Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men gud så hemskt!

Ja, han har inte träffat henne på flera år så jag förstår och vill att han ska åka för hans skull.
Men hans nya visum är inte klart pga de sjukt långa handläggningstiderna som är nu.
Han får inte åka hit igen innan det är klart. Om de inte godkänner det får han inte åka hit alls :(
 
Ja, han har inte träffat henne på flera år så jag förstår och vill att han ska åka för hans skull.
Men hans nya visum är inte klart pga de sjukt långa handläggningstiderna som är nu.
Han får inte åka hit igen innan det är klart. Om de inte godkänner det får han inte åka hit alls :(
Vilken trist jäkla situation.

Hoppas de hinner behandla hans ansökan medan han ändå behöver vara borta och att det blir ett bra beslut.
 
Ja, han har inte träffat henne på flera år så jag förstår och vill att han ska åka för hans skull.
Men hans nya visum är inte klart pga de sjukt långa handläggningstiderna som är nu.
Han får inte åka hit igen innan det är klart. Om de inte godkänner det får han inte åka hit alls :(
Fy vilken tråkig sits! :( Hoppas verkligen det löser sig på något sätt för er.
 
Ja, han har inte träffat henne på flera år så jag förstår och vill att han ska åka för hans skull.
Men hans nya visum är inte klart pga de sjukt långa handläggningstiderna som är nu.
Han får inte åka hit igen innan det är klart. Om de inte godkänner det får han inte åka hit alls :(

Men vilken hemsk situation, kan bara försöka tänka mej in i hans situation hur fruktansvärd den måste vara också! Att behöva lämna ett liv som han byggt upp här med dej och då dessutom inte veta om han får komma tillbaka. Men samtidigt inte egentligen ha något alternativ annat än att åka :(
Lider med er båda:(
 
Här känns allt bara helt sjukt bra just nu!

Har varit hos dejten, P, två kvällar i rad nu och kommer på mej själv med att ligga och fånle i hans famn i soffan -hela tiden! :o :laugh:
Nu kommer vi nog inte kunna ses förrän till helgen och det känns :turd: faktiskt! Men även det är väl nåt positivt antar jag.. :angel: :p
 
Men vilken hemsk situation, kan bara försöka tänka mej in i hans situation hur fruktansvärd den måste vara också! Att behöva lämna ett liv som han byggt upp här med dej och då dessutom inte veta om han får komma tillbaka. Men samtidigt inte egentligen ha något alternativ annat än att åka :(
Lider med er båda:(

Ja, det är hemskt.
Hans liv är i Sverige, det är här han vill bo och leva :(
 
Ja, det är hemskt.
Hans liv är i Sverige, det är här han vill bo och leva :(
Men finns det något som indikerar att han inte kommer få sitt visum förnyat? Jag tänker att tid kan det ju men om han skött sig, sökt rätt visum och har koll på det så att säga så borde det väl förnyas? Han kommer ju inte från ett "svårt" land om du förstår hur jag menar.

Förstår att det är gräsligt för er och stackars honom som ska hantera både mammans sjukdom och sedan allt runt omkring :(. Men förhoppningsvis löser sig ändå visumfrågan med lite tid.
 
Men finns det något som indikerar att han inte kommer få sitt visum förnyat? Jag tänker att tid kan det ju men om han skött sig, sökt rätt visum och har koll på det så att säga så borde det väl förnyas? Han kommer ju inte från ett "svårt" land om du förstår hur jag menar.

Förstår att det är gräsligt för er och stackars honom som ska hantera både mammans sjukdom och sedan allt runt omkring :(. Men förhoppningsvis löser sig ändå visumfrågan med lite tid.

Alltså jag är ju inte insatt i det där öht. Men han har ringt migrationsverket flera gånger för att kolla upp allting så det verkligen ska bli rätt.
Jag hoppas verkligen att det kommer förnyas men jag kommer inte ta det för givet.
 
Alltså jag är ju inte insatt i det där öht. Men han har ringt migrationsverket flera gånger för att kolla upp allting så det verkligen ska bli rätt.
Jag hoppas verkligen att det kommer förnyas men jag kommer inte ta det för givet.

Här håller vi nog allihop tummarna för er att det ska gå vägen med visumet!
 
OK, Tinder gjorde mig mest förvirrad, så det får ligga nere nu.

MEN, jag har visst en DEJT i morgon:o En man jag kikat på i ca 1,5 år och med bukes hjälp:p skickade ett meddelande till i somras, då ledde det ingen vart men igår kväll började vi konversera via FB och det utmynnade i att han bjöd över mig:) för att mysa framför brasan (vi har -22 här och jag har bara 15 inne...), men eftersom jag är helt slut ikväll undrade jag om han inte kunde tända brasan i morgon med? Och ja, på den vägen är det....
Det är på tiden att jag vågar dejta igen, varit singel i drygt tre år:crazy:
Måste dock erkänna att det känns rätt nervöst:nailbiting:
Härligt :love: Och nu när jag egentligen loggade in här mest för att få veta hur det gick, så sitter du och suger på den karamellen?! För jag kan inte hitta nån mer info iaf :)
 
Härligt :love: Och nu när jag egentligen loggade in här mest för att få veta hur det gick, så sitter du och suger på den karamellen?! För jag kan inte hitta nån mer info iaf :)
Haha, det står i en annan tråd, glömt uppdatera här:p Det gick bra, vi hade en mysig kväll och kommer att ses igen, dock oklart när... Har dock kontakt via messenger och tja, hoppas att vi kan ses till helgen igen (vederbörande jobbar borta i veckorna :( )
Skyndar långsamt och tar det som det kommer;)
 
Hae inte fått svar på mina senaste sms, då börjar tro att jag är dissad (igen). Han har visserligen alltid varit seg på sms, men nu känns det lite väl..

Det var dock hans förslag att vi skulle ses igen, så får väl se om det kommer nått sms...
 
Haha, det står i en annan tråd, glömt uppdatera här:p Det gick bra, vi hade en mysig kväll och kommer att ses igen, dock oklart när... Har dock kontakt via messenger och tja, hoppas att vi kan ses till helgen igen (vederbörande jobbar borta i veckorna :( )
Skyndar långsamt och tar det som det kommer;)
Glad för dig :love:
 
Fick tummen ur och typ beordrade min brevvän att ses en stund på stan nu i helgen. Vet dock inte riktigt hur jag tänker om framtiden hehe. Trevlig kille, allmänt prat blandat med lite pinsamma tystnader och awkward kram i början och på slutet. Haha, även om jag är lite kluven på huruvida det finns intresse att ses igen (från bådas sidor) så är jag så himla nöjd med att jag tog tag i att styra upp en träff. Det var inte så hemskt som sist jag träffade en Tinderkille (efter dryga månadens skrivande då) och jag känner mig lite cool och modig också hihi. Har iaf fortsatt skicka några meddelanden sen dess och känslan överlag är "trevligt", men kanske inte så mkt "ta mig på köksbordet" (för att använda en Bonde söker fru-referens :D) men kan ju bli annorlunda om man ses igen och inte ser lite dubbelt och suddigt pga nervositet :p

Blev kanske lite osammanhängande nu, men så ser det ut i mitt huvud just nu :angel:
 
Ja, han har inte träffat henne på flera år så jag förstår och vill att han ska åka för hans skull.
Men hans nya visum är inte klart pga de sjukt långa handläggningstiderna som är nu.
Han får inte åka hit igen innan det är klart. Om de inte godkänner det får han inte åka hit alls :(

Usch!

Så han hade kunnat stanna tills visumet var klart och det var ok, men eftersom han åkte iväg så kan det trassla?

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Det är gräsligt när omständigheterna gör att man inte får leva med den man vill
 
Usch!

Så han hade kunnat stanna tills visumet var klart och det var ok, men eftersom han åkte iväg så kan det trassla?

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Det är gräsligt när omständigheterna gör att man inte får leva med den man vill

Ja, det hade ju blivit trassel om han inte fått visumet här med.
Men utan visum kommer han inte in i landet. Kan dröja ett år innan det är klart
 
Ja, det hade ju blivit trassel om han inte fått visumet här med.
Men utan visum kommer han inte in i landet. Kan dröja ett år innan det är klart



Vi har precis varit igenom den typen av omständigheter som satt P för en relation i vår familj.
Väldigt sorgligt. Att vilja men att byråkrati och annat sätter stopp och att uthålligheten för de inblandade inte fanns. För övrigt så är den som blev drabbad av detta i Australien nu (kärleken kom från ett helt annat land)
 
Jag fick kontakt med en märklig man igår...
Han frågade rätt tidigt om jag var intresserad av en dejt, vilket jag inte är eftersom vi dels inte söker samma typ av relation och dels bor han i Kalmar, 3 timmar enkel resa bort ifrån mig.

Han svarar då bland annat om jag inte kunde tänka mig att flytta till honom (om vi gillat varandra) :laugh:

Och sedan byter han ämne till att fråga om jag tycker det är ett problem att han är kortare än mig, och fortsätter fråga om jag skulle tycka det var pinsamt att han är 10 cm kortare, eller mer beroende på om jag har klack eller ej. Om jag tyckt det varit pinsamt om han velat testa mina högklackade skor, om det skulle vara pinsamt att mina vänner/föräldrar såg honom i de skorna.

Han, helt övertygad om att vi skulle passa bra ihop, tycker att jag nog kan flytta ner till honom ändå. Eller åtminstone vara vänner. Han är dock ifrågasättande till varför jag är så negativt inställd till att lära känna någon som bor 3 timmar bort. ”Om allt annat klaffar så är det ju dumt att paja det pga. avståndet”…

Sedermera ifrågasätter han varför jag inte är intresserad av att dejta honom, om jag redan har en pojkvän/någon på G. Jag förklarar att jag inte är intresserad av att ha förhållande med män, kvinnor är mer av intresse vad gäller den biten. Han verkar acceptera det, och börjar fråga lite normala frågor, men han är fortfarande fast i att vi ska/kommer träffas. Så jag påpekar igen att det är för långt. Jag vill inte lära känna någon jag knappt kommer träffa pga. avståndet. Han anser att, ”men om vi börjar gilla varandra så är det inga problem”.

Sedan skickar han en fråga, ”Naturlig tjej som fiser och är dig själv om vi trivs bra?” :rofl:

Kontakten dör därefter.

Några timmar senare skriver en tjej till mig. Ingen presentation, inga bilder, ingenting. Boendes i Kalmar. :laugh: Det KAN såklart vara någon helt annan, men jag vet inte om jag tror på sammanträffanden. :cool:

Inledning från en annan man.
”Färg på dina strumpor vart är du kittlig?”
Sedan går han på som en ångvält. Jag vet inte om han bara fånade sig eller har en fotfetisch, antagligen båda.
”jag är kittlig under fötterna är du bra på att kittlas”
”Vad har du för skostorlek”
”Vart har du fötterna i rummet ???????”
”Killikillikillikill under fötterna”
”Får jag provsitta dig under fötterna”
Sedan dröjer det en vecka, så skickar han ”Färg på dina strumpor vart är du kittlig” igen.


Det står tydligt på min presentation att jag inte är intresserad av seriöst förhållande, så jag blir alltid lika förvånad när män (för det är alltid män) tar kontakt med mig, där de söker en framtida livspartner. Så även den man jag fått kontakt med nyligen. Jag vet att han läst min presentation, men han tycker ändå att ”vi kan testa att ha ett förhållande, och om det inte funkar så vet vi det”. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 861
Senast: Fetaost
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: MiaMia
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
413
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
365
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp