Bukefalos 28 år!

Irriterande detaljer i tv-serier.

Jag stör mig på att ingen äter, går på toa eller ens är lite trött och har svårt att vara vaken när det närmar sig slutet av en 24-säsong :angel: Min hjärna hade varit mosig efter 24 timmars intensiv aktivitet, men nejdå, alla personer är preciiiiis lika skärpta som i första avsnittet trots att dom precis varit vaken i mer än 24 timmar :grin:

Stör mig också på när replikerna återanvänds från avsnitt till avsnitt i olika serier. Som tex i just 35 när Jack Bauer säger "its the only way" "it's our only chance" typ 43 gånger/avsnitt i varenda jäkla avsnitt..

Och så stör jag mig på serier där folk sätter pennor i halsen på döende personer - enligt vår HLR-utbildning är inte det ett helt okej sätt att hantera situationen på :angel: :D
 
Och VARFÖR går det inte att ha två straighta huvudkaraktärer av olika kön utan att de tvunget måste få ihop det? Jag har tappat räkningen på hur många serier jag har tappat intresset för när huvudpersonerna har tussats ihop av lata manusförfattare. Det går att utveckla intressanta relationer mellan två personer utan att de ligger med varandra, goddamnit!

X-Files hoppade hajen när de plötsligt tussade ihop Mulder och Scully och gjorde om Scully från en av de coolaste kvinnliga karaktärerna någonsin till en idiotisk gravid skrika på hjälp person. Det var därför jag också gillade Cold Case (amerikanska versionen) två mycket attraktiva fysiskt partner som aldrig någonsin hade ett uns UST. Jag irriterar mig otroligt på att det bara är de kvinnliga karaktärerna som skriker när de blir skrämda/dödade. Ja för män skriker aldrig :banghead:

Jag kan acceptera det mesta i film/tv, suspension of disbelief och allt det där. ST technobabbel är underbart ibland :D. Men gudars vad jag retade mig på Day Before Tomorrow när de har en lång filosofisk diskussion om de ska bränna oersättliga första upplagan för att överleva natten när det fanns solida hyllor, bord och stolar gjorda i trä i hela biblioteket. För att inte tala om vargarna, som överlevde hur exakt och dessutom lyckades komma exakt till skeppet de tog sig till mitt i Manhattan efter en eller två dagar. Närmsta vargflock finns ett antal hundratals mil därifrån? :idea:

Dessutom retar det mig alltid att huvudpersonen är en udda (manlig) forskare som ingen tror på med en fru som han antingen är skild eller separerad från, oftast med några tonårsbarn. Oftast finns det en ond byråkrat/annan forskare som har fel. Men hjälteforskaren räddar alla till slut, inklusive frun och det slutar alltid lyckligt. Gaaaah! Dessutom är de fruktansvärt själviska - för att ta exemplet Day After Tomorrow, det är mycket klart att huvudpersonen är den enda som är expert på klimatförändringarna och hur de kommer att påverka hela världen befolkning och han ger sig ut på ett i princip självmordsuppdrag för att rädda en person, dvs sin son. The needs of the many outweigh the needs of the few...
 
Faktum är att jag och Dvärgschnauzern var nr 2 på plats för ett par år sen :crazy:

Men oavsett, varför skulle hundar skälla på en död människokropp? Djurkroppar har de ju sett, och hållt tyst.

Iofs, är det inte tränade kadaverhundar som söker, eller menar du de vanliga hundarna som hittar liket först?
 
Iofs, är det inte tränade kadaverhundar som söker, eller menar du de vanliga hundarna som hittar liket först?
Ja man får se nån rasta sin hund på en strand eller liknande och hunden springer iväg, hittar något och börjar skälla. Ägaren springer dit och volá, ett lik.
 
Ja man får se nån rasta sin hund på en strand eller liknande och hunden springer iväg, hittar något och börjar skälla. Ägaren springer dit och volá, ett lik.

Aha, då förstår jag vad du menar. Min pappas hund brukade försvinna ibland och komma hem och lukta as, bokstavligen talat, och rullat sig i ett dött rådjur eller liknande.
 
Det kanske var ett lik ist? ;)

Hahaha, jag tror inte det eftersom vi hittade rådjuret i skogsbrynet nere vid vattnet. Urrrk :yuck: Jag vet varför hundar rullar sig i aset, men herregud vilken tid det tog att få henne ren och luktfrit igen. Och att hindra henne från att rulla sig igen. Det var liksom ingen i familjen som erbjöd sig frivilligt att släpa bort det.
 
X-Files hoppade hajen när de plötsligt tussade ihop Mulder och Scully och gjorde om Scully från en av de coolaste kvinnliga karaktärerna någonsin till en idiotisk gravid skrika på hjälp person. Det var därför jag också gillade Cold Case (amerikanska versionen) två mycket attraktiva fysiskt partner som aldrig någonsin hade ett uns UST. Jag irriterar mig otroligt på att det bara är de kvinnliga karaktärerna som skriker när de blir skrämda/dödade. Ja för män skriker aldrig :banghead:

Jag kan acceptera det mesta i film/tv, suspension of disbelief och allt det där. ST technobabbel är underbart ibland :D. Men gudars vad jag retade mig på Day Before Tomorrow när de har en lång filosofisk diskussion om de ska bränna oersättliga första upplagan för att överleva natten när det fanns solida hyllor, bord och stolar gjorda i trä i hela biblioteket. För att inte tala om vargarna, som överlevde hur exakt och dessutom lyckades komma exakt till skeppet de tog sig till mitt i Manhattan efter en eller två dagar. Närmsta vargflock finns ett antal hundratals mil därifrån? :idea:

Dessutom retar det mig alltid att huvudpersonen är en udda (manlig) forskare som ingen tror på med en fru som han antingen är skild eller separerad från, oftast med några tonårsbarn. Oftast finns det en ond byråkrat/annan forskare som har fel. Men hjälteforskaren räddar alla till slut, inklusive frun och det slutar alltid lyckligt. Gaaaah! Dessutom är de fruktansvärt själviska - för att ta exemplet Day After Tomorrow, det är mycket klart att huvudpersonen är den enda som är expert på klimatförändringarna och hur de kommer att påverka hela världen befolkning och han ger sig ut på ett i princip självmordsuppdrag för att rädda en person, dvs sin son. The needs of the many outweigh the needs of the few...
Åh gud, du påminde mig om något! :arghh:
Jag gillar Criminal minds, I do! Men dessa skrikande kvinnor i början på avsnitten! :arghh: Vad fanken, släng till med en riktig björnkarl som snubblar över ett lik och skriker gällt någon gång också tack! Och dessa riktiga närbilder på kvinnan som stirrar och sedan drar till ett riktigt avgrundskrik med händerna nära munnen som verkar helt omöjligt om man inte är förberedd och har gått på en skådisskola :arghh:
Jag skulle möjligen också skrika men jag tror inte att jag skulle kunna dra till med ett sådant vrål utan snarare "pip!" :laugh:
 
Tittade förr en del på sg-1 och blev irriterad på när någon försvann till en annan dimension och kan gå genom väggar och han inte ta något då dom är i en annan dimension men hur kommer det sig att dom inte trillar genom golvet:banghead:
Haha, det avsnittet kommer jag ihåg och jag väntade hela avsnittet på en förklaring. Störde mig jättemycket på att det aldrig togs upp!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp