Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, precis! Däremot tror jag självförtroende kan hjälpa oss att våga gå utanför normerna, att inte styras fullkomligt av dem.

@Alexis Alltså jag reagerar när folk har i mitt tycke trista preferenser. Tjejer som säger "jag vill känna mig beskyddad :love:" får mig att mest :meh:. Men - vad jag menade var att jag inte hade argumenterat emot deras rätt till sin preferens - precis som jag inte argumenterar emot en tjejs rätt att vilja ha en lång snubbe. Eller en snubbes rätt att tända på tjejer med stora bröst.

Sen kan jag ju automatiskt få en väldigt osmickrande bild av dem men det betyder ju inte att jag skulle börja argumentera om det. Är du med?
Jag är med på vad du menar och jag tycker folk har rätt till sin preferens men när det blir så jävla detaljerat som typ "D-kupa eller större" så tycker jag det mest liknar objektifiering

Jag föredrar män som inte har en snäv "typ" för mina erfarenheter av män som gillar någon särskild del av en så mycket att det är ett krav är att de objektifierar och inte ser mig som människa. Folk får tända på vad de vill och jag är glad om någon gillar mig men det behöver inte gå till överdrift liksom och ja jag kanske är känslig för sånt men så tycker jag
 
Jag föredrar män som inte har en snäv "typ" för mina erfarenheter av män som gillar någon särskild del av en så mycket att det är ett krav är att de objektifierar och inte ser mig som människa.
Ja, alltså, jag säger inte att jag skulle dejta en sån snubbe ;). Men jag lägger mig inte i, speciellt inte i en sån här tråd, vad folk säger sig föredra.
 
Som det lite klämkäckt heter så finns det någon för alla. Om de som tänker "fel"/har "fel" preferenser ändrar sig omskakas ju balansen.
Självklart är inte sexism okej, men varför är tex krav på D-kupa värre än att kravet på killens längd?
Skulle jag stöta på en kille med stora bröst som krav skulle jag inte stämma in på hans önskemål, och han skulle inte stämma in på mina önskemål just tack vare det. Men troligen finns det en tjej som passar honom.
 
Jag tycker det nästan är värre att träffa någon som gillar en på det där objektifierande sättet än att träffa någon som inte vill ha en för att man inte är deras typ

Det är svårare att upptäcka och bli av med såna som objektifierar och så jobbigt att ha omkring sig. Då är det ju i och försig bra om de skriver ut sina preferenser så kan jag som passar in i deras mall undvika dem :up:
 
:rofl:

Det påminner om en som hade en crush på mig som inte besvarades och som sen sa att det gått över och att "nu tycker jag inte du är så speciell längre, du är fortfarande viktig för mig men inte lika speciell" jaha TACK???!!! Det är sånt man kan hålla för sig själv tycker jag :meh: vad ska jag göra med den infon liksom det räcker att säga att du inte är kär längre
Samma sak men tvärtom mot min gamla flirt. Flirten fattade ju att det hens förälskelse som talade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 306
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 970
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
75 432
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Sazlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp