Bukefalos 28 år!

Ipren till hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ipren till hund?

Framförallt de raser som inte ställs ut... Jämthund... Menå andra sidan hur många vill ha en sådana hemma i stan ;) (Vår granne har en och maken till stackars hund finns ju knappt. Den kan inte gå i koppel utan bara sliter, drar och gör utfall. Den skulle nog må bra av några fler kilometers motion varje dag...)
 
Sv: Ipren till hund?

Fast jämthundar ställs visst ut ;)
Älghundklubben och Jämthundklubben anordnar officiella utställningar förutom SKK då :D

Och en Jämte i stan som sällskapshund funkar oftast inte..Jag har en hemma som jag köpt från en som skulle ha den som sällskapshund ner i stockholm :crazy: Det var katastrof :eek:
 
Sv: Ipren till hund?

Rätt hund på rätt plats alltså.

Det är väl en ganska bra grundtanke. Mina kriterier för en hund har alltid varit:

1. Frisk, så lite rasbundna sjukdomar som möjligt.
2. Den ska klara normala aktiviter. Som jag ser det
är päls ett måste i vårat klimat. Jag skulle kanske
resonera annorlunda om jag bodde i mexiko.
Extremavlat utseende är inte heller något som jag gillar,
en hund/katt/hamster what so ever ska kunna andas, se
springa, hoppa utan att kvävas eller gå sönder.
 
Sv: Ipren till hund?

alla hundar som fortfarande har ett hundlikt utseende och fysiska förutsättningar att leva normalt utan mediciner, stort behov av kläder etc...
Jag menar...hur kunde detta:

varg28.gif


Bli detta?

cinsky-chocholaty-pes_3.jpg


mastino.jpg


bulldog-275x215-tig-128.gif


osv....

För mig är det egentligen tragiskt.
Väx upp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Ipren till hund?

uppenbarligen är du ägare till ngn av dessa raser eller tycker att det är okej att dom finns. Jag tycker också att det är helt okej att dom finns. OM man ser till att avla bort denna extrema fysik/hårlöshet etc.
Tycker det är vansinne att ursäkta en fysik som inte erbjuder individen ett liv utan visst stöd. Men du får gärna utveckla dig lite bättre om vad du tycker eftersom att du verkar ha en hel del att säga;)
 
Senast ändrad:
Sv: Ipren till hund?

uppenbarligen är du ägare till ngn av dessa raser eller tycker att det är okej att dom finns. Jag tycker också att det är helt okej att dom finns. OM man ser till att avla bort denna extrema fysik/hårlöshet etc.
Tycker det är vansinne att ursäkta en fysik som inte erbjuder individen ett liv utan visst stöd. Men du får gärna utveckla dig lite bättre om vad du tycker eftersom att du verkar ha en hel del att säga;)
Tänker inte utveckla mej ...för jag tycker det är en sån löljlig disskution...tycker det är tragiskt att man inte kan sätta sig in i raser innan man kritiserar ....besök en lokal uppfödare och få lite kött på benen...och som en annan medlem skrev att kinesen skulle vara folkilsk...kan jag bara :rofl: åt...så långt från verkligheten man kan komma!
Om du tycker att vissa raser inte borde existera så ska du nog inte skriva hit och tro att det händer nått....du får nog vända dej till högre makter!
En sak till...hoppas att du känner dessa hundar som du lagt ut på forumet och således fått lov av ägaren...tänker bara på copyright!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ipren till hund?

Haha helt plötsligt har antalet kinesägare bland bukefalos-medlemmarna mångdubblats :rofl:
 
Sv: Ipren till hund?

Forumtroll sm bara vill bråka förmodligen!

som inte kan komma med nåt konstruktivt för fem öre.
 
Sv: Ipren till hund?

Forumtroll sm bara vill bråka förmodligen!

som inte kan komma med nåt konstruktivt för fem öre.
Tycker att det redan har framkommit FAKTA om rasen och inte massa dravel som många kommer med och som dessutom inte är kinesägare.....ren okunskap!
 
Sv: Ipren till hund?

Tycker att det redan har framkommit FAKTA om rasen och inte massa dravel som många kommer med och som dessutom inte är kinesägare.....ren okunskap!

Kinesägarna själva kommer ju med lika mycket dravel dom om sin egen ras tycker det är tragiskt o ha en ras man inte kan.
 
Sv: Ipren till hund?

Hårlösheten är ett symtom på en kraftig huddefekt! Det är inte bara pälsen som fattas! Tandproblemen är ett annat uttryck för samma defekt. Det gjordes en enkätundersöknng för några år sen som visade att hudproblem bar väldigt vanligt.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

Kinesägarna själva kommer ju med lika mycket dravel dom om sin egen ras tycker det är tragiskt o ha en ras man inte kan.

Det får dom stå för själva....!Tycker bara att ska man kritisera en ras ska man ha ordentligt med fakta oavsett om man är ägare eller ej!...och finns det nån ofelbar ras? Låt mej veta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 706
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 254
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 810
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 071
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp