Internationella tävlingar i Sverige

lfolkung

Trådstartare
Med risk för att verka lite trög så skulle jag behöva hjälp med reglerna för FEI-tävlingar i Sverige:

Var hittar jag propositionerna och hur anmäler jag mig? Ska blanketten alltid skickas in via Ridsportförbundet?

Om hästen startade två CEI 2* 2011 men blev utesluten och sedan inte har gjort någon mer "stjärnritt" antar jag att hon måste "kvala om"? Dvs genomföra en CEI 1*?

Måste jag ha någon annan licens än vanlig seniorlicens om jag bara tävlar enstjärniga/tvåstjärniga klasseri Sverige?

Kan jag FEI-registrera mig innan noviskvalet är helt färdigt?

Tacksam för svar om någon vet :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Internationella tävlingar i Sverige

Från och med i år ska alla anmälaningar gå via TBD. Malin på kansliet lägger upp de internationella som svenskar "brukar" delta i.

Och, tadam, en nyhet för i år är att alla proppar till int-ritter ligger på fei.org.
Det har de inte gjort tidigare, då fick man googla som en tok för att hitta vissa proppar.
 
Sv: Internationella tävlingar i Sverige

Det låter ju toppen! Vet du om jag behöver internationell licens om jag bara tävlar stjärnritter i Sverige?

Tack för svar :-)
 
Sv: Internationella tävlingar i Sverige

Törs inte svara, allt ändras ju hela tiden. Men det som gäller för -13 borde stå på förbundets sida.
 

Liknande trådar

Islandshäst Hallå där ute! Jag har en liten fundering kring reglerna som gäller för Svenska mästerskapen som jag hoppas att någon kan hjälpa mig...
Svar
4
· Visningar
1 843
Senast: MalinE
·
Tävling Någon som är bekant med detta? Jag flyttar till Tyskland för ett år och tar med mig hästen. Vi är FEI-registrerade för det måste man...
Svar
4
· Visningar
1 542
Senast: chillichampion
·
J
Tävling Hej! Jag ska anmäla mig till en tävling som är 27 april och jag ska skicka in anmälan innan måndag. Problemet är att jag ska ta grönt...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: break_a_leg
·
I
Hoppning Har haft diskussioner om vad det krävs för papper på häst och ryttare när man startar Elit tävlingar i sverige. Om man måste ha FEI...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp