Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade också på FILF. Finns det?
Borde ju i så fall vara applicerbart på många förhållanden där, som i enlighet med exemplet, mannen är minst 8 år äldre än kvinnan.

Hörde f ö en kille kalla sig själv för lammkött eftersom han var gigantiska fyra år yngre än sin fru (som var nästan 40). Säkert skämtsamt menat, men alltså, att det går att göra ett skämt om en åldersskillnad på 4 år? Är inte det en väldigt vanlig åldersskillnad?
Själv så skulle jag inte ens tänka så mkt på 7-8 års åldersskillnad.
Jag är 39 år. Så om jag träffar någon som är 31 eller 46 eller däromkring. Jag tror inte att det skulle betyda ngt för relationen eller hur vi är.
 
Själv så skulle jag inte ens tänka så mkt på 7-8 års åldersskillnad.
Jag är 39 år. Så om jag träffar någon som är 31 eller 46 eller däromkring. Jag tror inte att det skulle betyda ngt för relationen eller hur vi är.
Jag tror inte heller det.
Men jag reagerar ibland på att det är så självklart att kvinnan "ska" vara yngre än mannen, och att motsatsen, även om skillnaden är liten, är något man måste påtala.
 
Jo. Men jag har nog skojat likadant - kärleksfullt - en gång i tiden när jag levde med en fyra år yngre man :) Han var definitivt inte yngre i någon mognadsmässig betydelse. Det var han som skulle skjuta min rullstol ;)
Grejen var väl att det är betydligt vanligare med äldre män. Så jag retades lite.
Som ett internt skämt mellan två tillgivna personer som känner varandra väl är det inget jag reagerar på.
Men när det läggs ut i en offentlig blogg så är det inte privat längre
 
Jag har smygläst dejtingtrådarna förr, men hållt mig helt i bakgrunden men det är kanske dags att outa sig lite nu...

Har hängt på både HP och Tinder en tid, enbart Tinder sedan april dock, i veckan dök det upp en kille på Tinder jag mailade lite löst med på HP för ett år sen, och vi matchade nu och började prata igen.
Han är tokigt rolig, har en hund av min favoritsras, spelade in en födelsedagssång åt mig igår som han skickade och ikväll ska vi käka middag. Är löjligt nervös!
 
Dejten gick bra!
Han gjorde mig inte alls besviken, snarare tvärtom. Middagen och servicen var sådär, men vi tog en promenad och stannade till spontant på ett ställe för en öl, som blev tre... Hoppas på att ses igen, han avslutade med en lång kram och "vi hörs väl imorgon?"
:)
 
så, nya dejtingtråden. :)
Är rätt nyskild och har reggat mig mest för skoj skull. Har ingen bild...ännu, men tror att min profiltext provocerar en del. Har fått några som gillar min profiltext och några som undrar varför jag inte har någon bild, några som gärna vill se en bild....och rätt många som skriver mail. gemensamt för dem som skriver mail är att de intar en rätt offensiv attityd och börjar utan omsvep om en fråga ang. texten. Jag svarar utan omsvep, och i början ställde jag en motfråga (vilket jag inte gör längre) . Den ignorerades ofta utan istället ger de sig återigen på mitt svar och ifrågasätter. Sen en tid tillbaka så har jag slutat att svara när jag märker att det lutar åt utfrågarhållet. Har några rätt långa konversationer där det enbart handlar om varför jag tycker si eller så och varför ska du säga så där osv. Inget om de själva.
gulan
 
Är rätt nyskild och har reggat mig mest för skoj skull. Har ingen bild...ännu, men tror att min profiltext provocerar en del. Har fått några som gillar min profiltext och några som undrar varför jag inte har någon bild, några som gärna vill se en bild....och rätt många som skriver mail. gemensamt för dem som skriver mail är att de intar en rätt offensiv attityd och börjar utan omsvep om en fråga ang. texten. Jag svarar utan omsvep, och i början ställde jag en motfråga (vilket jag inte gör längre) . Den ignorerades ofta utan istället ger de sig återigen på mitt svar och ifrågasätter. Sen en tid tillbaka så har jag slutat att svara när jag märker att det lutar åt utfrågarhållet. Har några rätt långa konversationer där det enbart handlar om varför jag tycker si eller så och varför ska du säga så där osv. Inget om de själva.
gulan


Det jag råkat ut för är att om man då försökt berätta om sig själv, ja då är man självgod egoist som inte bryr sig om den man skriver med. Men hon jag skrev med var ju så duktig på att skriva om sig själv så jag tyckte inte et behövdes.
Så det kan bli som det inte förväntas vilket man än gör!
 
Jag vet inte ens om detta är att sortera in under någon form av dejting men...

Min gamle bekant bjöd in mig på besök. Han bor 35 mil bort så det blir ingen snabb kvällsfika utan en rejälare trip neröver för att hälsa på. Antagligen i slutet av nästa månad.

han är nybliven singel enl fb... förra förhållandet har varat i ett år eller så.

:nailbiting:
 
Det jag råkat ut för är att om man då försökt berätta om sig själv, ja då är man självgod egoist som inte bryr sig om den man skriver med. Men hon jag skrev med var ju så duktig på att skriva om sig själv så jag tyckte inte et behövdes.
Så det kan bli som det inte förväntas vilket man än gör!
Du menar att människor har sagt så till dig?
Det som gör att jag tycker en konversation blir intressant, trevlig och en försiktig bekantskap är intresse för den andre och samtidigt berätta om sig själv. Tex Läser jag: Jag gillar restaurangbesök, ta en pubrunda, umgås med vänner och att mysa hemma vid soffan..med dig kanske?
Så svarar jag:
att för all del restaurang men hellre att jag lägger pengar på en dyr köttbit och gott vin som vi lagar tillsammans. Jag har ingen stor vänkrets och har inget behov av att träffa dem ofta, och jag gillar också att mysa hemma -men tyvärr är jag så kvällstrött att myset får bli fram till kl.20 00 ca sen är det John blund för mig. Men å andra sidan skuttar jag upp pigg och utvilad runt 6...även på helgerna. Har du en stor vänkrets?
Då önskar ju jag att personen svarar först på min fråga om sin vänkrets, och inte börjar diskutera mina sovvanor och börjar hinta om att jag är en skittrist person och bla bla bla.
gulan
 
I den bästa av världar så borde det funka så ja, men det jag upplevt är att då behöver man redan ha gaftlat in varandra och har ett hum om hur motparten resonerar och placerar det som den upplever som prioriterat i den flora av möjligheter det ger.

Det är på den punkten jag är en mästare att gissa fel!
 
Är med en himla skillnad på att ha behov av att gömma sig, och att bara inte vilja bli sedd utan få vara i fred.
 
Säkert skämtsamt menat, men alltså, att det går att göra ett skämt om en åldersskillnad på 4 år? Är inte det en väldigt vanlig åldersskillnad?

Tror inte att det är tillräckligt vanligt för att folk inte ska reagera. Eller, det vet jag. Min sambo är är 2 (två!!) år yngre än mig (vi är 26 resp 28) och det får ganska många att utropa typ antingen "titta då har ju du skaffat lammkött" eller "oj är du yngre, vad häftigt"...

Rent statistiskt kanske det är vanligt - men där har folk uppenbarligen inte hängt med för jag upplever alltså då relativt ofta att det blir en grej av det (alltid sagt på välmenande skoj sådär, men ändå en reaktion).
 
Nu har ju jag och min "snygging" kommit så långt än ;)
2 träffar men planerar en 3e nu i veckan...

Appropå ålder.... han är 15 år yngre.... Som sagt mina vänner är vana =)
 
Har en kompis vars älskling är 30 år yngre. Hon är 52...
Fast jag är cynisk och bitter nog att tro att det förhållandet inte kommer hålla sådär jättelänge.
Å andra sidan är det säkert kul så länge det varar. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 825
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
390
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
154
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp