Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag följer tråden i tysthet, i syfte att bli mer aktiv när jag planerar att börja dejta, vilket jag inte har gjort än. Planerat att börja dejta alltså. Ändå så sitter jag helt plötsligt här med lite för mycket på en gång, som jag skulle behöva lite input på. O_o

Hur säger man på bästa sätt till någon att han är sjukt trevlig, ödmjuk, sympatisk, snäll och verkligen intressant på ett intellektuellt plan, men att det inte finns någon fysisk attraktion från min sida? Jag vet att det finns från hans sida och vi har känt på det lite och det lyfte inte riktigt liksom.
Det som krånglar till det lite (för mig) är att det finns något i personligheten som jag intresseras av, som jag egentligen skulle vilja upptäcka mer av. Men det känns ju lite väl drygt och ego att föreslå fortsatta långa, djupa samtal över ett glas vin, men inget hångel, när det är uppenbart att det finns andra förhoppningar från hans sida. Jag antar att jag inte borde ta upp den delen, eftersom det blir som att försöka äta kakan och ha den kvar? Att dissa och samtidigt ge hopp är ju rätt otrevligt kan jag tycka.

Jag är verkligen inte ute efter något seriöst och det borde inte han vara heller eftersom vi flyttar långt åt olika håll om två månader.

Det är väl bara att säga som det är att det inte klickar rent attraktionsmässigt för din del, men att du gillar han som person och skulle uppskatta en fortsatt bekantskap, men poängtera att det enbart handlar om vänskap. Så får han avgöra om han vill fortsätta på det spåret eller lägga nerhelt och hållet.
 
Det där med vänskap.
Har vid ett antal tillfällen råkat ut för att det skulle backas dit. Visst surt om det är en fin tjej men visst.

Bara det att sen hör jag inte av dem, det blir jag som få hålla lite kontakt i så fall men det ledsnar man ju snart på.
Får känslan av att de inte vågade säga att de ville bryta helt. Blir ju dubbelt surt på detta viset!
 
Det är väl bara att säga som det är att det inte klickar rent attraktionsmässigt för din del, men att du gillar han som person och skulle uppskatta en fortsatt bekantskap, men poängtera att det enbart handlar om vänskap. Så får han avgöra om han vill fortsätta på det spåret eller lägga nerhelt och hållet.

Jag vet, bara att säga.... :D men det är inte så lätt, jag är svindålig generellt på att prata känslor och vill helst inte såra, såklart.
Bara säga i text eller face to face?
 
Det där med vänskap.
Har vid ett antal tillfällen råkat ut för att det skulle backas dit. Visst surt om det är en fin tjej men visst.

Bara det att sen hör jag inte av dem, det blir jag som få hålla lite kontakt i så fall men det ledsnar man ju snart på.
Får känslan av att de inte vågade säga att de ville bryta helt. Blir ju dubbelt surt på detta viset!

De gånger som jag har velat hålla något på vänskaplig nivå, trots att jag vet att den andre vill mer, så har jag också sagt att det är upp till den andre avgöra om vi ska fortsätta att hålla kontakt och får därmed inleda fortsatt kontakt. Om jag hade varit mer intresserad av någon som bara såg mig som vän, hade jag tyckt det var skitjobbigt om sen den personen tog kontakt med mig i tid och otid, innan jag hade paketerat in mina känslor ordentligt och varit redo att fortsätta som vänner enbart.
 
Jag vet, bara att säga.... :D men det är inte så lätt, jag är svindålig generellt på att prata känslor och vill helst inte såra, såklart.
Bara säga i text eller face to face?
Jag vet! Jag är typ sämst på att prata känslor och försöker samla mod till mig att berätta för en person att jag verkligen gillar honom :nailbiting::o Jag har oftast inga problem att avböja fortsatt dejtande, men att däremot vara den som ska blotta sina känslor när man är osäker på om personen gillar mig bara som vän eller om det är besvarat det är typ det svåraste jag vet!

Jag tänker att sättet du väljer beror väl lite på hur er kontakt idag ser ut. Jag har ofta när jag känt att det inte varit mer valt att sms eftersom det har varit vårt kontaktsätt och känns drygt att "bjuda ut" någon för att säga att man inte vill mer. Jag hade blivit väldigt obekväm i den sitsen om jag var den andra parten. Skillnad är det ju på när man ska avsluta en uttalad relation, då tycker jag att man gör det face-to-Face om man inte har särskilda omständigheter, men i ett tidigt dejtingstadium tycker jag sms eller telefon funkar fint.
 
Jag vet! Jag är typ sämst på att prata känslor och försöker samla mod till mig att berätta för en person att jag verkligen gillar honom :nailbiting::o Jag har oftast inga problem att avböja fortsatt dejtande, men att däremot vara den som ska blotta sina känslor när man är osäker på om personen gillar mig bara som vän eller om det är besvarat det är typ det svåraste jag vet!

Jag tänker att sättet du väljer beror väl lite på hur er kontakt idag ser ut. Jag har ofta när jag känt att det inte varit mer valt att sms eftersom det har varit vårt kontaktsätt och känns drygt att "bjuda ut" någon för att säga att man inte vill mer. Jag hade blivit väldigt obekväm i den sitsen om jag var den andra parten. Skillnad är det ju på när man ska avsluta en uttalad relation, då tycker jag att man gör det face-to-Face om man inte har särskilda omständigheter, men i ett tidigt dejtingstadium tycker jag sms eller telefon funkar fint.

Heja dig, det är bara att våga! :D Men jag förstår din känsla och hade antagligen känt mig likadan i det läget.

Vi träffades ju första gången IRL och kommer troligtvis stöta på varandra igen, stan är såpass liten och vi jobbar i relaterade organisationer. Jag skulle ju tycka det var sjukt skönt om jag kunde ta det på mess, men jag vet inte om det är ofint. Får klura lite på det.
 
Vad säger ni om det här - på HP (skulle det ens vara BC ;))
"Hej!
Skulle nog vara trevligt att få lära känna dig mer:)
Dock vill jag vara tydlig med att det blir helt utan sexsnack i början.
Vad tycker du om det?
Har bilder om du vill se
Kram XXX"

Ojoj, säger jag - kontakt på hp utan sexsnack i början???? :eek::confused::banghead::laugh:
 
Jag vet! Jag är typ sämst på att prata känslor och försöker samla mod till mig att berätta för en person att jag verkligen gillar honom :nailbiting::o Jag har oftast inga problem att avböja fortsatt dejtande, men att däremot vara den som ska blotta sina känslor när man är osäker på om personen gillar mig bara som vän eller om det är besvarat det är typ det svåraste jag vet!

Precis likadant för mig. Har lätt att dissa folk men att säga att jag faktiskt är intresserad och har känslor är jättesvårt.
Med ryssen försöker jag låta bli att tänka så mycket alls, det blir bara rörigt i mitt huvud.
 
Precis likadant för mig. Har lätt att dissa folk men att säga att jag faktiskt är intresserad och har känslor är jättesvårt.
Med ryssen försöker jag låta bli att tänka så mycket alls, det blir bara rörigt i mitt huvud.
Känns skönt att man inte är ensam om sin problematik. Att inte tänka är bra! jag brukar vara chill och inte behöva sätta etiketter och veta var jag har den andra och ta det som det kommer, men i detta fall är jag inte alls så chill med det som jag brukar. Jag tror att det har med att vi har en del gemensamma vänner och dessa frågar ju såklart om oss eftersom vi hängt en del på sistone och det får mina tankar och osäkerheter att rulla igång. Men egentligen är det väl bara att ta tjuren i hornen och få det överstökat. Även om jag inte får det svar jag helst vill ha så är det bättre att veta.
 
Känns skönt att man inte är ensam om sin problematik. Att inte tänka är bra! jag brukar vara chill och inte behöva sätta etiketter och veta var jag har den andra och ta det som det kommer, men i detta fall är jag inte alls så chill med det som jag brukar. Jag tror att det har med att vi har en del gemensamma vänner och dessa frågar ju såklart om oss eftersom vi hängt en del på sistone och det får mina tankar och osäkerheter att rulla igång. Men egentligen är det väl bara att ta tjuren i hornen och få det överstökat. Även om jag inte får det svar jag helst vill ha så är det bättre att veta.

Ja, det är precis samma här. Gemensamma vänner som såklart är nyfikna.
Jag känner inte att jag behöver sätta någon etikett på det heller men samtidigt skulle jag nog vilja prata lite mer om det. Eller kanske inte?
Bara låta det rullar på och se vad som händer.
Eller jag vet inte!
 
Jag känner inte att jag behöver sätta någon etikett på det heller men samtidigt skulle jag nog vilja prata lite mer om det. Eller kanske inte?
Bara låta det rullar på och se vad som händer.
Eller jag vet inte!

Haha exakt det där pendlar jag mellan i mitt huvud också :banghead:
 
Fick svar medan jag var borta: "nja, jag kan kontrollera mig men eftersom det är första gången jag ska spela med det här gänget vette fan hur kvällen slutar :)
antingen spikar vi söndan eller också helgen efter eller också avvaktar vi söndag morgon och bestämmer då? du kanske behöver veta långt innan?

bakfylla har dessutom med åldern att göra,, du är än ung :P vänta tills du är 40 och bakis, det gör ont på riktigt"

Nu är jag bara allmänt trött i huvudet men... Jag vet inte. Hela alkohol-grejen får mig att dra öronen åt mig men jag vet sen innan att jag har lätt för att överanalysera saker också :cautious: Å ena sidan vill jag dra mig ur, å andra sidan vill jag ligga. Vad fan gör man liksom :p

@gul_zebra För mig skulle en gravt försvårande omständighet vara att det är äckligt att hångla med någon som stinker bakfylla. :cautious:
Haha ja är han bakis så är jag inte speciellt sugen på att ses just då oavsett. Har inte ens träffat karln innan liksom :p Men det vete fan om man ska boka om eller skita i det helt och hållet.
 
@gul_zebra Jag hade inte alls reagerat på det där, tycker det han säger är helt rimligt. Men känns det inte bra för dig är det ju bara att säga tack men nej tack :).
 
Fick svar medan jag var borta: "nja, jag kan kontrollera mig men eftersom det är första gången jag ska spela med det här gänget vette fan hur kvällen slutar :)
antingen spikar vi söndan eller också helgen efter eller också avvaktar vi söndag morgon och bestämmer då? du kanske behöver veta långt innan?

bakfylla har dessutom med åldern att göra,, du är än ung :P vänta tills du är 40 och bakis, det gör ont på riktigt"

Nu är jag bara allmänt trött i huvudet men... Jag vet inte. Hela alkohol-grejen får mig att dra öronen åt mig men jag vet sen innan att jag har lätt för att överanalysera saker också :cautious: Å ena sidan vill jag dra mig ur, å andra sidan vill jag ligga. Vad fan gör man liksom :p


Haha ja är han bakis så är jag inte speciellt sugen på att ses just då oavsett. Har inte ens träffat karln innan liksom :p Men det vete fan om man ska boka om eller skita i det helt och hållet.
Det är tufft att supa och skryta om hur bakis man är, vet du väl ;) - i synnerhet då man passerat 40 O_o

Jag tycker iaf han låter väldigt barnslig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
231
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 814
Senast: Scata
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
784
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp