Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på som bäst med att fundera på vad som kan vara lämplig aktivitet för morgondagens dejt med P. Hade tänkt föreslå fika och Vinterljus-promenad, men det ska regna och då är det ju sådär kul att vara utomhus.
Nån som har bra förslag på vad vi kan hitta på? Jag kommer inte bjuda hem honom (orkar inte städa!) och middag känns så seriöst. Eller det kanske det inte gör? Att bara fika känns lite tråkigt också.
 
Jag håller på som bäst med att fundera på vad som kan vara lämplig aktivitet för morgondagens dejt med P. Hade tänkt föreslå fika och Vinterljus-promenad, men det ska regna och då är det ju sådär kul att vara utomhus.
Nån som har bra förslag på vad vi kan hitta på? Jag kommer inte bjuda hem honom (orkar inte städa!) och middag känns så seriöst. Eller det kanske det inte gör? Att bara fika känns lite tråkigt också.
Jag käkade middag på första dejten igår. Det kändes helt ok, trots att jag innan dejten tyckte det var "för mycket" med middag. Det var tom riktigt trevligt!
 
Äsch! Gårdagens telefondejt skrev nyss ett meddelande och skrev att jag gärna får ringa. Skit! Jag meddelade att jag nog inte är redo för det här...

Kan hända att han bara var nervös igår, men nej, jag blev inte ivrig och glad av samtalet och då är det nog inte rätt...kanske :(
Avskyr att nobba såhär!!!:banghead:
 
Jag har precis insett att en av mina kompisar brorsor är så jäkla snygg (honom har jag faktiskt aldrig träffat tidigare) och nu har vi snackat lite löst på tinder men jag är så j-vla mesig och vågar inte riktigt fråga om vi ska ses. Dumma hjärna :rage:
 
Jag har precis insett att en av mina kompisar brorsor är så jäkla snygg (honom har jag faktiskt aldrig träffat tidigare) och nu har vi snackat lite löst på tinder men jag är så j-vla mesig och vågar inte riktigt fråga om vi ska ses. Dumma hjärna :rage:
Äsch, vad tusan! :)
Ge en hint om att du vill ses då, om du inte vågar fråga rakt ut.
 
Jag har precis insett att en av mina kompisar brorsor är så jäkla snygg (honom har jag faktiskt aldrig träffat tidigare) och nu har vi snackat lite löst på tinder men jag är så j-vla mesig och vågar inte riktigt fråga om vi ska ses. Dumma hjärna :rage:
Om det känns enklare så behöver du kanske inte fråga utan bara föreslå?

Du kan till exempel säga "Om du känner för det så kan vi ses nån gång det vore roligt" och så är bollen hos honom och han kan fundera på om han vill ses eller inte. Eller om du har något på g som du tror han kan vara intresserad av så kan du berätta om det och lägga till ett "det vore kul om du hängde på".

Men om ni snackat på tinder tror jag inte han har något emot att ses. Det är en annan sak att dyka upp ur ingenstans men ni har ändå hörts av lite så helt kallt är det inte.
 
Äsch! Gårdagens telefondejt skrev nyss ett meddelande och skrev att jag gärna får ringa. Skit! Jag meddelade att jag nog inte är redo för det här...

Kan hända att han bara var nervös igår, men nej, jag blev inte ivrig och glad av samtalet och då är det nog inte rätt...kanske :(
Avskyr att nobba såhär!!!:banghead:

Förstår vad du menar. Jag har pratat med den jag ska träffa imorgon, som jag egentligen avfärdar som inte min typ, två gånger nu. Och det var lika kul och trevligt båda gångerna. Sådär trevligt så att jag nu känner att jag skulle vara lite besviken om det inte klickar alls imorgon när vi ses på riktigt. Han har en sjukt trevlig röst och konversationen bara flyter på.
 
Förstår vad du menar. Jag har pratat med den jag ska träffa imorgon, som jag egentligen avfärdar som inte min typ, två gånger nu. Och det var lika kul och trevligt båda gångerna. Sådär trevligt så att jag nu känner att jag skulle vara lite besviken om det inte klickar alls imorgon när vi ses på riktigt. Han har en sjukt trevlig röst och konversationen bara flyter på.
Jag håller tummarna!
 
Äsch! Gårdagens telefondejt skrev nyss ett meddelande och skrev att jag gärna får ringa. Skit! Jag meddelade att jag nog inte är redo för det här...

Kan hända att han bara var nervös igår, men nej, jag blev inte ivrig och glad av samtalet och då är det nog inte rätt...kanske :(
Avskyr att nobba såhär!!!:banghead:
Ge honom en chans till! Det kan ju vara så att han gärna pratar igen för att han känner att värsta nervositeten släppt och han vill visa en mer rättvis sida av sig. Eller så kanske ni kan ses istället om det känns bättre för dig än att prata i telefon. Då får du ju den bästa helhetsbilden av honom.


Jag har precis insett att en av mina kompisar brorsor är så jäkla snygg (honom har jag faktiskt aldrig träffat tidigare) och nu har vi snackat lite löst på tinder men jag är så j-vla mesig och vågar inte riktigt fråga om vi ska ses. Dumma hjärna :rage:

MEH, kom igen, du måste ju försöka få till en träff, om inte annat så att du har något att skriva om här på buke ;) Tycker att @Alexis hade bra förslag, just att säga "du kan ju följa med på blablabla någon gång". Inte nödvändigtvis säga "HEJ, vill ses nu, nu, nu och gå på dejt?!" utan bara berätta att det vore fint med lite sällskap.
 
MEH, kom igen, du måste ju försöka få till en träff, om inte annat så att du har något att skriva om här på buke ;) Tycker att @Alexis hade bra förslag, just att säga "du kan ju följa med på blablabla någon gång". Inte nödvändigtvis säga "HEJ, vill ses nu, nu, nu och gå på dejt?!" utan bara berätta att det vore fint med lite sällskap.

Sådär, jag tog mig i kragen och frågade ;) vi får se vad han svarar
 
Killen som frågade om vi skulle ta en promenad har inte svarat, så han var nog inte så intresserad egentligen ;) Var ett dygn sen jag svarade så han ville väl bara ha bekräftelse. Har ni upplevt det som ett vanligt fenomen? Att killar, eller tjejer för den delen, mest är ute efter bekräftelse? Eller vad tror ni det beror på? Jag har ibland chattat med killar som verkat rätt intresserade en kväll, men sen inget mer, trots jag skrivit till dom?
 
Killen som frågade om vi skulle ta en promenad har inte svarat, så han var nog inte så intresserad egentligen ;) Var ett dygn sen jag svarade så han ville väl bara ha bekräftelse. Har ni upplevt det som ett vanligt fenomen? Att killar, eller tjejer för den delen, mest är ute efter bekräftelse? Eller vad tror ni det beror på? Jag har ibland chattat med killar som verkat rätt intresserade en kväll, men sen inget mer, trots jag skrivit till dom?

Jag har inte gjort så med någon som jag föreslagit att träffas. Men jag har absolut chattat med killar där det bara runnit ut i sanden, för att kemin kanske inte varit hundra. Då kan jag nog ha bara slutat skriva. Så för mig har det handlat om intresse inte om bekräftelse.
 
Jag har ibland chattat med killar som verkat rätt intresserade en kväll, men sen inget mer, trots jag skrivit till dom?
Tyvärr. Jag var nyligen med om en som skrev "Bla bla bla...Jag är intresserad!" ...för att inte skriva nåt mer. Skrev två meddelanden till honom, men icke. Inte ett ord!
Surt sånt där, men med facit i hand så är det ju inte en sådan ambivalent typ jag söker...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 411
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
475
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
348
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
205
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp