Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart är det trist om någon jag tycker verkar intressant, inte tycker att jag är lika intressant.

Å andra sidan måste jag väl rimligen lita på att personen känner sig själv så väl att det är upp till denne att avgöra. Om personen INTE känner sig själv så väl, vill jag för allt i världen inte vara i dennes närhet...
Framförallt, vill man verkligen vara med någon som inte vill vara med en, oavsett om anledningen enligt en själv är rimlig eller ej? Känns ju helskumt.
 
Nu är Ruben hos grannen :)
Ruben tyckte det var fest att komma dit igen och försvann i full fart in i lägenheten, han brydde sig inte om att jag gick ens :D
Grannen är glad, Ruben är glad och jag känner mig faktiskt också glad :)

Hoppas att Ruben sköter sig och låter bli att bita grannens kompis som skulle komma på besök lite senare :p
 
Väldans kul att läsa om ert dateande.
Har stiltje på den fronten själv. Extremt litet utbud på skolan och har inte riktigt tid att hänga på datingsiten.

Men ett fint ögongodis inom synhåll på tåget just nu :-)
 
Nja..det är väldigt olika..
Vissa lever ju i relationer där de aldrig har sex och är nöjda med det..
Jag minns när jag och mitt x var på familjerådgivningen för att försöka styra upp vårt förhållande och jag råkade nämna att vi inte har sex, hon vi pratade med höll på att gå i taket, för sex var det viktigaste i hela relationen och funkade det så var det inte konstigt att relationen inte funkade osv... Kan säga vi aldrig gick tillbaka och jag ångrade att jag ens sa något, men nu blev det som det blev ändå.
 
Det där är väldigt olika och har mycket att göra med hur du är som person. Vi pratade om det i en samtalsgrupp jag är med i: att vi som närvarade kunde dela in oss i en av två kategorier vad det gällde att känna attraktion. Vissa upplevde att attraktion växte fram medan de lärde känna någon, medan andra (typ jag) snarare kände att attraktion är något som antingen finns eller inte finns.

För mig brukar det alltså bli sex snart eller aldrig, eftersom jag är ganska ointresserad av dejta folk som jag inte är sexuellt attraherad av. För vissa andra tar det längre tid, av olika anledningar. Jag har bekanta som (frivilligt) lever i sexlösa förhållanden och är glada och nöjda över det. Så det där med att sex är en viktig del i ett förhållande, det stämmer nödvändigtvis inte. För vissa är det viktigt, för vissa är det inte.
Det där var intressant, det där med attraktion.

Jag vet med mig själv att jag är en person som skäms över min kropp och därför inte vill visa mig naken för vem som helst, speciellt inte då visa intima delar. Har än så länge bara haft sex med två personer och inget av det var en såndär "wow" känsla för mig, snarare "fy fan va ont de gör" trots att man tar det lugnt och väntar ut.
Jag vill ju egentligen uppleva den där "wow"-känslan alla pratar om, men pga att det gjort så ont så är jag väldigt försiktig.
 
Det där var intressant, det där med attraktion.

Jag vet med mig själv att jag är en person som skäms över min kropp och därför inte vill visa mig naken för vem som helst, speciellt inte då visa intima delar. Har än så länge bara haft sex med två personer och inget av det var en såndär "wow" känsla för mig, snarare "fy fan va ont de gör" trots att man tar det lugnt och väntar ut.
Jag vill ju egentligen uppleva den där "wow"-känslan alla pratar om, men pga att det gjort så ont så är jag väldigt försiktig.
Därför är det ännu viktigare att du inte har sex för att ställa upp utan att du har det för att du själv vill. Din kropp går i baklås och det blir bara obehagligt och smärtsamt istället. :(
 
Därför är det ännu viktigare att du inte har sex för att ställa upp utan att du har det för att du själv vill. Din kropp går i baklås och det blir bara obehagligt och smärtsamt istället. :(
Det har känts riktigt surt, för med bägge personerna har jag varit kåt och upphetsad som ja... men ändå gör det ont.. inge kul nä. Har väl tappat hoppet lite om min kropp angående det.
 
Det har känts riktigt surt, för med bägge personerna har jag varit kåt och upphetsad som ja... men ändå gör det ont.. inge kul nä. Har väl tappat hoppet lite om min kropp angående det.
Så länge man inte har nåt fysiskt fel (har du gått till gyn för detta?) så går det för fort om det gör ont. Så fort det gör ont måste man backa och göra andra saker, testa sig fram liksom. Men du har skrivit i andra trådar att i alla fall en av dessa två sexpartners struntade helt i om det var skönt för dig, sa att du var tråkig i sängen etc etc och då är det ju givetvis omöjligt att lösa problemet - när snubben har sån trist attityd liksom.
 
Du ska aldrig ha sex för att vara någon annan till lags, ska ska du ha för att du själv vill det, för att det är skön och roligt för dig. Sex blir aldrig bra om man inte vill det själv, då blir det bara dåligt och ännu värre nästa gång du känner att du ställer upp.

Jag tycker inte det är snällt mot den andre parten heller, jag skulle inte vilja ligga med någon som ställer upp men inte själv vill. :wtf:
Nä, det är väl det, blev kallad "död fisk" av den ena, mest för att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra, då jag fortfarande är väldigt grön, men men..
 
Det har känts riktigt surt, för med bägge personerna har jag varit kåt och upphetsad som ja... men ändå gör det ont.. inge kul nä. Har väl tappat hoppet lite om min kropp angående det.
Jag tänker att dels är det klart att det är lätt att spänna sig om du har de tankarna med som du berättar om här.
Sen måste jag vara noga med positioner dvs börja ovanpå annars gör det ont för mig också.
Man får laborera lite. Och ha sex med de rätta personerna.
 
Jag tänker att dels är det klart att det är lätt att spänna sig om du har de tankarna med som du berättar om här.
Sen måste jag vara noga med positioner dvs börja ovanpå annars gör det ont för mig också.
Man får laborera lite. Och ha sex med de rätta personerna.
Vilka tankar? Att de gör ont eller?
Fast de tankarna hade jag inte när ja höll på med dessa två, det är sånt som ja kommit underfund med efteråt att det verkar vara så, då det är en röd tråd som blivit från bägge.
 
Vilka tankar? Att de gör ont eller?
Fast de tankarna hade jag inte när ja höll på med dessa två, det är sånt som ja kommit underfund med efteråt att det verkar vara så, då det är en röd tråd som blivit från bägge.
Du skriver att rätt för dig är att inte ha sex samt att du inte trivs med din kropp. Etc.
Och det vet jag hur det är.
Och jag tror inte det är bra att ha sex om du inte känner att det är rätt för dig att ha sex
 
Du skriver att rätt för dig är att inte ha sex samt att du inte trivs med din kropp. Etc.
Och det vet jag hur det är.
Och jag tror inte det är bra att ha sex om du inte känner att det är rätt för dig att ha sex
I och för sig den slutsatsen har jag kommit fram till efter dessa två, just pga den röda tråden att det gör ont och sen även tänkt att det är kroppen som spelar in varför den röda tråden finns osv. Men men.
 
Dagens intressantaste konversation på HP. Fick ett trevligt mail från en karl 25 mil bort, skrev att jag tyckte det var för långt bort. Fick till svar att han jobbar i den stad jag bor närmast. Jag skrev att jag inte jobbar där och jag inte heller bor i staden. Fick till svar att han jobbar runt om staden men bor där på hotell i veckorna. Jag svarade att jag inte var intresserad av en hotellrumsrelation.

Fick till svar: Bor du på hotell?
Jag svarade: Nej? Men du uppenbarligen?

Fick ett svar där han ifrågasatte min mentala hälsa och att han ärligt talat inte förstod sig på mig...:rofl: Jag svarade att han inte behövde det eftersom vi aldrig kommer att träffas...:grin: Fick inget svar...:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 406
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: tanten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 086
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp