Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man verkligen vill träffa någon så tror jag att man antingen träffar någon som själv är aktiv och förstår att man inte kan ses jämt
Eller att man skaffar medryttare/ helinackordering etc.

Min reflektion kring detta är att det inte är så många hästtjejer på HP som jag trodde det skulle vara. Hittar bara någon enstaka i profiltexterna och hittills ingen som fångat mitt intresse.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Min reflektion kring detta är att det inte är så många hästtjejer på HP som jag trodde det skulle vara. Hittar bara någon enstaka i profiltexterna och hittills ingen som fångat mitt intresse.
Jag tror det är betydligt många fler än de som skriver att de är det. Hästtjejer står generellt inte så högt i kurs, vi är för självständiga och har en hobby som tar timmar, förutom att killar "vet" att de kommer i andra hand många gånger. ;)
 
Jag tror det är betydligt många fler än de som skriver att de är det. Hästtjejer står generellt inte så högt i kurs, vi är för självständiga och har en hobby som tar timmar, förutom att killar "vet" att de kommer i andra hand många gånger. ;)

Skulle det då inte vara taktiskt (förutom de tråkiga kommentarerna som det har berättats om) att på det viset sortera bort sådana grabbar som har den åsikten som förutfattad mening.
 
Det är möjligt att många tänker som @Mia_R men samtidigt borde det ju vara smartare att vara ärlig med den som man är. Annars blir det ju bara jobbigt, dvs att träffa fel person.
 
Skulle det då inte vara taktiskt (förutom de tråkiga kommentarerna som det har berättats om) att på det viset sortera bort sådana grabbar som har den åsikten som förutfattad mening.
För att man kanske vill bli bedömd för den man är och inte för vad andra tror? Mitt hästägande har inkräktat väldigt lite på mina förhållanden, då har mitt jobb varit en betydligt större black om foten pga arbetstider och tidigare mycket resor. :meh:

Det är möjligt att många tänker som @Mia_R men samtidigt borde det ju vara smartare att vara ärlig med den som man är. Annars blir det ju bara jobbigt, dvs att träffa fel person.
Fel person träffar man som regel ändå, varesig man har häst eller inte. O_o
 
Jag är (var) väldigt tydlig med att jag har häst och vad det innebär i min profil men för mig är det en viktig faktor för jag lägger förskräckligt mycket tid och engagemang på min ridning och det vill jag ska vara klart från början.

Jag blev kontaktad av en fantastiskt trevlig man som har ett i princip lika tidskrävande intresse och det är nog nästan en förutsättning.
Nu funkade det inte ändå just nu av helt andra orsaker men jag kör hellre med brutalärlig profil och färre kontaktförsök än en mer allmängiltig och mer spam.
 
Fast jag har också fått höra det motsatta när jag dejtade dvs killar som sa att hästtjejer ofta var målmedvetna, rejäla och "skönt med hästtjejer för dom är självständiga och klarar sig själva"
 
Nu är förvisso helgen inte över än MEN vi har inte setts.. Inte ens pratat om att ses.. FÖR vi "pratar" knappt...
Så det va nog inte bara jag som kände ett MEN...

Samtidigt som jag är sur över det ;) :P Så är det nog dumt att gråta över inte ens spilld mjölk..

Korsdraget han gjorde har jag "ogjort" ;) så nu är jag tillbaka med "alla" andra ;)

Inte loggat in på en enda dejtingapp/sida dock då jag har så jag klarar mej ändå att prata med..

Just nu längtar jag till v 36 så jag kan åka till Gotland.. Behöver nog en liten semester där :P
Bara en vecka kvar !
 
Hjälp!!
Jag ska efter ett 15 år långt förhållande ge mig ut i dejtingvärlden. Hur gör man? Snacka om att känna sig vilse.....
 
Hjälp!!
Jag ska efter ett 15 år långt förhållande ge mig ut i dejtingvärlden. Hur gör man? Snacka om att känna sig vilse.....

Var i din situation för drygt en månad sedan och hittade hit via en tråd som handlade om Happy Pancake.

Hur som, reggade mig och sökte på tjejer som vill ha någon i min ålder. Får 250 träffar och två verkade intressanta. Tänkte vänta några dagar med att maila henne som var mest intressant, men hon förekom mig och mailade först. Andra dejten sker på lördag.

Så mitt råd är att gå in på HP och se vad som händer! :)
 
Var i din situation för drygt en månad sedan och hittade hit via en tråd som handlade om Happy Pancake.

Hur som, reggade mig och sökte på tjejer som vill ha någon i min ålder. Får 250 träffar och två verkade intressanta. Tänkte vänta några dagar med att maila henne som var mest intressant, men hon förekom mig och mailade först. Andra dejten sker på lördag.

Så mitt råd är att gå in på HP och se vad som händer! :)

Hej ☺
Ja jag får väl regga mig på HP och se vad som händer där.
Måste ju ändå vara lättare att hitta häst tjejer än hästintresserade killar / män.
 
Hej ☺
Ja jag får väl regga mig på HP och se vad som händer där.
Måste ju ändå vara lättare att hitta häst tjejer än hästintresserade killar / män.

Vete f-n, jag har inte lyckats hitta nån hästtjej (av intresse) och tidigare i tråden så skrev ju tjejerna att de undanhåller hästintresset på HP.
 
Jag har också reggat mig igen. Mycket blandade känslor! Men något som han jag träffade nu de senaste 9 månaderna har gett mig, är tron på att jag faktiskt kan känna igen. Jag var fullkomligt blockad innan (från min senaste längre relation som spårade ur fullständigt). Nu vet jag att jag inte vill vara själv längre, jag vill känna och jag vill ha någon att dela allt med. Det mina vänner är ett stort framsteg i min lilla värld.
Jag saknar allt det som var bra med han som jag trodde var Mr Right, men jag ser nyktert på situationen och inser att jag blundade för våra olikheter. Olikheter som mest troligt inte hade fungerat i längden oavsett.
Har hittat 2 trevliga män som jag pratar lite med, bara via meddelandefunktionen än så länge. Får se om det kan leda till något mer, dessvärre så bor vi en bit ifrån varandra, men inget som är en omöjlighet att lösa.
 
  • Gilla
Reactions: JGD
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 399
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
475
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
348
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
203
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp