Bukefalos 28 år!

Inverkans klass

Livia

Trådstartare
Nu ska min dotter tävla sin första tävling med inverkansbedömning (hoppning) vad är reglerna är inte jätte insatt på just den typen av hoppning.
 
Nu ska min dotter tävla sin första tävling med inverkansbedömning (hoppning) vad är reglerna är inte jätte insatt på just den typen av hoppning.


https://www.ridsport.se/globalasset.../dokument/tr/tr-2019/tr_iii_2019_hoppning.pdf

Titta i tävlingsreglementet, inverkanshoppning.

"Moment 316 Inverkanshoppning 1. Genomförande av inverkanshoppningsklasser ska främja en bra och enhetlig hoppinverkan hos ryttaren, stimulera förmedlingen av grundprinciperna för balans, följsamhet och genom riktig inverkan utveckla en god och effektiv tävlingsridning. I inverkanshoppningsklasser visar det om ryttaren är på rätt väg i sin utbildning. Tyngdpunkten i bedömningen ligger på ryttarens sits, balans och inverkan samt effekten av inverkan. 2. Bedömningen i inverkanshoppning ska vara . Svenska ridsportförbundets inverkansbedömningsprotokoll ska användas. 3. Benämningen ska vara A: Inverkan. Om två eller flera ekipage erhåller samma felpoäng skiljs ekipagen åt genom inverkanspoängen. Är även inverkanspoängen lika förklaras ekipagen likaplacerade. 4. Inverkanshoppning kan genomföras som egen klass eller som klass i klassen. 5. Bedömningsprotokollet och dess innebörd samt anvisningar för domare, sekreterare och arrangörer finns på Svenska Ridsportsförbundets hemsida."
 

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 167
Senast: mars
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 523
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
463
Senast: shebeen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp