Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag absolut. Man blir ju inte mer kinky bara för att man är på nätet.
När jag blev singel för flera år sen var det helt plötsligt TRE manliga vänner som började bete sig sådär över fb. Trodde jag aldrig om någon av dem innan. Men tydligen har det döljt sig ett sexistigt svin som inte viste var gränser går under vänskapsytan i alla år och när ingen sambo fanns som spärr visade de sitt sanna jag.

Bröt givetvis de vänskaperna och tog bort dom.
Sliskiga arbetskompisar, typer på krogen mm. De finns där ute. Mååååånga av dom träffade jag under åren som servitris :wtf:
Du lyser verkligen upp min måndag :down:
 
Det är lätt att ironisera om det men faktum är att oroväckande många verkar vara just så där. Eller att många i alla fall helt saknar självinsikt och när det kommer till lite eller obefintligt sex i förhållandet så är det bara partnern det är "fel" på.

Har precis rensat i mina mail på HP och insåg just att det var ett återkommande tema åtminstone hos dom som skrivit till mig.

En annan gemensam nämnare är att väldigt många som skrivit till mig både saknar profilbild och profiltext. Det upphör aldrig att förvåna mig att man befinner sig på en dejtingsajt utan vare sig bild eller text. Hur sjutton förväntar man sig att andra ska bli intresserade då??

Är det inte lite besläktat med succérepliken "Min fru förstår mig inte"?
 
Att vilja ligga tycker jag inte är fel (så länge man är tydlig med det). Men att tro att man får ligga för att man visar en kukbild eller ber om en tuttbild ... Jag vägrar tro att den gruppen är lika stor utanför dejtingsajterna som på dem. SÅ korkade kan väl inte så många vara? :cry:

Människorna bör ju vara samma? Var kommer annars nätpuckona från? Jag tänker att nätet saknar sociala gränser på sätt som liknar irl. Därför kan män inleda snack med kukbilder pån nätet. Irl vore det ju en blottare.
 
Människorna bör ju vara samma? Var kommer annars nätpuckona från? Jag tänker att nätet saknar sociala gränser på sätt som liknar irl. Därför kan män inleda snack med kukbilder pån nätet. Irl vore det ju en blottare.
Ja fast jag tror att de är överrepresenterade på dejtingsajterna. Eller rättare sagt, jag HOPPAS det :grin:
 
Människorna bör ju vara samma? Var kommer annars nätpuckona från? Jag tänker att nätet saknar sociala gränser på sätt som liknar irl. Därför kan män inleda snack med kukbilder pån nätet. Irl vore det ju en blottare.

Tror det är lite som du skriver. Folk är folk, oavsett ställe men just på nätet blir det enklare att vara ett rikspucko. Eller, man kommer undan lättare med det på nåt sätt.
 
Ja fast jag tror att de är överrepresenterade på dejtingsajterna. Eller rättare sagt, jag HOPPAS det :grin:
Man kan ju tänka att på nätdejtingsajter finns både personer som klarar av att relatera med människor i det vanliga rumsliga livet och sådana som inte klarar av det. I det vanliga rumsliga livet slipper vi i rätt många av de där som inte kan relatera (de sitter väl hemma och surfar eller nåt).

Plus att man på en nätdejtingsajt hinner dryga sig mot 100 personer på ett kick. Tex på krogen tar det ändå lite längre tid.
 
Det skulle innebära att det även i min omgivning finns folk som kan tänka sig att helt oprovocerat skicka kukbilder till någon. Tanken svindlar.
Jag tänker ofta på det och på andra absurda och kränkande raggningsbeteenden när jag tex äter lunch och tittar på alla de faktiskt helt ok männen omkring mig: Vilka av dem, liksom? (Mansdominerad arbetsplats.)
 
Släng ut frågan över nudlarna och kycklingen :angel:
Den har varit uppe tidigare, faktiskt, vid ganska många tillfällen. I stort sett varje gång någon av oss fåtaliga kvinnor har drabbats av någon neandertalare. Det visar sig att det helt klart är en viss kategori av särskilt sympatiska manliga kollegor som är intresserade av att diskutera frågan.

Och som förmår prata om det utan att inleda med "Inte alla män..."
 
Har försökt mig på tinder igen. Vilket går rätt kasst. Inte många matchningar och dom som är, har jag skrivit till och inga svar. Utom en som jag började prata med på kik. Verkade trevlig, tills det där om "vill se mer bilder på dig =jag vill se snuskbilder " kom. Plus meningen "hur är det kåtis " :meh: får rena dåndimpen, verkligen :banghead: efter typ bara några allmänt meddelande om typ vart bor du vad jobbar du med osv...
 
En annan gemensam nämnare är att väldigt många som skrivit till mig både saknar profilbild och profiltext. Det upphör aldrig att förvåna mig att man befinner sig på en dejtingsajt utan vare sig bild eller text. Hur sjutton förväntar man sig att andra ska bli intresserade då??

Kan det inte vara så att de tänker att DE ska välja ut den de vill vara med, inte att det går åt båda hållen?

Typ "den personen vill jag ha, klart hen vill vara med mig bara jag kontaktar hen".
 
En annan gemensam nämnare är att väldigt många som skrivit till mig både saknar profilbild och profiltext. Det upphör aldrig att förvåna mig att man befinner sig på en dejtingsajt utan vare sig bild eller text.
Instämmer. Att somliga avstår öppen profilbild kan jag föreställa mig rimliga orsaker till, men den som inte ens förmår att klämma ur sig några rader presentationstext kanske inte skall ägna sig åt nätdejtande öht. :meh:
 
Jaha ny tråd...

Inge nytt hos mej.. Eller jo kanske lite...

Inget nytt med mina 19,19 resp 20åring.
Men hade över en urmysig kille igår... 21 ... 3 cm kortare än jag .. väger 30 kg mindre än mej, vältränad av rang.. SKITSÖT, sa jag trevlig ? alltså precis såna jag faller för *skrattar* Dessutom från en av balt staterna.
Men jodå de ska bli kul å se var de slutar... För jag kan lett se honom igen :P Och tom inleda ett förhållande med honom !
 
Kan det inte vara så att de tänker att DE ska välja ut den de vill vara med, inte att det går åt båda hållen?

Typ "den personen vill jag ha, klart hen vill vara med mig bara jag kontaktar hen".


Instämmer. Att somliga avstår öppen profilbild kan jag föreställa mig rimliga orsaker till, men den som inte ens förmår att klämma ur sig några rader presentationstext kanske inte skall ägna sig åt nätdejtande öht. :meh:


En jag brevväxlade med vägrade t ex konsekvent berätta något alls om sig själv, han bara tjatade om en dejt. När jag påpekade hur innehållslös och därmed även jäkligt ointressant hans profil var och frågade honom hur intresserad han hade varit av mig om MIN profil sett ut som hans, slutade han skriva.

Nu när jag rensade alla mailen gick jag in på hans profil och tittade igen - och den är fortfarande helt tom. Jag undrar verkligen hur stor framgång i dejtandet dom här människorna har...?

Och ja, @Emtherlia det kan absolut ligga något i det där. DOM är ju intresserade - det borde räcka!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 136
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 865
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
75 012
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Sazlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp