Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill ni veta något roligt? Det där är en kompis :D

Hälsa att jag och mina vänner har haft riktigt roligt åt henne senaste dagarna :p

KL

Min nya Tinderinställning gjorde att saker och ting tog en oväntad vändning igår. I onsdags var jag ute med några tjejkompisar och sprang in i en kille som jag gick i grundskolan med. Jag hade inte träffat honom på 15 år, och i slutet av högstadiet hade jag en sån himla crush på honom :o Igår dök han upp på Tinder, i och med att jag nu dragit ner åldersgränsen och han är ett år yngre än mig :up: Vi matchade och jag skrev typ "Kul att se dig här om dagen! Visste du att jag hade en sån himla crush på dig i högstadiet?" och han svarade "Det var väl ändå rätt så ömsesidigt och något som hela skolan visste om ;)"

Gissa vem som ligger i min säng just nu :p
 
Hälsa att jag och mina vänner har haft riktigt roligt åt henne senaste dagarna :p

KL

Min nya Tinderinställning gjorde att saker och ting tog en oväntad vändning igår. I onsdags var jag ute med några tjejkompisar och sprang in i en kille som jag gick i grundskolan med. Jag hade inte träffat honom på 15 år, och i slutet av högstadiet hade jag en sån himla crush på honom :o Igår dök han upp på Tinder, i och med att jag nu dragit ner åldersgränsen och han är ett år yngre än mig :up: Vi matchade och jag skrev typ "Kul att se dig här om dagen! Visste du att jag hade en sån himla crush på dig i högstadiet?" och han svarade "Det var väl ändå rätt så ömsesidigt och något som hela skolan visste om ;)"

Gissa vem som ligger i min säng just nu :p

:love::love::love: :up:
 
Skrev lite med en kille på Tinder och planen var att vi skulle ses igår.
Jag letade upp honom på Facebook och googlade sen hans namn.. han har visst blivit anklagad för våldtäkt... osv. :crazy:

Annars så hör kollega 1 av sig för mycket.
Militären hörde av sig igår och sa att vi kunde ses imorgon, jag frågade om han ville gå på bio innan, men nä det var han inte intresserad av (vilket jag anade)

Såg mitt ex idag när jag parkerade bilen, fick världens hjärtklappning :cautious: snark.
 
Appropå ex så berättade fb för mej häromdagen att ex-sambon nu köpt hus och blivit sambo igen.
Kunde inte riktigt låta bli att fundera över hur länge det förhållandet pågått eftersom vi separerade i februari förra året och han flyttade ut i maj :meh: Men visst, en del har mer bråttom än andra..

P finns fortfarande med i mitt liv och allt fungerar bra. Vi försöker pussla ihop 2 hektiska vardagar och träffas i regel ett par gånger i veckan iaf :) Jag stormtrivs, både med livet i stort och med P :love:
 
Eh, hade ju en potentiell kk på gång... Hade bokat in en träff nästa söndag, preliminärt tillsvidare. Nu fick han reda på att det ska festas på lördagen och han är rädd att han kommer vara bakis på söndagen. Sa till honom att det är väl bara att välja, boka om träffen eller låta bli att supa sig dyngrak, what's the big deal liksom? Men nej, svaret jag fick var "dricker du själv? du vet hur det lätt kan bli vid bra stämning, folk har kul, diggar musik, allmänt trevlig, man börjar med en öl för att vakna med världens huvudvärk dagen efter :P" och att han visst vill ses på söndagen.

Jag känner mest ett enda stort "orka". Kan inte låta bli att tolka det som att här är en snubbe som vid 39 års ålder fortfarande inte lärt sig hantera alkohol, än mindre att man faktiskt kan tacka nej till femtielva öl till och det känns faktiskt inte lockande alls. Har haft en kk som envisades med att han var tvungen att festa varje helg och gärna mitt i veckan utöver det och på fyllan betedde sig som skit (lång historia och lite mer komplicerat än bara kk förvisso - det var många fina ord och löften över telefon som inte gällde när han var nykter, själv var jag dökär och blev bara sårad om och om och om igen) och ptja, jag har väl blivit smått allergisk mot den här typen som ser alkohol som så jäkla viktigt liksom. Jag fattar att det kan gå överstyr, been there done that, men när man förutsätter att det kommer gå överstyr istället för att bara utgå från att man bara ska ta en öl exempelvis, då ser jag det som en varningssignal liksom.

Vad säger ni, överanalyserar/feltolkar jag här?
 
Eh, hade ju en potentiell kk på gång... Hade bokat in en träff nästa söndag, preliminärt tillsvidare. Nu fick han reda på att det ska festas på lördagen och han är rädd att han kommer vara bakis på söndagen. Sa till honom att det är väl bara att välja, boka om träffen eller låta bli att supa sig dyngrak, what's the big deal liksom? Men nej, svaret jag fick var "dricker du själv? du vet hur det lätt kan bli vid bra stämning, folk har kul, diggar musik, allmänt trevlig, man börjar med en öl för att vakna med världens huvudvärk dagen efter :P" och att han visst vill ses på söndagen.

Jag känner mest ett enda stort "orka". Kan inte låta bli att tolka det som att här är en snubbe som vid 39 års ålder fortfarande inte lärt sig hantera alkohol, än mindre att man faktiskt kan tacka nej till femtielva öl till och det känns faktiskt inte lockande alls. Har haft en kk som envisades med att han var tvungen att festa varje helg och gärna mitt i veckan utöver det och på fyllan betedde sig som skit (lång historia och lite mer komplicerat än bara kk förvisso - det var många fina ord och löften över telefon som inte gällde när han var nykter, själv var jag dökär och blev bara sårad om och om och om igen) och ptja, jag har väl blivit smått allergisk mot den här typen som ser alkohol som så jäkla viktigt liksom. Jag fattar att det kan gå överstyr, been there done that, men när man förutsätter att det kommer gå överstyr istället för att bara utgå från att man bara ska ta en öl exempelvis, då ser jag det som en varningssignal liksom.

Vad säger ni, överanalyserar/feltolkar jag här?
Jag är helt på din sida! Tycker det ringer starka varningsklockor att inte kunna hantera alkohol på ett bättre sätt. Självklart kan det gå över styr, men det är liksom inget man planerar för!
 
@gul_zebra Men jag fattar inte, vad är hans tanke? Vill han att era planer ska hänga i luften tills han vet om han blir bakis eller inte? Det låter ju fett respektlöst. Som du säger, är man en vuxen människa borde det inte vara svårt att hålla igen eller boka om.

Jag är en sån som kan bli ruggigt bakis av måttligt med alkohol men jag skulle aldrig få för mig att låta det avgöra om jag ska träffa någon eller inte. Har jag något att göra dagen efter dricker jag ett glas vin eller inte alls. Eller också bokar jag om.
 
Appropå ex så berättade fb för mej häromdagen att ex-sambon nu köpt hus och blivit sambo igen.
Kunde inte riktigt låta bli att fundera över hur länge det förhållandet pågått eftersom vi separerade i februari förra året och han flyttade ut i maj :meh: Men visst, en del har mer bråttom än andra..

P finns fortfarande med i mitt liv och allt fungerar bra. Vi försöker pussla ihop 2 hektiska vardagar och träffas i regel ett par gånger i veckan iaf :) Jag stormtrivs, både med livet i stort och med P :love:

Det behöver inte betyda något.
Min exman blev sambo igen någon månad efter att vi sålt huset.
Nu, drygt ett år senare ska de gifta sig.
Jag är 100% säker på att de inte hade något innan även om de kände varandra.
 
Appropå ex så berättade fb för mej häromdagen att ex-sambon nu köpt hus och blivit sambo igen.
Kunde inte riktigt låta bli att fundera över hur länge det förhållandet pågått eftersom vi separerade i februari förra året och han flyttade ut i maj :meh: Men visst, en del har mer bråttom än andra..

P finns fortfarande med i mitt liv och allt fungerar bra. Vi försöker pussla ihop 2 hektiska vardagar och träffas i regel ett par gånger i veckan iaf :) Jag stormtrivs, både med livet i stort och med P :love:
Fast det är ett år sedan. På ett år kan mkt hända.
 
Jag är helt på din sida! Tycker det ringer starka varningsklockor att inte kunna hantera alkohol på ett bättre sätt. Självklart kan det gå över styr, men det är liksom inget man planerar för!
Men precis! Själv lärde jag mig inte förrän vid 30 att man inte shottar en större mängd Finlandia när man bara käkat sallad :angel: Men inte sjutton hade jag gjort det om jag haft planer dagen efter heller, det är ffs bara att prioritera. Kunde jag som liten skitunge prioritera mellan att lägga veckopengen på lördagsgodis eller en serietidning så borde en 39-åring kunna prioritera om han vill ligga eller supa tycker jag.

@gul_zebra Men jag fattar inte, vad är hans tanke? Vill han att era planer ska hänga i luften tills han vet om han blir bakis eller inte? Det låter ju fett respektlöst. Som du säger, är man en vuxen människa borde det inte vara svårt att hålla igen eller boka om.

Jag är en sån som kan bli ruggigt bakis av måttligt med alkohol men jag skulle aldrig få för mig att låta det avgöra om jag ska träffa någon eller inte. Har jag något att göra dagen efter dricker jag ett glas vin eller inte alls. Eller också bokar jag om.
Hänger lite i luften gör det oavsett, vi bokade just preliminärt då jag konstaterade på en gång att jag kan behöva dra med kort varsel - men att jag då hojtar till senast dagen innan (snubben åker från Stockholm till Borlänge, så det är inte direkt nåt att boka av en halvtimme innan om man säger så). Han säger sig absolut vilja ses på söndagen "men..." helt enkelt. Så det vete fasen faktiskt. Får se vad han svarar härnäst, själv är jag inte sugen alls som det ser ut nu utan det lutar åt att jag letar vidare.
 
Det behöver inte betyda något.
Min exman blev sambo igen någon månad efter att vi sålt huset.
Nu, drygt ett år senare ska de gifta sig.
Jag är 100% säker på att de inte hade något innan även om de kände varandra.

Fast det är ett år sedan. På ett år kan mkt hända.

Ett år kanske inte är så kort tid iaf. Men för mej är det det. Iofs så var det han som lämnade mej och hade processat det mesta och var "klar" när han släppte bomben för mej. Det som han jobbat med innan separationen har jag gått igenom efteråt så att säga..
 
Ett år kanske inte är så kort tid iaf. Men för mej är det det. Iofs så var det han som lämnade mej och hade processat det mesta och var "klar" när han släppte bomben för mej. Det som han jobbat med innan separationen har jag gått igenom efteråt så att säga..
Ja jag tror det är olika för folk. Vissa är klara att gå vidare direkt. Jag bröt upp i somras och det är först nu jag är redo på riktigt så det är olika.
 
Ett år kanske inte är så kort tid iaf. Men för mej är det det. Iofs så var det han som lämnade mej och hade processat det mesta och var "klar" när han släppte bomben för mej. Det som han jobbat med innan separationen har jag gått igenom efteråt så att säga..

Jag var den som lämnade och min man blev rätt chockad men han kom över det snabbt tydligen.
Alla är som sagt olika.
 
Jag följer tråden i tysthet, i syfte att bli mer aktiv när jag planerar att börja dejta, vilket jag inte har gjort än. Planerat att börja dejta alltså. Ändå så sitter jag helt plötsligt här med lite för mycket på en gång, som jag skulle behöva lite input på. O_o

Hur säger man på bästa sätt till någon att han är sjukt trevlig, ödmjuk, sympatisk, snäll och verkligen intressant på ett intellektuellt plan, men att det inte finns någon fysisk attraktion från min sida? Jag vet att det finns från hans sida och vi har känt på det lite och det lyfte inte riktigt liksom.
Det som krånglar till det lite (för mig) är att det finns något i personligheten som jag intresseras av, som jag egentligen skulle vilja upptäcka mer av. Men det känns ju lite väl drygt och ego att föreslå fortsatta långa, djupa samtal över ett glas vin, men inget hångel, när det är uppenbart att det finns andra förhoppningar från hans sida. Jag antar att jag inte borde ta upp den delen, eftersom det blir som att försöka äta kakan och ha den kvar? Att dissa och samtidigt ge hopp är ju rätt otrevligt kan jag tycka.

Jag är verkligen inte ute efter något seriöst och det borde inte han vara heller eftersom vi flyttar långt åt olika håll om två månader.
 
Han säger sig absolut vilja ses på söndagen "men..." helt enkelt. Så det vete fasen faktiskt. Får se vad han svarar härnäst, själv är jag inte sugen alls som det ser ut nu utan det lutar åt att jag letar vidare.

Ah jo men det är ju en sak om man kanske har planer än om man kanske råkar dricka för mycket. Tycker jag då. Förstår att du inte är så sugen på att ses, det hade inte jag heller varit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
228
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 539
Senast: Scata
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp