt och leenden och samtalet hade inga större pinsamma tystnader :) Han föreslog redan då att vi skulle ses igen i nästa vecka, vilket jag blev väldigt glad över så jag inte behöver känna mig som den enda som är drivande.. Lyckat helt enkelt!
 
Vi har bara setts en enda gång. Och just hundarna känns som det har stört honom innan, eftersom jag tackat nej till att besöka honom när jag har jobbat eftersom jag inte lämnar dem ensamma igen efter det. Det är väl en anledning till att han tycker att jag aldrig har tid. Men ibland ifrågasätter jag vill mig själv, att han kanske inte alls menar så utan bara uttrycker sig klumpigt.

Om det inte finns någon förståelse för att du inte vill lämna hundarna och att hundarna tar tid så tidigt i en "relation" kommer det garanterat inte med tiden heller. Den oförståelsen hade fått mej att säga tack och hej på två röda!
 
Jag säger också nej nej nej! till den där killen. Ni har setts en gång och han stör sig på att du inte har tid att ses den minut han vill ses och på att du har hund? Nä, det bådar inte gott.

Om det inte finns någon förståelse för att du inte vill lämna hundarna och att hundarna tar tid så tidigt i en "relation" kommer det garanterat inte med tiden heller. Den oförståelsen hade fått mej att säga tack och hej på två röda!
Gud nej, det inbillar jag mig inte heller. Det kommer inte bli bättre. Been there, done that. Vad jag ursäktar det med är väl att det kanske inte spelar någon roll eftersom det inte är tänkt att bli ett förhållande. Å andra sidan vet jag inte varför jag känner att jag behöver ursäkta det överhuvudtaget, vi har setts en gång och visst det var trevlig men inte mycket mer än så.
 
Gud nej, det inbillar jag mig inte heller. Det kommer inte bli bättre. Been there, done that. Vad jag ursäktar det med är väl att det kanske inte spelar någon roll eftersom det inte är tänkt att bli ett förhållande. Å andra sidan vet jag inte varför jag känner att jag behöver ursäkta det överhuvudtaget, vi har setts en gång och visst det var trevlig men inte mycket mer än så.

Bra!
Sluta ursäkta honom och hitta någon annan -bättre! :up:
 
Första gången jag talade i telefon med min, numera, sambo tänkte jag att han lät...töntig i rösten. Jag är glad att jag inte lät mig avskräckas. Dessutom är det inget jag tänker på numera ;).
Samma här. Min bästa finaste sambo som jag träffade för ett knappt år sen har småländskt påbrå och när han pratar med sin "mjuka hemmaröst" så låter han faktiskt tämligen töntig. (När han pratar med sin mörka dialekt-neutrala-chefs-röst låter han desto mer sexig). Numera har jag vant mig, men det hade ju varit väldigt sorgligt om jag låtit en sån banal detalj påverka då i början.
 
Jag tror typ jag håller på att bli kär :o haft massa trevliga och mysiga stunder med han som bor i en annan stad (vi kan kalla honom D) under min långhelg på besök i hans stad som blev en vecka... (inte enbart för hans skull) han har typ allt jag vill ha hos en kille + att han ser bra ut och så lite härlig dialekt på det :D. Jag tror jag aldrig har känt mig så respekterad tidigare och mina issues om att inte duga som jag är känns som bortblåsta. Han hälsar på mig om ett par veckor, något jag verkligen ser framemot! :bump: Men så kommer rädslan av att när något känns så här bra, så kommer allt säkerligen skita sig och där känns avståndet som en mycket möjlig kandidat :nailbiting::arghh: Försöker mitt bästa att bara njuta av stunden dock och tänka på allt bra och att om det är meant to be så kommer det funka istället för allt som kan gå fel :)
 
Jag har skaffat Tinder. :confused:
På mobilen är det superbra att jag bara ser profiler i min ålder och mitt område. Nackdelen är att jag inte kan läsa deras meddelande då min telefon tydligen "väntar på nätverk".
Därför testade jag att gå in på Tinder på datorn. Där är fördelen att jag kan läsa och skriva meddelande. Nackdelen är att det är män från hela värden som skriver, främst från syd-Amerika. :confused:
Hur använder man Tinder?
 
Träffade visst den där mannen idag igen, för tredje gången den här veckan :angel: Vi hade inte jättemycket tid över till att ses idag, men nu lär det dröja länge innan vi kan träffas igen så det gällde väl att passa på. Fint nog så somnade vi nästan idag när vi satt ihoptrasslade i hans soffa. Kan ju åtminstone konstatera att det är lätt att vara avslappnad nära honom :p

Så jäkla märklig man det där och hittills har han bara velat att jag ska ändra/bättra mig på en enda punkt, och det är att bli tydligare i min kommunikation. Det vill jag också bli, så ja, det passar ju ganska bra. Viss skillnad mot "alla" andra män som vill ändra på allt möjligt med en till det sämre.
 
Jag har skaffat Tinder. :confused:
På mobilen är det superbra att jag bara ser profiler i min ålder och mitt område. Nackdelen är att jag inte kan läsa deras meddelande då min telefon tydligen "väntar på nätverk".
Därför testade jag att gå in på Tinder på datorn. Där är fördelen att jag kan läsa och skriva meddelande. Nackdelen är att det är män från hela värden som skriver, främst från syd-Amerika. :confused:
Hur använder man Tinder?
Jag visste inte ens att man kan använda tinder på datorn. Har bara använt på telefonen.
Förmodligen är det avsaknad av gps i datorn som gör att det blir konstigt i geografin!
Prova att starta om telefonen?
 
Men så kommer rädslan av att när något känns så här bra, så kommer allt säkerligen skita sig och där känns avståndet som en mycket möjlig kandidat :nailbiting::arghh:
Känner igen den där känslan! Verkar det för bra för att vara sant så är det säkert nåt som är fel.
Så himla dumt, varför gör man så mot sig själv och tillåter sådana tankar?
 
Suck över nätdejtingen igen :( Fick lite kontakt med en man som verkade ha mycket rätt - ett bra liv med trevlig sysselsättningf. Fick ett mail av honom i morse, med lite babbel och en vanlig fråga. Hann inte svara just då och var senare in och kollade hans bilder osv. I samband med det började jag skriva svar...som inte gick fram...för att han har pausat sitt medlemskap. Skitsynd :cry:
Snart pausar jag också allt!! Är så jäkla less! Det är otrooooooligt sällan jag får meddelande av någon vettig, och det är väldigt sällan någon svarar.
:turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd:
 
Jag visste inte ens att man kan använda tinder på datorn. Har bara använt på telefonen.
Förmodligen är det avsaknad av gps i datorn som gör att det blir konstigt i geografin!
Prova att starta om telefonen?
Min GPS fungerar, den mobilen visar också män i min närhet. Min messenger fungerar så jag vet inte vilket nätverk som fattas. :-(
 
Igår när jag kom till busshållplatsen efter jobbet stod en kille där, som började prata om att han skrivit till mig på badoo.
Och när han berättade kom jag ju ihåg det, men bara det att jag har inte använt badoo på typ ett halvår och jag svarade aldrig honom så han borde väl då förstått vinken. Plus att jag igår stod påpälsad med halsduk och neddragen mössa. Hur kunde han ens känna igen mig?! Creepy!
Där stod vi två ensamma i 5-10 minuter och han pratade på ett tag, tills han verkade inse att jag var rätt besvärad.
 
Igår när jag kom till busshållplatsen efter jobbet stod en kille där, som började prata om att han skrivit till mig på badoo.
Och när han berättade kom jag ju ihåg det, men bara det att jag har inte använt badoo på typ ett halvår och jag svarade aldrig honom så han borde väl då förstått vinken. Plus att jag igår stod påpälsad med halsduk och neddragen mössa. Hur kunde han ens känna igen mig?! Creepy!
Där stod vi två ensamma i 5-10 minuter och han pratade på ett tag, tills han verkade inse att jag var rätt besvärad.
Han kanske sett dig på bussen en längre tid och samlat mod för att prata med dig/väntat på ett bra tillfälle.

...eller så är han creepy. Välj själv. ;)
 
Han kanske sett dig på bussen en längre tid och samlat mod för att prata med dig/väntat på ett bra tillfälle.

...eller så är han creepy. Välj själv. ;)
Han åker inte den bussen, utan bor i närheten och skulle med annan buss.och inte har jag sett honom där innan heller.
Den hållplatsen är sista i stan och oftast rätt tom.
 
Alltså har han tidigare spionerat från ett buskage. Klart creepy!

Nej men allvarligt talat så förstår jag om du kände att det var obekvämt, jag skulle inte heller ha någon större lust att småprata på busshållplatsen med någon nätkontakt som jag avvisat.
 
OK, Tinder gjorde mig mest förvirrad, så det får ligga nere nu.

MEN, jag har visst en DEJT i morgon:o En man jag kikat på i ca 1,5 år och med bukes hjälp:p skickade ett meddelande till i somras, då ledde det ingen vart men igår kväll började vi konversera via FB och det utmynnade i att han bjöd över mig:) för att mysa framför brasan (vi har -22 här och jag har bara 15 inne...), men eftersom jag är helt slut ikväll undrade jag om han inte kunde tända brasan i morgon med? Och ja, på den vägen är det....
Det är på tiden att jag vågar dejta igen, varit singel i drygt tre år:crazy:
Måste dock erkänna att det känns rätt nervöst:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 005
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
418
Senast: Acto
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp