Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ingen som tänker att @Tranan s dejt kanske faktiskt lika gärna vill prata i telefonen som han vill? Jag har svårt att tro att han styr samtalet till 1-2 timmar om hon svarar fåordigt och visar att hon inte vill prata. Hon är ju knappast tvingad att prata med honom.
Jo absolut! Jag har noll åsikter om just det. Ha så mycket kontakt som man gemensamt inbjuder till.

Däremot känner jag att det när det gäller önskemålen om fysisk kontakt är lite tidigt att bestämma sig för att behoven är olika. Jag tror att många med mig behöver lite mer tid är fyra träffar för att kyssar och kramar ska falla sig naturligt.

Viktigt att ha antennerna ute och inte forcera något innan den andra är redo.
 
Men är det nån som sagt att han pratar för länge eller sagt att hon förmodligen inte vill prata ? :confused:

Ah, nu ser jag att par stycken nämnt de långa samtalen. Är det inte lättare att svara dem direkt bara? De flesta skriver ju om att ligga på generellt, inte om samtalen specifikt. Att en vecka in en relation vara störd över att man inte pussas och kramas känns minst sagt hetsigt för mig (om det nu är en vecka, har ingen koll).
Men det stör väl ingen om jag inte singlar ut exakt de som nämnt telefonsamtalen? :confused:
 
Är det ingen som tänker att @Tranan s dejt kanske faktiskt lika gärna vill prata i telefonen som han vill? Jag har svårt att tro att han styr samtalet till 1-2 timmar om hon svarar fåordigt och visar att hon inte vill prata. Hon är ju knappast tvingad att prata med honom.
Nu kan jag såklart bara svara för mig själv. Men va inte så jag menade alls ;) Jag menar mer, det är lätt man kan skrämma bort folk vid att vara för intensiv. Tex prata telefon 2 timmar per dag, att då dom plötsligt backar och då står man där och är sårad. Så är lite för @Tranan skal skydda sig själv också tycker jag. Sen tror jag utifrån ett helt annat perspektiv, att det inte är hälsosamt att vara så "beroende" av denna kontakten (detta är jo inte en "engångsföreteelse" ;) ) & man då står där och blir utnyttjad som körkortstjejen gjorda, för han är så förtjust. Nu är detta ett nätt forum, så svårt för mig att veta exakt hur saker går till, men jag blir lite bekymrad när jag läser dessa inlägg :) och jag skriver detta i bästa andan, inte för att raka ner eller annat. Tycker du @Tranan verkar väldigt bra på att lyssna och reflektera över dessa saker, och jag vill du skal vara lycklig. Det förtjänar alla människor, särskilt dom i denna tråden på buke, tycker det verkar som ett gäng härliga människor helt enkelt.:up:
 
Nu kan jag såklart bara svara för mig själv. Men va inte så jag menade alls ;) Jag menar mer, det är lätt man kan skrämma bort folk vid att vara för intensiv. Tex prata telefon 2 timmar per dag, att då dom plötsligt backar och då står man där och är sårad. Så är lite för @Tranan skal skydda sig själv också tycker jag. Sen tror jag utifrån ett helt annat perspektiv, att det inte är hälsosamt att vara så "beroende" av denna kontakten (detta är jo inte en "engångsföreteelse" ;) ) & man då står där och blir utnyttjad som körkortstjejen gjorda, för han är så förtjust. Nu är detta ett nätt forum, så svårt för mig att veta exakt hur saker går till, men jag blir lite bekymrad när jag läser dessa inlägg :) och jag skriver detta i bästa andan, inte för att raka ner eller annat. Tycker du @Tranan verkar väldigt bra på att lyssna och reflektera över dessa saker, och jag vill du skal vara lycklig. Det förtjänar alla människor, särskilt dom i denna tråden på buke, tycker det verkar som ett gäng härliga människor helt enkelt.:up:
Ja, att @Tranan ska vara rädd om sig själv är ju en bra tanke, absolut. Jag tror att han är ganska bra på det, han gick ju inte i däck när han insåg att det var körlärare han skulle vara, utan fortsatte tydligen leta nya dejter.
 
Ja, att @Tranan ska vara rädd om sig själv är ju en bra tanke, absolut. Jag tror att han är ganska bra på det, han gick ju inte i däck när han insåg att det var körlärare han skulle vara, utan fortsatte tydligen leta nya dejter.
Är jo lätt att det blir missförstånd i skrift också, på ett forum. Att man kan läsa in saker som inte menas ena vägen och andra vägen ;)
 
Som en liten sidenote, så skall jag själv träffa min drak-kille igen ikväll :banana: Ser verkligen fram emot det. Saknat honom lite här under veckan. Känns väldigt bra att träffa någon vart det inte är massor med konstigheter och ångest, men att det bara känns bra, dock lite nervöst ibland :p Det känns verkligen som han är precis det jag letat efter, fast jag inte alls tyckte det efter första träffen :nailbiting: Han har verkligen växt på efter jag lärt känna honom. Jag tar det dock lite sakta för att försöka skydda mig själv, vet hur himla ledsen jag skulle bli om han visade sig vara en annan. Men ikväll är det träff nummer 5 :laugh: Dock har jag fått förkylnings sår, inte så himla roligt när jag vill hångla med honom:banghead: (teenager again):o
 
Men det stör väl ingen om jag inte singlar ut exakt de som nämnt telefonsamtalen? :confused:
Nä men du fick det ju att låta som att en massa klagat över hans långa samtal? Jag läser svaren helt annorlunda och förstod därför inte din kommentar alls. Sen är det ju rätt trevligt att faktiskt tagga eller citera dem man svarar, istället för att skriva så svepande som du gjorde. Men absolut, vill man inte vända sig direkt till den man argumenterar emot så måste man ju inte.
 
Nä men du fick det ju att låta som att en massa klagat över hans långa samtal? Jag läser svaren helt annorlunda och förstod därför inte din kommentar alls. Sen är det ju rätt trevligt att faktiskt tagga eller citera dem man svarar, istället för att skriva så svepande som du gjorde. Men absolut, vill man inte vända sig direkt till den man argumenterar emot så måste man ju inte.
Och jag tycker att det beror helt vad det handlar om. Jag kritiserade ingen, det jag skrev var ingen polemik med någon. Jag gjorde bara en reflektion som jag bedömde som okontroversiell utifrån det jag läst, därför backade jag inte och kollade vilka jag skulle tagga.
 
Jag tänker också att om @Tranan och dejten vill prata hela dagarna så får de ju gärna göra det. Men jag tänker att det kan vara sunt att fundera över varför man känner sig ensam. Och jag tror inte att en partner automatiskt kan lösa att man känner sig ensam för då tror jag att det är lätt att partnern blir hela ens värld. Så min rekommendation till Tranan är att också bygga upp med intressen, vänner etc och se en partner som en bonus. Inte att en partner är en förutsättning för att man ska vara lycklig och inte känna sig ensam.
 
Hade den här konversationen idag:

Han: Lust o ses på ett glas vin imorron fredag?
Jag kikar in på hans profil och kan konstatera att vi inte riktigt söker samma, och skriver det.
Han: Jo, söker seriöst
Jag: Ja? :confused: Det gör inte jag.
Han: Jasså nä men inte jag heller :) Vet inte vad jag söker mys. Kan vi ses?
Jag: :confused: Men du skrev ju just att du söker seriöst?
Han: Nä jag gör inte det. Dricker du vin? Hade tänkt vi kunde ses o ha trevligt ikväll.
Jag: Vi söker inte samma här.
Han: Vi kan väl ses o mysa.
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Är du säker?
Jag: Ja. (Vad sjutton är det ens för fråga?)
Han: Synd.
Sedan antar jag att han gett med sig, och det är tyst flera timmar innan han tar kontakt igen och frågar om jag har kik.

Jag finner det här beteendet rätt lustigt. Har stött på flera män som sagt de velat/sökt en sak, och när jag har nekat så har de sagt "nej, inte jag heller, jag söker samma som dig". Jag brukar tolka det som att de vill ses och sedan ska övertyga mig om att jag vill det de vill, typ. Men jag fattar inte riktigt vitsen med beteendet faktiskt... Istället för att bara träffa någon som söker samma?
 
Hade den här konversationen idag:

Han: Lust o ses på ett glas vin imorron fredag?
Jag kikar in på hans profil och kan konstatera att vi inte riktigt söker samma, och skriver det.
Han: Jo, söker seriöst
Jag: Ja? :confused: Det gör inte jag.
Han: Jasså nä men inte jag heller :) Vet inte vad jag söker mys. Kan vi ses?
Jag: :confused: Men du skrev ju just att du söker seriöst?
Han: Nä jag gör inte det. Dricker du vin? Hade tänkt vi kunde ses o ha trevligt ikväll.
Jag: Vi söker inte samma här.
Han: Vi kan väl ses o mysa.
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Är du säker?
Jag: Ja. (Vad sjutton är det ens för fråga?)
Han: Synd.
Sedan antar jag att han gett med sig, och det är tyst flera timmar innan han tar kontakt igen och frågar om jag har kik.

Jag finner det här beteendet rätt lustigt. Har stött på flera män som sagt de velat/sökt en sak, och när jag har nekat så har de sagt "nej, inte jag heller, jag söker samma som dig". Jag brukar tolka det som att de vill ses och sedan ska övertyga mig om att jag vill det de vill, typ. Men jag fattar inte riktigt vitsen med beteendet faktiskt... Istället för att bara träffa någon som söker samma?
Jag tror många vill träffa någon... nästan vilken som helst. De vill bara ha en partner.
Att man ska vilja ha samma saker verkar de inte tänka på.
 
Jag tror många vill träffa någon... nästan vilken som helst. De vill bara ha en partner.
Att man ska vilja ha samma saker verkar de inte tänka på.
Jag tycker det är vanligt bland personer som bara vill ha tillfälligt sex också. Om jag inte söker det då, så bestämmer de sig för att det inte heller är det de söker, utan de kan tänka sig förhållande/vänner/träningskompis eller vad som helst. Fast de antagligen inte alls vill något av de alternativen.
 
Jag tycker det är vanligt bland personer som bara vill ha tillfälligt sex också. Om jag inte söker det då, så bestämmer de sig för att det inte heller är det de söker, utan de kan tänka sig förhållande/vänner/träningskompis eller vad som helst. Fast de antagligen inte alls vill något av de alternativen.
Eller personer som svarar "det ordnar sig nog" på allt
Tex han var jätteallergisk mot djur och jag sa att jag hade hund och katt som jag tänkte behålla.
Eller en person som absolut inte ville ha barn medan jag ville det.
Men det ordnar sig nog...
 
Nu blockerade personen mig när jag inte ville ringa honom, och för sjuttioelfte gången sa att jag inte var intresserad :p :laugh:
Han blockade tydligen inte alls. Han skrev "Block", sedan dröjer det någon minut innan han skickar "Eller?" Sedan frågar han (igen) om han ska blocka mig, tillägger att han blockar varje dag, och skriver sedan att han inte vill blocka mig för att jag verkar reko och han vill träffas. :laugh: :banghead: Ytterligare en stund efter skriver han att han nyss kommit ifrån jobb, badat och inte har något på sig. Jaha? Är det meningen att jag ska bli alldeles till mig av det eller? :wtf:
 
Han blockade tydligen inte alls. Han skrev "Block", sedan dröjer det någon minut innan han skickar "Eller?" Sedan frågar han (igen) om han ska blocka mig, tillägger att han blockar varje dag, och skriver sedan att han inte vill blocka mig för att jag verkar reko och han vill träffas. :laugh: :banghead: Ytterligare en stund efter skriver han att han nyss kommit ifrån jobb, badat och inte har något på sig. Jaha? Är det meningen att jag ska bli alldeles till mig av det eller? :wtf:
Stabil kille alltså.. :banghead: blocka kanske? :angel:
 
Han blockade tydligen inte alls. Han skrev "Block", sedan dröjer det någon minut innan han skickar "Eller?" Sedan frågar han (igen) om han ska blocka mig, tillägger att han blockar varje dag, och skriver sedan att han inte vill blocka mig för att jag verkar reko och han vill träffas. :laugh: :banghead: Ytterligare en stund efter skriver han att han nyss kommit ifrån jobb, badat och inte har något på sig. Jaha? Är det meningen att jag ska bli alldeles till mig av det eller? :wtf:

En desperat fan (ursäkta språket) :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
315
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
531
Senast: gullviva
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
980
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 966
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp