Bukefalos 28 år!

Ipren till hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ipren till hund?

Hårlösheten är ett symtom på en kraftig huddefekt! Det är inte bara pälsen som fattas! Tandproblemen är ett annat uttryck för samma defekt. Det gjordes en enkätundersöknng för några år sen som visade att hudproblem bar väldigt vanligt.
PL
Vilken enkät syftar du på...skulle vilja veta det!?
 
Sv: Ipren till hund?

Det minsta man kan begära är väl att hunden ska ha full tanduppsättning och klara av att vara i solen utan solskyddsfaktor :confused: Samt att man ska kunna para två stycken med den genuppsättning som kodar för rasens karaktäristika utan att valparna ska dö. Och mig veterligen uppfyller de flesta andra raser dessa krav. Sen finns det en massa andra raser som också farit illa av människans fåfänga. Men just DENNA dissusion har kommit att handla om kineser. Som sagt -se Insider ikväll för fler exempel på avel som gått för långt... Nu har ju veterinärförbundet gått ut och kritiserat extremaveln, de om några borde väl veta vad de pratar om??
 
Sv: Ipren till hund?

Såg just det
Och de hälsoankät som det finns underlag på är hundar födda från 850101 - 990921 med en svarfrekvens på 22%!OCh
990222- 001231 med en svarfrekvens på 48 %
fattas endel svarenkäter, samt är länge sedan! Den sista har vi inte fått svar på mej veterligt!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ipren till hund?

Tänker inte utveckla mej ...för jag tycker det är en sån löljlig disskution...tycker det är tragiskt att man inte kan sätta sig in i raser innan man kritiserar ....besök en lokal uppfödare och få lite kött på benen...och som en annan medlem skrev att kinesen skulle vara folkilsk...kan jag bara :rofl: åt...så långt från verkligheten man kan komma!
Om du tycker att vissa raser inte borde existera så ska du nog inte skriva hit och tro att det händer nått....du får nog vända dej till högre makter!
En sak till...hoppas att du känner dessa hundar som du lagt ut på forumet och således fått lov av ägaren...tänker bara på copyright!

Hehehe, men du..Vad vet du om min bakgrund om diverse hundraser?
Tycker du själv är väldigt duktig på att dra alla över en kam :D
Jag HAR besökt en lokal uppfödare med kineser för ett bra tag sen. Och tycker ärligt talat bara det är powder puffarna som duger. Det är en sak att ha en åsikt om en ras. Sen kan man basera sin fakta på hur en hund ska klara sig. Vad skulle en hund av chinese crested typ göra utan hjälp av oss människor som kan ta hand om den?
Och du, angående yttrandefrihet har jag rätt att skriva vad jag tycker, allra helst på ett diskussions forum:cool: (hallå?) Jag tycker f.ö att fler och fler uppmärksammar denna typ av avel..och en majoritet blir ju på lång sikt en högre makt..så vem vet..en vacker dag kanske!
Angående bilderna så är det lagligt att kopiera så länge bilden går att kopiera. Hade det varit copyright hade bilden varit låst eller märkt.
Sist men inte minst..varför bugar du åt pirus inlägg om troll? Det var ju dig han syftade på :angel:
 
Senast ändrad:
Inhopp om upphovsrätt

Angående bilderna så är det lagligt att kopiera så länge bilden går att kopiera. Hade det varit copyright hade bilden varit låst eller märkt.

Det är en vanlig missuppfattning att bilder som ej är märkta inte är omfattade av copyright, eller upphovsrätt, men upphovsrätten gäller i själva verket från det att verket skapats (eller fotot tagits). Detta kan vara bra att känna till.

3§ Bör vara av särskillt intresse.
Ett verk må icke ändras så, att upphovsmannens litterära eller konstnärliga anseende eller egenart kränkes; ej heller må verket göras tillgängligt för allmänheten i sådan form eller i sådant sammanhang som är på angivet sätt kränkande för upphovsmannen.

Källa: http://lagen.nu/1960:729#P7S1
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 573
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 994
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 478
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 630
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp