Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med vänskap.
Har vid ett antal tillfällen råkat ut för att det skulle backas dit. Visst surt om det är en fin tjej men visst.

Bara det att sen hör jag inte av dem, det blir jag som få hålla lite kontakt i så fall men det ledsnar man ju snart på.
Får känslan av att de inte vågade säga att de ville bryta helt. Blir ju dubbelt surt på detta viset!

kan vara känsligt :) men det är bättre att säga till på ett fint sätt. Lycka till
 
Jag har gått ifrån att skriva till att tala i tfn. Kan väl säga att vi skulle ha fortsatt skriva till varandra.
Hade den inbillningen att det skulle vara helt annorlunda.
Men ger det en chans och
skall träffa personen. Så jag har tagit ett steg in i dejtingdjungeln.
Hoppas jag hittar ut sen då :)
 
Suck. Söndag, känner mig hemskt ensam, tänker massor på mitt ex, ska lämna tillbaka herr pudel idag och det är skitväder ute.
 
Absolut, det är därför jag försöker samla ihop mig och mina tankar för att lyckas förmedla det på ett bra, ärligt och osvamligt sätt.

Det blev i text och jag tror att det inte blev alldeles för svamligt. Och självklart tar han det bra och är så förbaskat förstående och respektfull så jag bara muttrar (för mig själv) över att hittar en snubbe som är bra på alla sätt och vis OCH intresserad av mig... och då klickar det inte hos mig. Muttrar eftersom såna snubbar verkar vara svåra att hitta.

Och det känns bra. Det känns framförallt skönt att ha talat klarspråk och om vi fortsätter att umgås kan det vara utan undertoner som jag behöver försöka tolka (vilket jag är jättedålig på). :up:
 
Det blev i text och jag tror att det inte blev alldeles för svamligt. Och självklart tar han det bra och är så förbaskat förstående och respektfull så jag bara muttrar (för mig själv) över att hittar en snubbe som är bra på alla sätt och vis OCH intresserad av mig... och då klickar det inte hos mig. Muttrar eftersom såna snubbar verkar vara svåra att hitta.

Och det känns bra. Det känns framförallt skönt att ha talat klarspråk och om vi fortsätter att umgås kan det vara utan undertoner som jag behöver försöka tolka (vilket jag är jättedålig på). :up:
Härligt att han tog det bra. Hoppas han vill fortsätta er bekantskap i framtiden.
 
Fick svar medan jag var borta: "nja, jag kan kontrollera mig men eftersom det är första gången jag ska spela med det här gänget vette fan hur kvällen slutar :)
antingen spikar vi söndan eller också helgen efter eller också avvaktar vi söndag morgon och bestämmer då? du kanske behöver veta långt innan?

bakfylla har dessutom med åldern att göra,, du är än ung :P vänta tills du är 40 och bakis, det gör ont på riktigt"

Nu är jag bara allmänt trött i huvudet men... Jag vet inte. Hela alkohol-grejen får mig att dra öronen åt mig men jag vet sen innan att jag har lätt för att överanalysera saker också :cautious: Å ena sidan vill jag dra mig ur, å andra sidan vill jag ligga. Vad fan gör man liksom :p


Haha ja är han bakis så är jag inte speciellt sugen på att ses just då oavsett. Har inte ens träffat karln innan liksom :p Men det vete fan om man ska boka om eller skita i det helt och hållet.

Jag skulle hitta nån annan. Folk som inte kan planera saker för att de inte vet hur bakis de kommer vara håller jag mig undan ifrån. Och kommentaren om att du är ung och vänta till du är 40 :yuck:, "lilla gumman du kommer förstå när du blir äldre" :down:
 
@gul_zebra Jag hade inte alls reagerat på det där, tycker det han säger är helt rimligt. Men känns det inte bra för dig är det ju bara att säga tack men nej tack :).

@gul_zebra jag hade avbokat det helt och hållet och hittat någon annan att ligga med. Tycker inte du överanalyserar. Om alkoholen går utöver de planer man har och påverkar på detta sätt tycker jag att man har ett problem.

Det är tufft att supa och skryta om hur bakis man är, vet du väl ;) - i synnerhet då man passerat 40 O_o

Jag tycker iaf han låter väldigt barnslig.

Jag skulle hitta nån annan. Folk som inte kan planera saker för att de inte vet hur bakis de kommer vara håller jag mig undan ifrån. Och kommentaren om att du är ung och vänta till du är 40 :yuck:, "lilla gumman du kommer förstå när du blir äldre" :down:

Har sovit på saken och surprise, fortfarande velig :meh:
Jag kan förstå att det blir lite öl när man drar ut på spelning första gången, och hade han bara velat boka om träffen så jamen absolut! Det var typ det första jag sa, bara att välja mellan att boka om eller dricka med måtta/inte alls, no big deal liksom.

"vi ska alltså ha en första spelning ever, hur kvällen slutar vet jag inte. jag är spontan person, inte den som på förhand bestämt sig för 2 öl och sen hem oavsett. har gott om såna kompisar och har aldrig förstått mig på dom :)
är vi uppe till kl 5 och hunnit dricka en del så är man inte superpigg dagen efter om man säger så. inte lika med att man inte kan kontrollera sitt drickande utan att man haft trevlig o varit uppe hela natten."

Alltså denna spontanitet och att vara uppe sent efter en första spelning och att det blir alkohol, jag har verkligen inga problem med det. Själv hade jag helt enkelt bokat om träffen och så hade det varit bra så, ain't no big deal. Att inte förstå sig på kompisarna som förmodligen helt enkelt prioriterar annat framför fylla, det däremot har jag problem med. Inställningen till alkoholen helt enkelt.

"Lilla gumman"-grejen märkte jag inte ens av och tolkar nog inte så heller. Jag konstaterade mest att jag blev då fan så mycket mer bakis vid 16 än nu vid 30, är jag felskapt eller?! :p
 
Har sovit på saken och surprise, fortfarande velig :meh:
Jag kan förstå att det blir lite öl när man drar ut på spelning första gången, och hade han bara velat boka om träffen så jamen absolut! Det var typ det första jag sa, bara att välja mellan att boka om eller dricka med måtta/inte alls, no big deal liksom.

"vi ska alltså ha en första spelning ever, hur kvällen slutar vet jag inte. jag är spontan person, inte den som på förhand bestämt sig för 2 öl och sen hem oavsett. har gott om såna kompisar och har aldrig förstått mig på dom :)
är vi uppe till kl 5 och hunnit dricka en del så är man inte superpigg dagen efter om man säger så. inte lika med att man inte kan kontrollera sitt drickande utan att man haft trevlig o varit uppe hela natten."

Alltså denna spontanitet och att vara uppe sent efter en första spelning och att det blir alkohol, jag har verkligen inga problem med det. Själv hade jag helt enkelt bokat om träffen och så hade det varit bra så, ain't no big deal. Att inte förstå sig på kompisarna som förmodligen helt enkelt prioriterar annat framför fylla, det däremot har jag problem med. Inställningen till alkoholen helt enkelt.

"Lilla gumman"-grejen märkte jag inte ens av och tolkar nog inte så heller. Jag konstaterade mest att jag blev då fan så mycket mer bakis vid 16 än nu vid 30, är jag felskapt eller?! :p
Varför skriver du inte bara då att du hellre vill att ni tar det en annan gång när han inte ska festa kvällen innan?
 
Varför skriver du inte bara då att du hellre vill att ni tar det en annan gång när han inte ska festa kvällen innan?

Jag kan förstå att det blir lite öl när man drar ut på spelning första gången, och hade han bara velat boka om träffen så jamen absolut! Det var typ det första jag sa, bara att välja mellan att boka om eller dricka med måtta/inte alls, no big deal liksom.
Kruxet är att jag inte är säker på om jag vill ses alls när han har den inställning han har, men att jag heller inte är säker på om det är jag som överanalyserar.
 
Har sovit på saken och surprise, fortfarande velig :meh:
Jag kan förstå att det blir lite öl när man drar ut på spelning första gången, och hade han bara velat boka om träffen så jamen absolut! Det var typ det första jag sa, bara att välja mellan att boka om eller dricka med måtta/inte alls, no big deal liksom.

"vi ska alltså ha en första spelning ever, hur kvällen slutar vet jag inte. jag är spontan person, inte den som på förhand bestämt sig för 2 öl och sen hem oavsett. har gott om såna kompisar och har aldrig förstått mig på dom :)
är vi uppe till kl 5 och hunnit dricka en del så är man inte superpigg dagen efter om man säger så. inte lika med att man inte kan kontrollera sitt drickande utan att man haft trevlig o varit uppe hela natten."

Alltså denna spontanitet och att vara uppe sent efter en första spelning och att det blir alkohol, jag har verkligen inga problem med det. Själv hade jag helt enkelt bokat om träffen och så hade det varit bra så, ain't no big deal. Att inte förstå sig på kompisarna som förmodligen helt enkelt prioriterar annat framför fylla, det däremot har jag problem med. Inställningen till alkoholen helt enkelt.

"Lilla gumman"-grejen märkte jag inte ens av och tolkar nog inte så heller. Jag konstaterade mest att jag blev då fan så mycket mer bakis vid 16 än nu vid 30, är jag felskapt eller?! :p
Jag håller helt med dig att det där med att inte förstå att kompisar kan prioritera annat framför stt festa inte känns som en trevlig inställning, varken mot att andra människor fungerar på ett annat sätt eller att festa och fylla måste ligga högt på priolistan för att vara en person man "förstår sig på".

Och sen säger jag bullshit om hans utläggning om att vara en spontan person. Han har ju i princip redan planerat att han ska vara ute hela natten... inte så spontant i min värld :meh: spontant är att han råkade vara ute hela natten utan några egentliga tankar om det och hade då utan problem bokat in dig dagen efter. Nä dåliga ursäkter luktar det som :turd:
 
Kruxet är att jag inte är säker på om jag vill ses alls när han har den inställning han har, men att jag heller inte är säker på om det är jag som överanalyserar.

Oavsett även om du överanalyserar eller inte så är det ju lika bra att inte träffa honom om det inte känns bra för dig? :) Även om någon annan tycker att du överanalyserar säger det ju ingenting om din känsla.
 
Jag håller helt med dig att det där med att inte förstå att kompisar kan prioritera annat framför stt festa inte känns som en trevlig inställning, varken mot att andra människor fungerar på ett annat sätt eller att festa och fylla måste ligga högt på priolistan för att vara en person man "förstår sig på".

Och sen säger jag bullshit om hans utläggning om att vara en spontan person. Han har ju i princip redan planerat att han ska vara ute hela natten... inte så spontant i min värld :meh: spontant är att han råkade vara ute hela natten utan några egentliga tankar om det och hade då utan problem bokat in dig dagen efter. Nä dåliga ursäkter luktar det som :turd:

Oavsett även om du överanalyserar eller inte så är det ju lika bra att inte träffa honom om det inte känns bra för dig? :) Även om någon annan tycker att du överanalyserar säger det ju ingenting om din känsla.
Det visade sig att vi förutom alkoholfrågan har väldigt olika uppfattning om det här med samtycke... Bara att bryta och söka vidare :up:
 
Skrev lite med en kille på Tinder och planen var att vi skulle ses igår.
Jag letade upp honom på Facebook och googlade sen hans namn.. han har visst blivit anklagad för våldtäkt... osv. :crazy:

Annars så hör kollega 1 av sig för mycket.
Militären hörde av sig igår och sa att vi kunde ses imorgon, jag frågade om han ville gå på bio innan, men nä det var han inte intresserad av (vilket jag anade)

Såg mitt ex idag när jag parkerade bilen, fick världens hjärtklappning :cautious: snark.

For till militären nyss.. låg och åkte hem :D aldrig haft ett såhär tydligt kk förhållande och vet inte än vad jag ska tycka om det...

Tänkte inte åka dit först men är en svag människa :D
 
Nej men fy fan! Träffades ni eller märkte du detta innan ev träff?

Usch! Hann du märka det innan du träffade honom?
Träffen som diskuterades skulle ha blivit vår första så det syntes i diskussion. Han ville ha det till att samtyckte inte behövs vid bestraffning och jämförde med att dömda brottslingar inte samtycker utan ofta överklagar. Kan ha varit kasst uttryckt bara men det kändes inte helt stabilt nej :cautious:
 
Träffen som diskuterades skulle ha blivit vår första så det syntes i diskussion. Han ville ha det till att samtyckte inte behövs vid bestraffning och jämförde med att dömda brottslingar inte samtycker utan ofta överklagar. Kan ha varit kasst uttryckt bara men det kändes inte helt stabilt nej :cautious:

Jösses Amalia vad läskigt! Skönt att du verkar ha en bra shit-detektor, låter som det är extra bra att ha ibland.
 
Träffen som diskuterades skulle ha blivit vår första så det syntes i diskussion. Han ville ha det till att samtyckte inte behövs vid bestraffning och jämförde med att dömda brottslingar inte samtycker utan ofta överklagar. Kan ha varit kasst uttryckt bara men det kändes inte helt stabilt nej :cautious:
Men vilket jävla nöt. Bra att du inte träffade honom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
254
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 028
Senast: Scata
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp