Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag raderade mina konton på tinder och badoo i veckan, insåg att jag ändå inte använder dem.
Och det verkar nästan som att jag inte har användning för dem längre ändå.
 
Jag vet inte ens om detta är att sortera in under någon form av dejting men...

Min gamle bekant bjöd in mig på besök. Han bor 35 mil bort så det blir ingen snabb kvällsfika utan en rejälare trip neröver för att hälsa på. Antagligen i slutet av nästa månad.

han är nybliven singel enl fb... förra förhållandet har varat i ett år eller så.

:nailbiting:
Hur känns det - som en flamma som kan flamma igen, eller som en f d flamma som är rolig att träffa som kompis, men där glöden är borta för alltid?
Gissar på första alternativet eftersom du ska träffa honom. Har jag rätt?
I vilket fall som - Lycka Till!!

/Redigerat - upptäckte en särskrivning :eek:
 
Tror inte att det är tillräckligt vanligt för att folk inte ska reagera. Eller, det vet jag. Min sambo är är 2 (två!!) år yngre än mig (vi är 26 resp 28) och det får ganska många att utropa typ antingen "titta då har ju du skaffat lammkött" eller "oj är du yngre, vad häftigt"...
Jag känner igen det där. Så som motvikt kallade jag min kompis för "Barnbruden" när hon 40 år gammal gifte sig med en kille som var 48.
 
Hur känns det - som en flamma som kan flamma igen, eller som en f d flamma som är rolig att träffa som kompis, men där glöden är borta för alltid?
Gissar på första alternativet eftersom du ska träffa honom. Har jag rätt?
I vilket fall som - Lycka Till!!

/Redigerat - upptäckte en särskrivning :eek:
Han är attraktiv i många avseenden. Jag var förfärligt kär i honom en gång i tiden. :o
Hur mycket glöd det finns numera har jag ingen aning om. Men tänker ta reda på.

Tack.
 
Han är attraktiv i många avseenden. Jag var förfärligt kär i honom en gång i tiden. :o
Hur mycket glöd det finns numera har jag ingen aning om. Men tänker ta reda på.

Tack.
Gud, så nervöööööst!
Att träffa en sån man!
Jag hade haft fjärilar i magen och darriga ben om jag hade gått på en sån dejt :p

Lycka till berätta hur det gick
 
Gud, så nervöööööst!
Att träffa en sån man!
Jag hade haft fjärilar i magen och darriga ben om jag hade gått på en sån dejt :p

Lycka till berätta hur det gick
Det tar ett tag innan vi kan ses. Han ska avverka ett längre besök i Afrika först :)
Fördelen med det är väl att samtalsämnena inte tar slut - efter att vi pratat ikapp åren och ventilserat alla gemensamma bekanta landet runt.
Ja, det är pirrigt. Men vi har inte sett det hända än....
 
Dags för dejt #3 och jag är hembjuden till honom...
Jag är NERVÖS !

Jag vet att han gillar mej, han VET att jag gillar honom...
Men jag har ju ändå en tendens att lyckas skrämma iväg killar (är för på) ...
Och trots att jag vet att jag är för på så är det inget jag kan (eller vill) ändra för mkt på... Det är ju sån jag är...
Gillar de inte att jag är sån gillar de inte MEJ.

Så nu är jag nervös igen :p För att jag ska bli "för krävande" att han sätter ner foten och tycker "jag orkar inte" .
Som i en annan tråd som jag själv skrivit i, är ju ändå hur "intresserad" man är tillbaka en dealbreaker för mej.
Vill han bara ses "ibland" (säg 2 ggr i veckan) är det alldeles för sällan för mej. Jag vill ha "hela paketet" inte tisdagar och fredagar (typ)

Samtidigt så känner vi ju inte ens varann direkt. Han har säkert sidor som jag kommer upptäcka och inte gilla.. Och vice versa.
Men mitt ideala förhållande är ju där man lär känna varandra och inte vill vara utan den andra... Man vill göra saker ihop. Inte för att man måste utan för att man tycker om det ;)

Nervös ...
 
Dags för dejt #3 och jag är hembjuden till honom...
Jag är NERVÖS !

Jag vet att han gillar mej, han VET att jag gillar honom...
Men jag har ju ändå en tendens att lyckas skrämma iväg killar (är för på) ...
Och trots att jag vet att jag är för på så är det inget jag kan (eller vill) ändra för mkt på... Det är ju sån jag är...
Gillar de inte att jag är sån gillar de inte MEJ.

Så nu är jag nervös igen :p För att jag ska bli "för krävande" att han sätter ner foten och tycker "jag orkar inte" .
Som i en annan tråd som jag själv skrivit i, är ju ändå hur "intresserad" man är tillbaka en dealbreaker för mej.
Vill han bara ses "ibland" (säg 2 ggr i veckan) är det alldeles för sällan för mej. Jag vill ha "hela paketet" inte tisdagar och fredagar (typ)

Samtidigt så känner vi ju inte ens varann direkt. Han har säkert sidor som jag kommer upptäcka och inte gilla.. Och vice versa.
Men mitt ideala förhållande är ju där man lär känna varandra och inte vill vara utan den andra... Man vill göra saker ihop. Inte för att man måste utan för att man tycker om det ;)

Nervös ...

Har en hästtjej tid att ses mer än 2 ggr/vecka? ;)
 
Har en hästtjej tid att ses mer än 2 ggr/vecka? ;)
Självklart, det finns 24 timmar på ett dygn och min häst tar max 2 timmar per dag. Min bror spenderar betydligt mer tid i gymmet, och jag vet många andra killar som gör detsamma. Men inte går jag och säger "Har en gymkille tid att ses mer än 2ggr/vecka? ;)".

Ursäkta tonen, blir bara lite trött. :p
 
Självklart, det finns 24 timmar på ett dygn och min häst tar max 2 timmar per dag. Min bror spenderar betydligt mer tid i gymmet, och jag vet många andra killar som gör detsamma. Men inte går jag och säger "Har en gymkille tid att ses mer än 2ggr/vecka? ;)".

Ursäkta tonen, blir bara lite trött. :p

Sagt i skämtsam ton, men som nyskild med både barn och häst på halvtid så ser jag själv vissa svårigheter. Så det finns inget genusperspektiv i detta...
 
Sagt i skämtsam ton, men som nyskild med både barn och häst på halvtid så ser jag själv vissa svårigheter. Så det finns inget genusperspektiv i detta...


På Buke härskar matriarkatet och det mesta blir, tyvärr, till genusperspektiv har jag märkt.

Jag förstår inte hur någon med mån-fre 8-17 -jobb med familj och barn har tid att ha häst också. Ni är tidshjältar allihopa! :)
 
Okej ... det va dejt 3...

Många frågor som fick svar... Just då inget jag reflekterade över ... Var ju bara glad att vara där ...
Men nu när jag sovit på saken... Jag vet inte... :p

Sexet kommer funka... Det kommer funka riktigt bra...
Men förhållandebiten är ju det jag är ute efter ... Inte så säker på att han och jag är så "kompatibla" där...
Så med alla svaren kom frågor som enbart riktas mot mej själv... Klarar jag av hans "egenheter" ... Mina egenheter är ju typ hans motsatser... Kan det jämkas ?
Räcker det med sexet och att han är så snygg (och söt OCH GULLIG ! (ja till sättet inte bara utseendet) ...
För ja han har ju en massa bra sidor..

Vi kommer ses i helgen igen... Bägge kommer då äntligen va lediga från jobben och om jag har tur även måsten ;) (från hans sida mer än min) Då lär jag ju definitivt få många fler svar... På mina egna funderingar och säkert även hur han ser saker :p

Vi gillar varandra... Där va jag ju säker redan igår... Men... (och jag tycker inte om det där "men"... som smugit sej in)
 
  • Gilla
Reactions: JGD
Sagt i skämtsam ton, men som nyskild med både barn och häst på halvtid så ser jag själv vissa svårigheter. Så det finns inget genusperspektiv i detta...
Om man verkligen vill träffa någon så tror jag att man antingen träffar någon som själv är aktiv och förstår att man inte kan ses jämt
Eller att man skaffar medryttare/ helinackordering etc.
 
  • Gilla
Reactions: JGD
Har en kompis vars älskling är 30 år yngre. Hon är 52...
Fast jag är cynisk och bitter nog att tro att det förhållandet inte kommer hålla sådär jättelänge.
Å andra sidan är det säkert kul så länge det varar. :)
Så tänker jag om alla förhållanden. Bittert, cyniskt och "jaja, så länge det nu varar är det väl kul". ;)

Har en högst tillfällig men intensiv 30-årskris (fyller imorgon) så har både grinat till romcoms och mailat lite random guys på hp. Räknar med att det här rycket går över efter ägglossningen, ( :D ) den som lever får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 820
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
390
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·
Relationer Istället för att ta över för mycket av dejtingtråden. Hur ser ni på det här med dejting och förhållanden och reigion. Är du religiös...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
11 589
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp